Page 10 - 06_2020_SERVICE
P. 10
SERVICE
3 μύθοι για τα diesel
Σίγουρα τους έχεις ακούσει; Ισχύουν τελικά η όχι;
1.Τούρμπο και ντίζελ δεν πάνε συσχετίζουν την τεχνολογία ντίζελ με οχήματα με-
μαζί γάλου όγκου που όντως κινούνται αργά.
Τα δεδομένα όμως δείχνουν ότι αυτό δεν
Εντελώς λανθασμένος ισχυρισμός. Ακόμα και ισχύει. Μάλιστα, οι κινητήρες ντίζελ είναι σε με-
αν συναντήσεις κάποιον που όντως έπαθε κάτι τέ- ρικές περιπτώσεις πιο αποδοτικοί από τους αντί-
τοιο, δεν είναι θέμα του τούρμπο. Ο μόνος ρόλος στοιχους που χρησιμοποιούν βενζίνη, καθώς
του είναι η παροχή επιπλέον αέρα. Σε αντίθεση παράγουν μεγαλύτερο μέγιστο φορτίο ροπής.
με άλλους τύπους κινητήρων, η επιπλέον παρο- Επίσης, η ροπή αυτή παράγεται σε σχετικά χαμη-
χή αέρα βοηθά στη μείωση της θερμοκρασίας λές στροφές κινητήρα και διατηρείται για ένα με-
του κινητήρα. Η άνοδός της προκαλείται από το γάλο φάσμα αυτών.
καύσιμο.
Ο «ένοχος» στην περίπτωση τέτοιου προβλήμα- Και μία αλήθεια: Προσφέρουν
τος θα είναι ή λάθος εγκατάσταση του συστήματος μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου
ψεκασμού καυσίμου ή κάποιο πρόβλημα στο σύ-
στημα ψύξης. Η συγκεκριμένη πρόταση δε θα μπορούσε να
απέχει περισσότερο από την αλήθεια! Ο κύκλος
2. Κάνουν πολύ θόρυβο τα diesel καύσης των κινητήρων ντίζελ έχει σημαντικά με-
γαλύτερη θερμική απόδοση από τον κύκλο Ότο (οι
Για να δοθεί σαφής απάντηση σε αυτό τον ισχυ- αρχές του χρησιμοποιούνται από τους κινητήρες
ρισμό, θα πρέπει να προσδιοριστεί η χρονική εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με βενζίνη),
περίοδος παραγωγής του κινητήρα στον οποίο γεγονός το οποίο προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη
αναφερόμαστε. Τα επίπεδα θορύβου σε παλαιό- οικονομία καυσίμου.
τερους κινητήρες ντίζελ ήταν όντως υψη-
λά, όμως η συνεχής εξέλιξη της τεχνολο-
γίας έχει εξαλείψει αυτό το πρόβλημα,
την τελευταία 10ετία περίπου, το οποίο
είχε προσδιοριστεί ως NVH από τα αρχι-
κά Noise, Vibration, Harshness (θόρυβος
– δόνηση – σκληρότητα).
3. To diesel είναι πιο απο-
δοτικό από την βενζίνη
Πρόκειται για μια άποψη που έχει επι-
κρατήσει (λανθασμένα) καθώς πολλοί
10