Page 8 - Daily 2019_09_24
P. 8

NONPAPER                                                                                  Κοινοποίηση





                 *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ                       Σχόλια

               Οδήγηση και ομιλία: Με επιβάτη ή



               bluetooth;                 Συνομιλία με τον συνοδηγό και συνομιλία σε ανοιχτή ακρόαση: Διαφέρουν

                                                ή όχι; Είναι επικίνδυνο να μιλάμε με ανοιχτή ακρόαση ενώ οδηγούμε;

                      χρήση κινητού κατά την οδήγηση είναι το ίδιο ή
                      και  περισσότερο  επικίνδυνη  από  την  οδήγηση

               Η υπό την επήρεια αλκοόλ. Γι αυτό και απαγορεύ-
               εται. Είναι όμως η ανοιχτή ακρόαση λύση; Και τότε γιατί
               τώρα ετοιμάζεται να απαγορευτεί και αυτή;
                 Το μεγαλύτερο πρόβλημα στη χρήση κινητού στο αυ-
               τοκίνητο είναι η αστυνόμευσή του. Χώρες όπως η Γαλλία
               και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν επενδύσει σε ειδικές κά-
               μερες, όπως αυτές για την ταχύτητα, που όμως παρακο-
               λουθούν τους οδηγούς αν κρατούν κινητό. Η χρήση κι-
               νητού στην οδήγηση έχει χαρακτηρισθεί αντικοινωνική
               συμπεριφορά στην δυτική Ευρώπη, ένας χαρακτηρισμός

               που ισοδυναμεί με τον παραβάτη να θεωρείται επικίνδυ-  με κάποιον που βρίσκεται δίπλα του, γιατί να απαγορεύ-
               νος για το κοινό όχι από αμέλεια, αλλά από πρόθεση.   εται να μιλήσει με κάποιον στο άλλο άκρο της γραμμής;
                                                                     Πως διαφέρει η μία συνομιλία από την άλλη; Και τελικά
                   Τι λέτε όμως εσείς; Είναι τόσο διαφορετική η μία
                 συνομιλία από την άλλη; Και τελικά είναι τόσο επι-  αποσπά περισσότερο τον οδηγό η συνομιλία στο τηλέ-
               κίνδυνη η κλήση ακόμη και με ανοιχτή ακρόαση που      φωνο από την συνομιλία επί τόπου;
                   πρέπει να απαγορευτεί στην οδήγηση; Τι λέτε;       Μη  κυβερνητικές  οργανώσεις  με  στόχο  την  οδική
                                                                     ασφάλεια, λένε ότι ενώ όταν ο οδηγός συνομιλεί με έναν
                 Όμως με τους θανάτους εξαιτίας κινητού να αυξάνο-   επιβάτη, η συζήτηση και η οδήγηση λαμβάνουν χώρα

               νται στην άσφαλτο, η Ευρωπαϊκή Ένωση δέχεται πιέσεις   στο ίδιο περιβάλλον και έτσι η μία διαδικασία είναι αναπό-
               ώστε να προχωρήσει σε οδηγία που απαγορεύει συνο-     σπαστη από την άλλη, όταν η συνομιλία γίνεται στο κινη-
               λικά τη χρήση κινητού στο αυτοκίνητο. Σήμερα οποιαδή-  τό, ο οδηγός «βγαίνει» από το περιβάλλον που βρίσκεται
               ποτε χρήση φέρνει είτε το κινητό στο χέρι (κλήση) είτε   και αποσπάται στο περιβάλλον του συνομιλητή του. Επι-
               το χέρι στο κινητό (σκρολάρισμα, πληκτρολόγηση ακόμη   πλέον θεωρούν πως η παρουσία όλων των συνομιλη-
               και στο GPS) είναι παράνομη. Η μόνη χρήση που επιτρέ-  τών στο αυτοκίνητο τους κάνει να συμμετέχουν και στην
               πεται είναι η συνομιλία σε ανοιχτή ακρόαση, όμως τώρα   οδήγηση, πράγμα που φυσικά δεν γίνεται όταν είναι στην
               και αυτή θεωρείται επικίνδυνη.                        άλλη άκρη της γραμμής. Δηλαδή οι επιβάτες που συνο-
                 Τι διαφορά έχει όμως μια συνομιλία στο κινητό σε ανοι-  μιλούν μπορούν να επαναφέρουν, προειδοποιήσουν και
               χτή ακρόαση σε σχέση με μία συνομιλία με τον συνοδη-  επιστήσουν  την  προσοχή του οδηγού. Από το τηλέφω-

               γό ή έναν επιβάτη; Και αφού μπορεί ο οδηγός να μιλήσει   νο πάλι, αυτό δεν γίνεται. n


               NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER

                                                                                    8




          #DAILY 24-09-19_ALL.indd   8                                                                            24/9/2019   3:27:10
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13