Page 24 - 06_2020_ACCESORIES
P. 24

ACCESSORIES
        Πως θα κερδίσεις σε απόδοση




        Αποφάσισες να αναβαθμίσεις το αυτοκίνητό σου και φοβάσαι γιατί δεν ξέρεις ή έχεις

        απορίες; Δες λοιπόν ποια μέρη πρέπει να βελτιώσεις, για να ανεβάσεις τα… γκάζια σου.

        Το απλό service αυξάνει τις (πεσμέ-                    Αρχικά, διαβάζονται τα στατιστικά που υπάρχουν

        νες) επιδόσεις!                                       ήδη  ρυθμισμένα  στον  «εγκέφαλο»  και  στη  συνέ-
                                                              χεια, αφού γίνουν οι επιθυμητές αλλαγές, το νέο αρ-
          Ενώ στην πραγματικότητα δεν αποτελεί μια βελτί- χείο ρυθμίσεων επαναγράφεται στο ECU, με τη χρή-
        ωση, το λεγόμενο service του αυτοκινήτου προκα- ση λογισμικού, ίδιου με αυτό που χρησιμοποιήθηκε
        λεί αύξηση ή μάλλον επαναφορά των επιδόσεων του  στην ανάγνωση των στατιστικών.
        αυτοκινήτου στα φυσιολογικά τους επίπεδα.
          Παρόλο που, σε σχέση με αυτοκίνητα που κυκλο- Οι κυριότεροι τρόποι αύξησης της

        φορούσαν  πριν  κάποιες  δεκαετίες,  ο  έλεγχος  αυ-  ισχύος είναι οι παρακάτω:
        τός είναι πλέον μικρότερος σε έκταση και διάρκεια,
        υπάρχουν  ορισμένες  διαδικασίες  που  είναι  ακόμα    • Αυξάνοντας το εκτόπισμα του κινητήρα μέσω
        απαραίτητες. Μερικές από αυτές είναι:                 της αύξησης της διαμέτρου των κυλίνδρων και των

          • Αντικατάσταση των φίλτρων (αέρα κ.τ.λ.)           πιστονιών.
                                                               • Χρήση μεγαλύτερου ή πολλαπλών καρμπυ-
          •  Έλεγχος  και  πιθανή  αντικατάσταση  μπουζί,     ρατέρ για να δημιουργηθεί ευκολότερα διαχειρίσι-
        μερών του διανομέα
                                                              μη καύση  του μείγματος αέρα / καυσίμου.
        Το ECU Remapping                                       •  Αύξηση  του  μεγέθους  των  παλινδρομικών
                                                              βαλβίδων, μειώνοντας έτσι τον περιορισμό στην εί-
          Όλοι οι σύγχρονοι κινητήρες είναι εφοδιασμένοι με   σοδο του μείγματος αέρα / καυσίμου και την έξοδο
        το λεγόμενο ECU (Electronic Control Unit), ο ρόλος    των καυσαερίων από τον κύλινδρο. Η χρήση πολλα-

        του οποίου είναι ο έλεγχος ένα ή περισσότερα          πλών βαλβίδων ανά κύλινδρο έχει ακριβώς το ίδιο
        συστήματα του αυτοκινήτου.                            αποτέλεσμα.
          Όπως είναι φυσικό, η οποιαδήποτε αλλαγή στα          • Αύξηση του ύψους ανοίγματος των βαλβίδων
        «κριτήρια» ελέγχου επηρεάζει άμεσα και τις επι-       αλλάζοντας τα προφίλ στον εκκεντροφόρο.
        δόσεις του αυτοκινήτου. Υπάρχουν πολλές περι-          • Ρυθμίζοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο
        πτώσεις κατασκευαστών αυτοκινήτων, οι οποίοι εξο-     τον χρονισμό των βαλβίδων ώστε να βελτιωθεί η
        πλίζουν ορισμένα αυτοκίνητα που ανήκουν στο ίδιο      αποτελεσματικότητα της καύσης.
        μοντέλο με ECU διαφορετικών προδιαγραφών, πε-          • Χρησιμοποιώντας καύσιμα υψηλότερης ενέρ-

        τυχαίνοντας έτσι αποδόσεις που  ταιριάζουν περισ-     γειας  και  προσθέτοντας  κάποια  οξειδωτική  ουσία
        σότερο στο στιλ του οδηγού που το αγόρασε.            όπως οξείδιο του αζώτου.
          Ως μετεξέλιξη της ρύθμισης του τσιπ που αναφέ-       • Αλλάζοντας τη θέση του φίλτρου εισαγωγής
        ραμε  νωρίτερα,  ο  επαναπρογραμματισμός  εγκε-       αέρα, απομακρύνοντας
        φάλου είναι μια γρηγορότερη διαδικασία η οποία        το  από  τα  συστήματα
        προσφέρει επίσης προσφέρει τη δυνατότητα να           εξάτμισης  και  καλορι-
        μεταβάλλεις ορισμένα μηχανικά χαρακτηριστικά,         φέρ ώστε να μειωθούν
        έτσι ώστε να μπορέσεις να δώσεις περισσότερο          οι  θερμοκρασίες  του
        βάρος στον τομέα απόδοσης που σε ενδιαφέρει           αέρα εισαγωγής.
        περισσότερο.


                                                            24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29