Page 10 - 06_2020_SERVICE
P. 10

SERVICE








        3 μύθοι για τα diesel




        Σίγουρα τους έχεις ακούσει; Ισχύουν τελικά η όχι;

        1.Τούρμπο και ντίζελ δεν πάνε                         συσχετίζουν την τεχνολογία ντίζελ με οχήματα με-

        μαζί                                                  γάλου όγκου που όντως κινούνται αργά.
                                                               Τα  δεδομένα  όμως  δείχνουν  ότι  αυτό  δεν
          Εντελώς λανθασμένος ισχυρισμός. Ακόμα και  ισχύει. Μάλιστα, οι κινητήρες ντίζελ είναι σε με-
        αν συναντήσεις κάποιον που όντως έπαθε κάτι τέ- ρικές περιπτώσεις πιο αποδοτικοί από τους αντί-
        τοιο, δεν είναι θέμα του τούρμπο. Ο μόνος ρόλος  στοιχους  που  χρησιμοποιούν  βενζίνη,  καθώς
        του  είναι  η  παροχή  επιπλέον  αέρα.  Σε  αντίθεση  παράγουν μεγαλύτερο μέγιστο φορτίο ροπής.
        με άλλους τύπους κινητήρων, η επιπλέον παρο-           Επίσης, η ροπή αυτή παράγεται σε σχετικά χαμη-
        χή αέρα βοηθά στη μείωση της θερμοκρασίας  λές στροφές κινητήρα και διατηρείται για ένα με-
        του κινητήρα. Η άνοδός της προκαλείται από το  γάλο φάσμα αυτών.
        καύσιμο.
          Ο «ένοχος» στην περίπτωση τέτοιου προβλήμα- Και μία αλήθεια: Προσφέρουν

        τος θα είναι ή λάθος εγκατάσταση του συστήματος       μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου
        ψεκασμού καυσίμου ή κάποιο πρόβλημα στο σύ-
        στημα ψύξης.                                           Η συγκεκριμένη πρόταση δε θα μπορούσε να
                                                              απέχει περισσότερο από την αλήθεια! Ο κύκλος
        2. Κάνουν πολύ θόρυβο τα diesel                       καύσης των κινητήρων ντίζελ έχει σημαντικά με-
                                                              γαλύτερη θερμική απόδοση από τον κύκλο Ότο (οι
          Για να δοθεί σαφής απάντηση σε αυτό τον ισχυ-       αρχές του χρησιμοποιούνται από τους κινητήρες
        ρισμό, θα  πρέπει  να  προσδιοριστεί  η  χρονική      εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με βενζίνη),
        περίοδος παραγωγής του κινητήρα στον οποίο            γεγονός το οποίο προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη
        αναφερόμαστε. Τα επίπεδα θορύβου σε παλαιό-           οικονομία καυσίμου.
        τερους κινητήρες ντίζελ ήταν όντως υψη-
        λά, όμως η συνεχής εξέλιξη της τεχνολο-
        γίας έχει εξαλείψει αυτό το πρόβλημα,
        την τελευταία 10ετία περίπου, το οποίο
        είχε προσδιοριστεί ως NVH από τα αρχι-
        κά Noise, Vibration, Harshness (θόρυβος

        – δόνηση – σκληρότητα).

        3. To diesel είναι πιο απο-
        δοτικό από την βενζίνη


          Πρόκειται για μια άποψη που έχει επι-
        κρατήσει  (λανθασμένα)  καθώς  πολλοί


                                                            10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15