Page 8 - Daily 2019_10_01
P. 8

NONPAPER                                                                                  Κοινοποίηση





                 *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ                       Σχόλια
               Που είναι τα μικρά premium;





               Τι έγινε η κάθοδος των premium
               κατασκευαστών στην μικρή και μίνι κατηγορία;
               Γιατί ήρθαν κι έφυγαν, αφήνοντας πίσω τους

               μόνο ένα μοντέλο; Πως γίνεται τα μικρομεσαία
               premium να πουλάνε, αλλά οι κατασκευαστές
               να μην τολμούν να κατέβουν πιο κάτω;

                      εν  υπάρχει  κατηγορία  που  κατέβηκαν  οι
                      premium κατασκευαστές και δεν έκαναν πω-
               Δλήσεις. Αυτή τη στιγμή στην Ελληνική αγορά, η
               μικρομεσαία κατηγορία κυριαρχείται από τέσσερα μο-    νεργάτη για να λανσάρει μικρό, αφού η Fiat εγκατέλει-
               ντέλα, δύο εκ των οποίων είναι premium. Μπορεί το     ψε την κατηγορία με το τέλος του Punto, ενώ η DS θεώ-
               Tipo και το Astra να έχουν τις δύο πρώτες θέσεις σε   ρησε ότι το μέλλον είναι στα SUV και έτσι το όνομά DS3

               πωλήσεις, ακολουθούνται όμως από κοντά με την A-      μεταφέρθηκε στην έκδοση Crossback που κάνει καριέ-
               Class και το Α3. Μία Mercedes και ένα Audi πουλάνε    ρα πλέον σε άλλη κατηγορία.
               περισσότερο από όλες τις άλλες μάρκες της μικρομε-     Και όμως οι κατασκευαστές παραπονιούνται πως η μι-
               σαίας κατηγορίας, εκτός από την Fiat και την Opel.    κρή κατηγορία έχει πολύ στενά περιθώρια κέρδους, και
                 Με τέτοια επιτυχία στα μικρομεσαία θα ήταν αναμε-   πως χωρίς το διαχωριστικό χαρακτήρα και τον «αέρα»
               νόμενο οι κατασκευαστές να αναζητήσουν πωλήσεις       ενός premium αυτοκινήτου δεν μπορούν να δημιουρ-
               και στα μικρά. Εδώ όμως το πράγμα αλλάζει. Το Α1      γηθούν οι συνθήκες για κερδοφορία. Θα περίμενε κα-
               στη δεύτερη γενιά του, βρίσκεται μόλις στην 13η θέ-   νείς οι premium μάρκες, όπως και στα μικρομεσαία, να

               ση, πίσω από όλα τα μοντέλα του βασικού ανταγωνι-     κάνουν πάρτι στα μικρά. Και όμως, τίποτε.
               σμού, και μπροστά μόνο από την «ώριμη» πια Skoda       Ένα μέγεθος πιο κάτω, στα μίνι, το πράγμα δεν υλο-
               Fabia και πιο ειδικές προτάσεις, όπως το Honda Jazz   ποιήθηκε ποτέ. Η Aston Martin έκανε ένα «αστείο» πεί-
               και το Mitsubishi SpaceStar. Το τρίπορτο Mini, που    ραμα λανσάροντας το Toyota iQ ως δικό της premium
               μπορεί να θεωρηθεί μικρό μοντέλο (τα άλλα ταξινο-     μίνι, όμως κανείς άλλος δεν ακολούθησε ενώ και η
               μούνται ως μικρομεσαία, και δικαίως) είναι 15ο, μια   Smart,  χωρίς  να  είναι  premium,  αλλά  κάτω  από  το
               χούφτα λιγότερα αυτοκίνητα πουλημένα από το Α1.       «μανδύα» της Mercedes, φαίνεται να αφήνει την κατη-
                 Και όμως μέχρι πριν μερικά χρόνια στην κατηγορία    γορία σιγά σιγά. n
               αυτή είχαμε δύο ακόμη μοντέλα από premium κατα-           Εσείς όμως τι λέτε; Δεν σηκώνει premium η μι-
               σκευαστές, την Alfa Romeo Mito και την DS3. Και τα    κρή κατηγορία; Είναι θέμα τιμής; Και γιατί στα μικρο-

               δύο αυτά μοντέλα δεν αντικαταστάθηκαν δείχνοντας  μεσαία αγοράζει τόσος κόσμος ακριβότερα premium
               έτσι ότι η κατηγορία δεν λειτουργεί για τις premium    μοντέλα, ενώ στα μικρά όχι; Εσείς δε θα θέλατε μία
               μάρκες. Η μεν Alfa Romeo δεν έχει τον στρατηγικό συ-  μικρή Mercedes ή BMW; Ή ένα μικρό Volvo; Τι λέτε;


               NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER

                                                                                    8




          #DAILY 01-10-19_ALL.indd   8                                                                            1/10/2019   3:43:40
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13