Page 13 - DAILY 11 4 2019
P. 13
NONPAPER
*ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ναμη του συστήματος ανάκτησης ενέργειας πριν
επέμβουν τα φρένα, αυξάνει σημαντικά την απο-
δοτικότητα και τελικά την αυτονομία του αυτοκι-
νήτου.
Εσείς τι λέτε; Πως είστε έτοιμοι για
αυτοκίνητα με ένα πεντάλ; Σας φαίνεται ευκολία ή
εφιάλτης το ότι δεν θα έχετε έλεγχο του φρένου
πατώντας το; Και τελικά σας αρέσει η ιδέα
του ενός πεντάλ; Ή όχι;
Ένα παράπλευρο όφελος είναι ότι η τόσο αραιή
και λίγη χρήση των φρένων, σημαίνει πως τα τα-
Η σχετική ένδειξη στον ψηφιακό πίνακα οργάνων κάκια και οι δίσκοι δεν χρειάζονται να αλλαχτούν
δείχνει ακριβώς πως λειτουργεί το ePedal.
σχεδόν ποτέ. Ήδη οδηγοί Toyota Prius με σύ-
στημα ανάκτησης ενέργειας, παρότι έχουν δύο
Ήδη η Nissan προσφέρει στο Leaf τη λειτουρ- συμβατικά πεντάλ για γκάζι και φρένο, έχουν
γία ePedal που επιτρέπει την οδήγηση με ένα αλλάξει τον τρόπο οδήγησης τόσο ώστε να οδη-
μόνο πεντάλ, του γκαζιού. Η χρήση είναι απλή. γούν με τα εργοστασιακά τακάκια ακόμη και με-
Το αυτοκίνητο κινείται πάντα με το πόδι στο γκά- τά από 10-12 χρόνια. n
ζι. Πατάς να επιταχύνεις, αφήνεις για να επιβρα-
δύνεις. Όπως πατάς πολύ για να επιταχύνεις πο-
λύ, αφήνεις πολύ για να επιβραδύνεις πολύ. Η
επιβράδυνση γίνεται συνδυάζοντας το σύστη-
μα ανάκτησης ενέργειας, όταν η επιβράδυνση
κυμαίνεται από μικρή ως μέτρια, ενώ τα φρέ-
να επεμβαίνουν όταν η ανάγκη για επιβράδυνση
είναι μεγάλη. Όταν αφήσεις απότομα το πεντάλ,
είναι σα να πατάς απότομα το φρένο.
Η Nissan λέει πως οι οδηγοί συνηθίζουν αμέ-
σως τη λειτουργία, που γίνεται τόσο φυσική σε
τόσο μικρό διάστημα, που αναμένει να γίνει ο
τρόπος οδήγησης αυτοκινήτων στα επόμενα
χρόνια με την επικράτηση των ηλεκτρικών. Τα
οφέλη είναι σημαντικά, κυρίως στο μποτιλιάρι-
σμα, αφού ο οδηγός δεν χρειάζεται να αλλάζει
από το ένα πεντάλ στο άλλο, κάνοντας την οδή-
γηση σημαντικά πιο ξεκούραστη. Η ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα
Πιο σημαντικά, αφαιρώντας την απόφαση επι- ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου χρησιμοποιήθηκε
λογής συστήματος πέδησης, και αφήνοντας το ήδη από το 1894 στις «αυτοκινη-
αυτοκίνητο να εξαντλήσει όλη την διαθέσιμη δύ- τάμαξες» του Krieger. Σχόλια
NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER
13
#DAILY 11-4-19_ALL.indd 13 12/4/2019 3:47:36 π