Page 14 - 07_2020 ANTALLAKTIKA
P. 14

ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ                                                                                                            ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ


          κός ενισχυτής φρένων. Εάν είναι σε κακή κατά- της κατασκευής (κόστος).
        σταση, τότε δεν θα εφαρμοστεί  η πλήρης δύναμη

        που απαιτείται, για να ενεργοποιηθεί ο κύριος κύ-     Πότε χαλάνε;
        λινδρος, ώστε να συμπιεστεί το υγρό των φρένων.        Το αυτοκίνητο μπορεί να έρχεται σε επαφή με το
        Το πεντάλ θα πάει μέχρι το πάτωμα και το αυτοκί-      δρόμο μόνο μέσω του πέλματος των τροχών, αλλά
        νητο θα σταματήσει πιο δύσκολα.                       όλο του το βάρος και η συμπεριφορά του εξαρτάται
          Τέλος ακόμα μία αιτία, είσαι εσύ ο ίδιος! Κι όμως!   από τις αναρτήσεις που αναλαμβάνουν να συμβι-
        Πρέπει να ξέρεις, ότι όσο περισσότερο χρησιμο-        βάσουν τα ασυμβίβαστα, την άνεση και την ποιότη-
        ποιείς τα φρένα, τόσο πιο θερμό γίνεται το υγρό       τα κύλισης, με το σωστό έλεγχο και την προβλεπό-
        φρένων, με αποτέλεσμα να ρευστοποιείται περισ-        μενη συμπεριφορά στο όριο.
        σότερο.  Όσο πιο «λεπτό» είναι το υγρό, τόσο πε-       Οι αναρτήσεις του αυτοκινήτου είναι από τα μέρη
        ρισσότερη δύναμη χρειάζεται, ώστε να ασκηθεί η        που καταπονούνται συνέχεια, με κάθε χιλιόμετρο

        πίεση που χρειάζονται τα φρένα για να λειτουρ-        που διανύεις. Σε αντίθεση με τον κινητήρα, στον
        γούν. Άρα υπάρχει η πιθανότητα το σύστημα πέδη-       οποίο αλλάζεις λάδια και κάνεις σέρβις για να δια-
        σής σου να μην είναι σε θέση να παράγει τη ανα-       τηρήσεις τη λειτουργία και την απόδοσή του σε βά-
        γκαία δύναμη. Έτσι, εάν το πεντάλ φτάνει συχνά        θος χρόνου, τα αμορτισέρ είναι κλειστά συστήματα
        στο πάτωμα και δεν μπορείς να βρεις μηχανικό λό-      με πεπερασμένη διάρκεια ζωής, όπως και τα ελα-
        γο, ίσως πρέπει να σκεφτείς να αλλάξεις το στυλ       τήρια που τα συνοδεύουν.
        οδήγησης σου.                                          Οι  καταπονήσεις  αυξάνονται  γεωμετρικά  με  τα

        Ο ρόλος της ανάρτησης                                 φορτία που μεταφέρεις, τον αριθμό των επιβατών
                                                              που έχεις συνήθως και τις λακκούβες και τους κα-
          Με τον όρο ανάρτηση ενός οχήματος αναφερό- κοτράχαλους  δρόμους  στους  οποίους  κινείσαι.
        μαστε σε μια κατασκευή, η οποία αποτελείται από  Δυστυχώς, η απόδοσή τους πέφτει σταδιακά, κά-
        τα γνωστά σε όλους μας αμορτισέρ, τα ελατήρια,  νοντας δυσκολότερη τη συνειδητοποίηση του ση-
        την αντιστρεπτική δοκό και κάποια εξαρτήματα συ- μείου στο οποίο παύουν να αποδίδουν σύμφωνα
        γκράτησης, όπως αρθρώσεις και ράβδους. Ο τρό- με τις προδιαγραφές τους μέχρι να είναι πλέον πο-
        πος σχεδίασης των τελευταίων καθορίζει σε μεγά- λύ αργά.
        λο βαθμό το είδος της ανάρτησης. Ουσιαστικά, η

        ανάρτηση είναι το σύνολο των εξαρτημάτων που
        διαχωρίζουν την αναρτημένη μάζα (πλαίσιο, κινη-
        τήρας, σύστημα μετάδοσης) από τη μη αναρτημένη
        μάζα του οχήματος (ζάντες, δισκόφρενα, ελαστι-
        κά).  Η  ύπαρξη  συστήματος  ανάρτησης  είναι  ζω-
        τικής σημασίας για ένα αυτοκίνητο, τόσο για την
        εξασφάλιση υψηλού επιπέδου άνεσης των επιβα-

        τών, όσο για την οδική συμπεριφορά και τη βελτί-
        ωση της ενεργητικής ασφάλειας.
          Η επιλογή του καταλληλότερου είδους ανάρτη-
        σης είναι μία δύσκολη απόφαση για τους μηχανι-
        κούς των αυτοκινητοβιομηχανιών, μιας και πρέπει
        να βρεθεί η «χρυσή τομή» ανάμεσα στην άνεση,
        την  οδική  συμπεριφορά  και  την  πολυπλοκότητα


                                                           14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19