Page 6 - 06_2020_ACCESORIES
P. 6

ACCESSORIES
        Oι 5 μύθοι του τούρμπο





        Έχουν ακουστεί πολλά για τον «βασιλιά» της βελτίωσης. Εσύ τα πιστεύεις;


         Έχουν μεγάλη κατανάλωση                              αν έχεις κάνει 10 γύρους σε πίστα, ή έχεις οδηγή-
                                                              σει για πολύ ώρα στο όριο, το παραπάνω δεν ισχύ-
          Αρκετοί  νομίζουν  πως  οι  σύγχρονοι  τούρμπο      ει. Θα πρέπει να «κρυώσεις» τον κινητήρα και με-
        βενζινοκινητήρες καίνε πολύ παραπάνω από τους         τά να τον σβήσεις.
        πετρελαιοκινητήρες,  όμως  κάνουν  λάθος  γιατί
        έχουν μείνει σε τεχνολογίες του 2010 ή και πα-        ΝΟx κάτω από τα όρια
        λαιότερες. Τότε ναι, οι τούρμπο κινητήρες βενζί-
        νης έκαιγαν πολύ γιατί στο επίκεντρο βρισκόταν η       Σίγουρα όταν μιλάει κανείς για εκπομπές βλαβε-
        απόδοση και οι επιδόσεις, τώρα όμως τα πράγμα-        ρών καυσαερίων τα πρώτα που του έρχονται στο
                                                              νου είναι τα CO2, πλέον όμως -και συγκεκριμένα
        τα έχουν αλλάξει.
                                                              τον τελευταίο χρόνο- στο παιχνίδι έχουν μπει και
        Αργούν να… πάρουν μπρος                               τα NOx. Αυτά όπως ξετυλίχθηκε από το κουβάρι
                                                              του dieselgate είναι στην περίπτωση των diesel κι-
          Πολλοί θα πουν πως μισούν τους τούρμπο κινη-        νητήρων πολύ παραπάνω από τα επιτρεπτά όρια,
        τήρες γιατί δεν «στροφάρουν» ψηλά, ενώ αργούν         ωστόσο στους βενζινοκινητήρες, λόγω της βενζί-
        να…  πάρουν  μπρος  όταν  πατάς  το  γκάζι,  έχουν    νης ως καυσίμου τα εκπεμπόμενα NOx βρίσκονται
        δηλαδή το λεγόμενο turbo lag. Θα συμφωνήσου-          κάτω από τα επιτρεπτά όρια.

        με πως αυτό ισχύει για τους παλαιάς τεχνολογίας,
        πλέον όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει. Οι κατα-        Είναι εξοπλισμένοι με σύστημα
        σκευαστές έχουν εξελίξει τουρμπίνες με στρόβιλο       απενεργοποίησης των κυλίνδρων
        διπλής διόδου εισαγωγής (twiscroll) και με αυτό
        τον τρόπο έχουν εξαλείψει το turbo lag. Αυτό για-      Το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων εί-
        τί τα twinscroll turbo επιτρέπουν την καλύτερη εκ-    ναι μια τεχνολογία που ουσιαστικά τώρα αρχίζει να
        μετάλλευση των καυσαερίων στην εξαγωγή, αφού          βρίσκει εφαρμογή στους τούρμπο βενζινοκινητή-
        τα καυσαέρια περνούν μέσα από δύο κανάλια, με         ρες. Η λογική είναι να απενεργοποιούνται κάποιοι

        αποτέλεσμα την ταχύτερη ροή τους και τελικά το        από τους κυλίνδρους του κινητήρα όταν το φορτίο
        turbo επιτυγχάνει την μέγιστη πίεσης υπερπλήρω-       του είναι μικρό και –για παράδειγμα- ο κινητήρας
        σης πολύ γρήγορα.                                     από 4κύλιδρος αν γίνεται 2κύλινδρος.

        Περιμένεις να κρυώσει για το

        σβήσεις

          Το σβήσιμο του κινητήρα χωρίς να τον αφήσεις
        λίγο να κρυώσει ήταν παλιότερα απαγορευμένο,
        σήμερα  όμως  τα  πράγματα  έχουν  αλλάξει.  Πλέ-

        ον, οι κατασκευαστές έχουν εξελίξει τα συστήμα-
        τα λίπανσης και ψύξης των τουρμπινών και πλέον
        δεν χρειάζεται να περιμένει ο οδηγός στο ρελα-
        ντί πριν γυρίσει προς τα αριστερά τη μίζα. Φυσικά,


                                                            6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11