Page 4 - Service - Απρίλιος 2020
P. 4
ΚΑΛΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ACCESSORIES
ACCESSORIES
Τα αυτόματα είναι το μέλλον! της εκτεταμένης χρήσης, με αποτέλεσμα να χρή-
ζουν επισκευής.
Επιπλέον σε όλα τα κιβώτια ταχυτήτων υπάρχουν
αναλώσιμα τα οποία αλλάζονται στην συντήρηση
όπως είναι τα λάδια, το φίλτρο λαδιού. Σε αρκετά
κιβώτια υπάρχει φλάντζα καρτέρ και ένας πλαστι-
Αποκτά όλο και κός αντάπτορας όπου κουμπώνει η φίσα καλωδίων.
περισσότερους Είναι πολύ σημαντικό να ελέγχεται τακτικά η στάθ-
οπαδούς, οι μη λαδιού, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που υπάρχει
κατασκευαστές διαρροή. Στα περισσότερα οχήματα με αυτόματο
δείχνουν να τα κιβώτιο υπάρχει δείκτης λαδιού, σε άλλα πάλι δεν
προτιμούν σε σχέση υπάρχει και θα πρέπει να ελεγχθεί από εξειδικευ-
με τα χειροκίνητα. μένο προσωπικό στο συνεργείο.
Όλα δείχνουν ότι τα Κερδίζουν στην «μάχη» με τα χει-
αυτόματα κιβώτια γός στο γκάζι. Έτσι, όταν η απόσταση μεταξύ των ροκίνητα
θα κατακτήσουν την κώνων της πρώτης τροχαλίας αυξάνεται, στην άλλη
αγορά. Δείτε πόσα είδη συγκλίνουν μεταξύ τους, διατηρώντας έτσι το ίδιο Τα χειροκίνητα κιβώτια έχουν χάσει τον «αγώ-
υπάρχουν και μερικά μήκος του ιμάντα. Με τον τρόπο αυτό, δημιουργού- να» αποτελεσματικότητας σε σχέση με τα αυτό-
νται άπειρες σχέσεις μετάδοσης, κοντές ή μακριές,
tips συντήρησης. αλλά και άπειρα ενδιάμεσα στάδια. ματα. Ίσως στο παρελθόν, τα χειροκίνητα κιβώτια
να ήταν πραγματικά και αναμφίβολα ταχύτερα από
Αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη τα αντίστοιχα αυτόματα. Αλλά χάρη στις εξελίξεις
Υπάρχουν δύο τύπου κιβωτίων διπλού συμπλέ- και τις καινοτομίες που αναπτύχθηκαν, τα αυτόμα-
κτη, αυτά με υγρό, και αυτά με ξηρό συμπλέκτη. τα έγιναν πιο αποτελεσματικά. Τα αυτόματα κιβώ-
Το αυτόματο κιβώτιο έχει αποκτήσει αρκετούς Το κιβώτιο βασίζεται σε δύο πρωτεύοντες άξονες τια γνωρίζουν ραγδαία ανάπτυξη τελευταία, έχουν
ο αυτόματο κιβώτιο έχει αποκτήσει αρκε- υπέρμαχους τα τελευταία χρόνια που ο καθένας έχει το δικό του συμπλέκτη. Ο ένας γίνει δημοφιλέστερα για τον μέσο καταναλωτή
τούς υπέρμαχους τα τελευταία χρόνια, κα- Κιβώτιο τύπου CVT (Συνεχώς Μεταβαλλόμε- άξονας φέρει τις μονές σχέσεις (1,3,5) και ο άλ- και ορισμένες εταιρείες αυτοκινήτων άρχισαν να
Τθώς προσφέρει άνεση και ευκολία στην οδή- νων Σχέσεων) λος τις ζυγές (2,4,6). Η λογική των σειριακών αλ- καταργούν το χειροκίνητο σε ορισμένα μοντέλα
γηση, ενώ στα αυτόματα οχήματα είναι δυνατές και Με απλά λόγια πρόκειται για κιβώτια που έχουν λαγών είναι ότι μπορεί να προετοιμάζεται η αλλα- τους. Μεγάλη τους αρετή, είναι η άνεση που προ-
οι χειροκίνητες αλλαγές, οι οποίες γίνονται είτε από θεωρητικά άπειρες σχέσεις. Οι πιο απλές μορ- γή με προεπιλογή της επόμενης σχέσης, ακόμα και σφέρουν κατά την οδήγηση, ιδιαίτερα σε αστικό
τον ίδιο λεβιέ, είτε από μοχλούς στο τιμόνι. φές κιβωτίων CVT ενσωματώνουν δύο τροχαλίες. αν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κατάσταση πλήρους περιβάλλον, με το συνεχόμενο σταμάτα-ξεκίνα και
Bασικοί τύποι των αυτόματων κι- Η πρώτη τροχαλία ονομάζεται «τροχαλία-οδηγός» επιτάχυνσης. H ενεργοποίηση των δύο συμπλεκτών τις πολλές αλλαγές ταχυτήτων που απαιτούνται αν
(drivepulley) και είναι αυτή που λαμβάνει τη ροπή
γίνεται έτσι ώστε να μην παρουσιάζονται διακοπές
βωτίων από το στροφαλοφόρο, την οποία μεταφέρει μέ- ροής. Παράλληλα, το σύστημα είναι έτσι ρυθμισμέ- έχεις χειροκίνητο. Ένα άλλο προσόν, είναι με τα
ηλεκτρονικά ελέγχου και το λογισμικό που διαθέ-
Παραδοσιακό αυτόματο κιβώτιο σω του ιμάντα (ή καδένας σε κάποιες περιπτώσεις) νο ώστε να αποφεύγονται, όσο το δυνατόν περισσό- τουν, επιτρέπουν αρκετά οικονομική οδήγηση και
Είναι το παλιότερο σύστημα αυτόματου κιβωτίου στη δεύτερη «ακόλουθο-τροχαλία» (drivenpulley), τερο, οι διπλές αλλαγές. ήπιες αλλαγές ταχυτήτων, ενώ όταν ο οδηγός επι-
και πλέον συναντάται όλο και πιο σπάνια. Κύριο ρό- η οποία με τη σειρά της μεταδίδει την κίνηση στο θυμεί ταχύτερες αλλαγές υπάρχουν οι αντίστοιχες
λο στη μετάδοση της κίνησης έχει ο μετατροπέας διαφορικό. Η κάθε τροχαλία αποτελείται από δύο Tips συντήρησης επιλογές. Ο τομέας ταχύτητας αλλαγής των ταχυ-
ροπής που παίρνει τη ροπή του κινητήρα, αλλάζει κώνους, ανάμεσα από τους οποίους περνάει ο ιμά- Όπως και ένα χειροκίνητο κιβώτιο, έτσι και ένα τήτων, είναι ένας ακόμα που υπερτερούν, αφού
τις σχέσεις του κιβωτίου ανάλογα με την πίεση στο ντας (ή η καδένα) που τις ενώνει. Αυτοί έχουν την αυτόματο, κάποια στιγμή θα φθαρθεί. Η πιο συνη- στα σύγχρονα αυτόματα, μπορεί να επιτευχθεί αλ-
πεντάλ του γκαζιού και την περνά στους κινητήρι- ιδιότητα να απομακρύνονται ή να πλησιάζουν με- θισμένη βλάβη είναι να πάθουν ζημιά τα αλληλέν- λαγή ταχύτητας ακόμα και σε ένα δέκατο του δευ-
ους τροχούς. ταξύ τους, ανάλογα με την πίεση που ασκεί ο οδη- δετα μηχανικά μέρη του κιβωτίου ταχυτήτων, λόγω τερολέπτου. n
4 5
#synergeia.indd 4 14/5/2020 9:46:25