Page 34 - 06_2020_SERVICE
P. 34

ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ







        Λιπαντικά και ακραίες θερμοκρασίες




        Οι πολύ χαμηλές ή υψηλές θερμοκρασίες μπορούν να επηρεάσουν το λιπαντικό του κινητήρα

        σου, απειλώντας τα εξαρτήματά του. Δες τι συμβαίνει σε κάθε μία από τις 2 περιπτώσεις.

               ι εναλλαγές θερμοκρασίας μπορούν να επη-        Επιπλέον, οι υψηλές θερμοκρασίες μπορούν επίσης
               ρεάσουν  τη  κατάσταση  στην  οποία  βρίσκε- να προκαλέσουν μη αναστρέψιμες αλλαγές στο ιξώ-

        Οται το λάδι του αυτοκινήτου σου. Όλα τα λά- δες ενός λιπαντικού. Συγκεκριμένα, τα μόρια του λι-
        δια έχουν κάποια ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας.  παντικού  γίνονται«υπερκινητικά»,καθώς  απελευθε-
        Αν αυτά τα όρια ξεπεραστούν,τότε είναι πολύ πιθανό  ρώνεται αέριο και εξατμίζονται τα ελαφρύτερα μέρη
        να προκληθεί κάποια βλάβη στον κινητήρα του αυτο- του. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να καταστραφούνμόνι-
        κινήτου σου. Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά τι συμβαί- μα τα λειτουργικά του στοιχεία. Με απλά λόγια με την
        νει σε κάθε περίπτωση, είτε πρόκειται για πολύ χαμη- υψηλή θερμοκρασία εξατμίζονται τα πτητικά συστατι-
        λές θερμοκρασίες, είτε υψηλές.                        κά του και αναφλέγονται, το λάδι καίγεται, το πάχος
                                                              της λιπαντικής μεμβράνης μειώνεται και οι μεταλλικές
        Πώς τα επηρεάζει η χαμηλή θερ-                        επιφάνειες φθείρονται.

        μοκρασία                                              Η σωστή επιλογή


          Όταν η θερμοκρασία του λαδιού είναι πολύ χαμη-
        λή, το ιξώδες του υγρού αυξάνεται. Επιπλέον όταν το    Ωστόσο υπάρχει λύση. Στην αγορά υπάρχουν λιπα-
        λιπαντικό παγώσει, λόγω της πολύ χαμηλής θερμο-       ντικά που είναι φτιαγμένα για να αντέχουν σε πολύ
        κρασίας, δεν θα ρέει μέσω αντλιών. Αυτό θα έχει ως    υψηλές θερμοκρασίες. Αυτά έχουν πρόσθετα πολυ-
        επακόλουθο να προκληθεί μηχανική τριβή και να αυ-     μερή που ονομάζονται βελτιωτικά ιξώδους. Αυτά τα
        ξηθεί η πίεση και η φθορά στα μέρη και στα φίλτρα     πολυμερή είναι κατασκευασμένα από μακρές μορια-
        της αντλίας. Φυσικά, αυτό μπορεί να συμβεί σε αρκτι-  κές αλυσίδες που αυξάνουν τον δείκτη ιξώδους του
        κές συνθήκες ή σε μέρη με πολύ μεγάλο υψόμετρο.       λιπαντικού.
                                                               Συνεπώς είναι πολύ σημαντικό, εφόσον δεν έχετε
        Πως τα επηρεάζει η υψηλή θερμο-                       τις απαραίτητες γνώσεις, να εμπιστευθείτε το αυτοκί-

        κρασία                                                νητό σας σε κάποιον επαγγελματία εγνωσμένης αξί-
                                                              ας και να επιλέγετε επώνυμα λιπαντικά. Τα πειράματα
          Δεν χρειάζεται να κάνει  καύσωνα για να καταλά-     καιη επιλογή «Noname» λιπαντικών, θα φέρει αντί-
        βεις ότι τα λιπαντικά λειτουργούν σε υψηλές θερμο-    θετα αποτελέσματα από αυτά που επιδιώκεται, με συ-
        κρασίες, όπως αυτές δημιουργούνται στο εσωτερικού     νέπειες που μπορεί να είναι
        ενός κινητήρα. θερμότητα μεταφέρεται όποτε το λιπα-   από αύξηση της κατανάλω-
        ντικό συναντά τις μεταλλικές επιφάνειες ενός μηχανή-  σης μέχρι και σοβαρή ζημιά
        ματος. Τα περισσότερα λιπαντικά περιέχουν πρόσθετα    στον  κινητήρα.  Περιττό  να
        όπως αναστολείς σκουριάς, αντιοξειδωτικά κ.α., όταν   αναφέρουμε  πως  το  δεύ-
        λοιπόν παράγεται πολύ μεγάλη θερμότητα προκαλεί-      τερο  σενάριο  σημαίνει  και

        ται οξείδωση και «εξάντληση» αυτών των πρόσθετων.     έξοδα εκατοντάδων ευρώ.

                                                            34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39