Page 6 - 06 2020 ELASTIKA
P. 6

ΕΛΑΣΤΙΚΑ
        Πως θα συντηρήσεις τα ελαστικά σου




        Τα ελαστικά πρέπει να τα φροντίζεις για να σε κρατούν ασφαλή στο δρόμο. Δες με ποιο

        τρόπο θα τα έχεις πάντα στην …πένα.

        Τσέκαρε αρχικά το πέλμα                               ται για πολύ μεγάλο λάθος για τον εξής λόγο:
                                                               Σε αντίθεση με αυτό που πιστεύουν κάποιοι, η ζυ-
          Η  σχετική  νομοθεσία  της  Ευρωπαϊκής  Ένωσης      γοστάθμιση δεν αφορά μόνο τους τροχούς ενός
        αναφέρει  πώς  το  ελάχιστο  βάθος  πέλματος  ενός    αυτοκινήτου, αλλά προστατεύει από ορισμένες
        ελαστικού θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 1.6 χι-      φθορές και άλλα μέρη του όπως οι αναρτήσεις,
        λιοστά έτσι ώστε να είναι σίγουρος πως οδηγείς        τα ρουλεμάν και το σύστημα του τιμονιού.
        με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια τόσο σε στεγνό           Αν αυτό δε σου φαίνεται αρκετό, δες τι ζητήματα
        αλλά και σε βρεγμένο οδόστρωμα.                       προκύπτουν αν δεν την κάνεις:
          Το βάθος που προτείνουν οι ειδικοί είναι, συνή-      - Προκαλούνται περισσότεροι κραδασμοί κατά
        θως, υπερδιπλάσιο από τα 1,6 χιλιοστά που ανα-        τη διάρκεια της οδήγησης
        φέραμε και ορίζεται στα 4 χιλιοστά ή ακόμα και         - Το πέλμα των ελαστικών φθείρεται ανομοιό-
        περισσότερο. Τι ρόλο παίζει, όμως, αυτό το όριο       μορφα και γρηγορότερα σε σχέση με πριν

        και τι θα συμβεί αν το αμελήσεις και οδηγείς με        - Το μπροστινό σύστημα του αυτοκινήτου επί-
        «αυλάκια» μικρότερου βάθους;                          σης φθείρεται γρηγορότερα
          Όσον αφορά την οδήγηση σε στεγνό δρόμο, αυ-
        ξάνεται  η  απόσταση  φρεναρίσματος  καθώς  όταν        Πότε θα τα αλλάξεις;
        το  ελαστικό  είναι  λείο,  χωρίς  «αυλάκια»  δηλαδή,   Εκτός του έλεγχου του πέλματος που ήδη αναλύ-
        τα χαρακτηριστικά του αλλοιώνονται από τη στιγμή      σαμε, πώς αλλιώς μπορείς να καταλάβεις ότι ήρθε
        που δεν υπάρχει το απαιτούμενο «γάντζωμα» στο         η ώρα της αλλαγής;
        οδόστρωμα.                                             •  Βλέπεις ότι έχουν φθαρεί ανομοιόμορφα.
                                                              Αποτελεί τον ευκολότερο από όλους τους ελέγχους
        Ο ρόλος της ζυγοστάθμισης                             καθώς γίνεται μόνο οπτικά και φαίνεται αμέσως αν

                                                              ορισμένα  σημεία  έχουν  «φαγωθεί»  περισσότερο
          Πρόκειται για μια όχι και τόσο διαδεδομένη δια-
        δικασία η οποία δεν πραγματοποιείται όποτε είναι      από κάποια άλλα. Αρχικά, παίρνουμε ως δεδομένο
        αναγκαία από μια μεγάλη μερίδα οδηγών. Πρόκει-        ότι ελέγχεις τακτικά την πίεση των ελαστικών και τη
                                                              διατηρείς πάντα στα σωστά επίπεδα. Αν δεν το κά-

                                                              νεις αυτό, τότε ο πιθανότερος «ένοχος» για την πα-
                                                              ραπάνω φθορά είναι κάποιο λάθος σε αυτά.
                                                               •  Το βάθος του πέλματος είναι χαμηλότερο
                                                              από το προτεινόμενο. Αποτελεί λόγο αλλαγής των
                                                              ελαστικών ώστε να είναι σε θέση να αποδίδουν το
                                                              100% των δυνατοτήτων τους.
                                                               • Εντόπισες διάτρηση (τρύπα) πάνω στο λάστι-
                                                              χο. Όσο μικρή και αν είναι, όσο ασήμαντη και αν
                                                              φαίνεται, όσο λίγο αέρα κι αν δείχνει ότι χάνει το
                                                              λάστιχο, η αλλαγή είναι υποχρεωτική. Δε μπορείς

                                                              να είσαι ποτέ σίγουρος ότι δε θα «σκάσει» ξαφνικά
                                                              το λάστιχο με απρόβλεπτες συνέπειες.

                                                            6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11