Page 13 - DAILY 11 4 2019
P. 13

NONPAPER

                                                        *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
                                                                     ναμη του συστήματος ανάκτησης ενέργειας πριν
                                                                     επέμβουν τα φρένα, αυξάνει σημαντικά την απο-
                                                                     δοτικότητα και τελικά την αυτονομία του αυτοκι-
                                                                     νήτου.


                                                                              Εσείς τι λέτε; Πως είστε έτοιμοι για
                                                                     αυτοκίνητα με ένα πεντάλ; Σας φαίνεται ευκολία ή
                                                                      εφιάλτης το ότι δεν θα έχετε έλεγχο του φρένου
                                                                         πατώντας το; Και τελικά σας αρέσει η ιδέα
                                                                                   του ενός πεντάλ; Ή όχι;

                                                                      Ένα παράπλευρο όφελος είναι ότι η τόσο αραιή
                                                                     και λίγη χρήση των φρένων, σημαίνει πως τα τα-
               Η σχετική ένδειξη στον ψηφιακό πίνακα οργάνων         κάκια και οι δίσκοι δεν χρειάζονται να αλλαχτούν
               δείχνει ακριβώς πως λειτουργεί το ePedal.
                                                                     σχεδόν  ποτέ.  Ήδη  οδηγοί  Toyota  Prius  με  σύ-
                                                                     στημα ανάκτησης ενέργειας, παρότι έχουν δύο
                 Ήδη η Nissan προσφέρει στο Leaf τη λειτουρ-         συμβατικά  πεντάλ  για  γκάζι  και  φρένο,  έχουν
               γία  ePedal  που  επιτρέπει  την  οδήγηση  με  ένα    αλλάξει τον τρόπο οδήγησης τόσο ώστε να οδη-
               μόνο πεντάλ, του γκαζιού. Η χρήση είναι απλή.         γούν με τα εργοστασιακά τακάκια ακόμη και με-

               Το αυτοκίνητο κινείται πάντα με το πόδι στο γκά-      τά από 10-12 χρόνια. n
               ζι. Πατάς να επιταχύνεις, αφήνεις για να επιβρα-
               δύνεις. Όπως πατάς πολύ για να επιταχύνεις πο-
               λύ, αφήνεις πολύ για να επιβραδύνεις πολύ. Η
               επιβράδυνση  γίνεται  συνδυάζοντας  το  σύστη-
               μα  ανάκτησης  ενέργειας,  όταν  η  επιβράδυνση
               κυμαίνεται  από  μικρή  ως  μέτρια,  ενώ  τα  φρέ-
               να επεμβαίνουν όταν η ανάγκη για επιβράδυνση
               είναι μεγάλη. Όταν αφήσεις απότομα το πεντάλ,
               είναι σα να πατάς απότομα το φρένο.

                 Η Nissan λέει πως οι οδηγοί συνηθίζουν αμέ-
               σως τη λειτουργία, που γίνεται τόσο φυσική σε
               τόσο  μικρό  διάστημα,  που  αναμένει  να  γίνει  ο
               τρόπος  οδήγησης  αυτοκινήτων  στα  επόμενα
               χρόνια  με  την  επικράτηση  των  ηλεκτρικών.  Τα
               οφέλη είναι σημαντικά, κυρίως στο μποτιλιάρι-
               σμα, αφού ο οδηγός δεν χρειάζεται να αλλάζει
               από το ένα πεντάλ στο άλλο, κάνοντας την οδή-

               γηση σημαντικά πιο ξεκούραστη.                        Η ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα
                 Πιο σημαντικά, αφαιρώντας την απόφαση επι-          ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου χρησιμοποιήθηκε
               λογής  συστήματος  πέδησης,  και  αφήνοντας  το       ήδη από το 1894 στις «αυτοκινη-
               αυτοκίνητο να εξαντλήσει όλη την διαθέσιμη δύ-        τάμαξες» του Krieger.                     Σχόλια



 NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER

                                                    13




          #DAILY 11-4-19_ALL.indd   13                                                                            12/4/2019   3:47:36 π
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18