Page 17 - Service - Απρίλιος 2020
P. 17
ΚΑΛΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ
Γιατί βγάζει
άσπρο καπνό;
Όχι το αυτοκίνητο σου δεν
εκλέγει τον… Πάπα. Μάλλον
καίει λάδια! Δες που μπορεί
να οφείλεται η διαρροή
λαδιού και πως θα ελέγχεις
την στάθμη του.
ια να ελέγξεις την ποσότητα του λιπαντικού νητήρα. Αν το έχουν βιδώσει πολύ σφιχτά, από την
στον κινητήρα, αρκεί να κοιτάξεις το σχετικό αλλαγή θερμοκρασίας το φαινόμενο συστολής-δι-
Γδείκτη. Το χερούλι του έχει συνήθως κίτρινο αστολής μπορεί να στραβώσει το φίλτρο ή τις βόλ-
χρώμα και στη βάση του φέρει ειδική ένδειξη για τη τες στις οποίες βιδώνει. Μπορούμε, βάζοντας απλά
μέγιστη και την ελάχιστη ποσότητα του λαδιού στον το χέρι μας στη βάση του φίλτρου, να διαπιστώσου-
κινητήρα. Για να γίνει ο έλεγχος με ακρίβεια, βγά- με αν από εκεί φεύγουν λάδια. Αν όντως αυτό ευ-
λε το δείκτη, καθάρισε τον με ένα καθαρό πανί, βά- θύνεται για τη διαρροή, τότε θα πρέπει να το αντι-
λε τον πάλι στη θέση του για λίγα δευτερόλεπτα και καταστήσετε.
ξαναβγάλε για να δεις την ένδειξη. 3) Τα «καίει» ο κινητήρας
Αν διαπιστώσεις πως η στάθμη του λιπαντικού Συχνό φαινόμενο δυσλειτουργίας του κινητή-
βρίσκεται κάτω από τη κατώτερη ένδειξη του δεί- ρα είναι να καίει λάδια. Αυτό σημαίνει, ότι τα λάδια
κτη τότε σημαίνει πως από κάπου υπάρχει διαρροή. περνούν στο θάλαμο καύσης, με συνέπεια να καί-
Που μπορεί να οφείλεται η διαρ- γονται μαζί με τη βενζίνη. Ουσιαστικά πρόκειται για
την τρίτη πιο πιθανή αιτία απώλειας λιπαντικών, εφ
ροή; όσον δεις πως δε διαρρέουν από το κάρτερ ή από
1) Η βάση του κάρτερ το φίλτρο. Για να είσαι ακόμη πιο σίγουρος, ότι αυτό
Στα περισσότερα συνεργεία, για να σου αλλά- είναι που συμβαίνει στο αυτοκίνητό σου, μπορείς να
ξουν λάδια, ανοίγουν τη βίδα στη βάση του κάρ- ελέγξεις τα μπουζί. Αν είναι υγρά και σκούρα, ενώ
τερ, ώστε να αδειάσουν και τα «κατακάθια» και στη τα έχεις αλλάξει πρόσφατα, τότε σημαίνει πως ο κι-
συνέχεια να μπουν τα νέα λάδια από την τάπα του νητήρας καίει λάδια. Σε ακραίες περιπτώσεις, που
κινητήρα. Πρόκειται για μία κλασική βίδα, η οποία το μπουζί «βρέχεται» από λάδι, δε θα δίνει σπινθή-
μπορεί πολύ εύκολα να στραβώσει στις βόλτες της ρα, οπότε δε θα δουλεύει και κάποιος κύλινδρος,
υποδοχής, με συνέπεια να προκαλείται διαρροή. Για δηλαδή θα «ρετάρει». Τέλος, πάλι σε ακραίες περι-
αυτό πρέπει να επισημαίνουμε στον άνθρωπο που πτώσεις, ένα αποδεικτικό στοιχείο είναι η εκπομπή
αλλάζει τα λάδια, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός με άσπρου καπνού από την εξάτμιση. Στην περίπτωση
την τάπα. αυτή, συμβουλέψου κάποιον ειδικό. Αν έχεις προ-
2) Ελαττωματικό φίλτρο λάβει το φαινόμενο στην αρχή του, αρκεί μία αλλα-
Εκτός από το κάρτερ, τα λάδια μπορούν να δι- γή στις «τσιμούχες» του κινητήρα, διαφορετικά θα
αρρέουν και από ένα ελαττωματικό φίλτρο στον κι- πρέπει να κάνεις κανονικό ρεκτιφιέ. n
16 17
#synergeia.indd 17 14/5/2020 9:46:39