Page 3 - Daily 2019-10-05
P. 3
NONPAPER
*ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Ποιες μάρκες θα πάθουν πλάκα όταν
«ηλεκτριστούν»; Κοινοποίηση Σχόλια
Γιατί κάποιες μάρκες θα χάσουν τα αυγά και τα ραγωγή στο ίδιο ή σε ένα οποιοδήποτε εργοστάσιο.
πασχάλια με την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση; Φτιαγμένο από 10 το πολύ μέρη, συναρμολογημένο σε
Ποιες θα πάθουν τη μεγαλύτερη πλάκα; μισή ώρα, από ένα άτομο, ακόμα και ανειδίκευτο, με
ένα μόνο κινούμενο μέρος και βάρος που ένας εργά-
της μπορεί να κουμαντάρει σε όλη τη διάρκεια της πα-
ραγωγής και της τοποθέτησης. Ούτε εξατμίσεις, ούτε
κιβώτια ταχυτήτων, ούτε ψεκασμοί, πεταλούδες, βαλβί-
δες, ψυγεία, τούρμπο, τίποτε. Και αυτός ο ηλεκτροκινη-
τήρας, αν βρεθεί δίπλα στο V8 της M5 στο φανάρι, θα
της αφήσει τη σκόνη του.
Η εμπειρία 100 και πλέον χρόνων σε σχεδίαση και
μετάβαση από τον κινητήρα εσωτερικής καύ- κατασκευή κινητήρων υψηλών επιδόσεων κάποιων
σης στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι απλή υπόθε- εταιρειών στην ηλεκτροκίνηση δεν έχει καμία ισχύ.
Ηση. Ειδικά όταν κάποιες μάρκες έχουν επενδύ- Για κάποιες μάρκες που το εξειδικευμένο προσωπι-
σει 100 χρόνια για να πετύχουν μοτέρ-αριστουργήματα
που τώρα θα μπουν για πάντα στο χρονοντούλαπο. Ποιες μάρκες εσείς λέτε πως θα υποφέρουν πε-
Ποιες μάρκες θα πάθουν μεγαλύτερη πλάκα όταν γί- ρισσότερο; Είναι μόνο οι Γερμανοί κατασκευαστές
νουν ηλεκτρικές; και οι premium μάρκες ευάλωτες; Και ποια μάρκα
Για σκέψου έναν κινητήρα V8, με 1.200 εξαρτήμα- θα πάθει την μεγαλύτερη πλάκα από όλες; Τι λέτε;
τα, το κάθε ένα σχεδιασμένο και κατασκευασμένο με
υψηλή τεχνική. Ένα μοτέρ με βάρος 200 κιλά που θέλει κό τους ήταν η δύναμη πίσω από την τελειότητα και την
πέντε ανθρώπους και δύο ρομπότ για να συναρμολο- ποιότητα, η απλότητα του ηλεκτροκινητήρα δημιουργεί
γηθεί, να μετακινηθεί και τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο. τεράστια προβλήματα. Γιατί οι ακριβοπληρωμένοι τεχνι-
Βάλε 150 κινούμενα μέρη με ακρίβεια εκατοστού του κοί και ο μεγάλος αριθμός τους δεν απαιτείται πια. Με
χιλιοστού που γλιστρούν το ένα πάνω στο άλλο με από- τις μπαταρίες, το ακριβότερο και πιο τεχνολογικά προ-
λυτη αρμονία. Βάλε την εμπειρία, την τέχνη, την τεχνο- ηγμένο μέρος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου να παρά-
λογία, τη δουλειά, τους ανθρώπους που χρειάζονται για γεται από τρίτες, ειδικές εταιρείες, κάποιες μάρκες θα
ένα τέτοιο επίτευγμα, ένα μοτέρ που μπορεί να κάνει βρεθούν μπροστά σε δύο τεράστια προβλήματα: Τι θα
κάτω από το καπό μιας BMW M5 το 0-100 σε 3,5 δλ. κάνουν τόσους εργαζόμενους; Πως θα ξεχωρίζουν
Αριστούργημα. από τον ανταγωνισμό όταν όλα τα μοτέρ και οι μπαταρί-
Τώρα σκέψου το ηλεκτρικό μοτέρ που θα μπει σε πα- ες είναι ίδια; n
NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER
3