Page 16 - 07_2020 ELASTIKA
P. 16

ΕΛΑΣΤΙΚΑ
        4 λάθη στην αγορά ελαστικών






        Τα αγοράζεις κάθε 3 -4 χρόνια, ωστόσο είσαι σίγουρος ότι βάζεις τα σωστά; Δες 4 «φάουλ» που
        είναι πιθανό να κάνεις ότι ψάχνεις ελαστικά.

        1. Αλλάζεις όταν δεν χρειάζεται                       ρο) μέχρι G (το χειρότερο). Η διαφορά στην κατανά-

                                                              λωση καυσίμου μεταξύ των ελαστικών κατηγορίας
          Φρενάρισμα  και  στρίψιμο  εξαρτώνται  άμεσα  τόσο   Α και G, για ένα μέσο επιβατικό όχημα θα μπορού-
        από τη κατάσταση των ελαστικών, αλλά και από την      σε να αγγίξει το 7,5%, δηλαδή περίπου 0,65λ ανά
        πίεση του αέρα. Για την δεύτερη χρειάζεται τουλάχι-   100  χλμ,  ή  τα  97,5  λίτρα  στα  15.000  χιλιόμετρα.
        στον ένας έλεγχος κάθε 15 μέρες και συμμόρφωση         Μια ακόμη ένδειξη έχει να κάνει με το φρενάρισμα
        με τις οδηγίες του κατασκευαστή για την επιλεγμένη    στο βρεγμένο οδόστρωμα. Η διαφορά στην απόστα-
        διάσταση και το εκάστοτε φορτίο. Από εκεί και πέρα τα   ση φρεναρίσματος μεταξύ των ελαστικών κατηγορίας

        ελαστικά πρέπει να αλλάζονται όταν το βάθος πέλμα-    Α και κατηγορίας G θα μπορούσε να αγγίξει το 30%.
        τος φτάνει στο 1,6 χλστ. από τα 7-8, που είναι όταν το    Τέλος υπάρχει και ένδειξη για το θόρυβο, όπου 1
        ελαστικό είναι καινούργιο.                            μαύρο κύμα ήχου σημαίνει 3dB λιγότερο από το Ευ-

                                                              ρωπαϊκό όριο, 2 μαύρα κύματα ήχου σημαίνουν ταύτι-
        2. Αγοράζεις λάθος ελαστικά                           ση με Ευρωπαϊκό όριο και 3 μαύρα κύματα ήχου ταύ-

          Το ελαστικό οφείλει να καλύπτει τις απαιτήσεις, ανά- τιση με προηγούμενο Ευρωπαϊκό όριο.
        λογα με το έδαφος στο οποίο κινείσαι συνήθως. Δη-
        λαδή, χωρίζονται σε χειμερινά ελαστικά, σε θερινά, σε  4. Ασχολείσαι μόνο με την τιμή

        ελαστικά χιονιού ή σε εκτός δρόμου και μικτά ελαστι-   Μια 4άδα ελαστικών με τιμή-χώμα δεν μπορεί να
        κά. Και φυσικά, δεν πρέπει να παραλείψομε δύο πο-     έχει  τα  ίδια  χαρακτηριστικά  λειτουργίας,  απόδοσης
        λύ σημαντικές κατηγορίες, τα runflat ελαστικά, δηλα-  και διάρκειας με μια ίδιας διάστασης τετράδα από μια
        δή αυτά που δεν σκάνε, και τα πράσινα ελαστικά, τα    premium μάρκα. Επίσης μια μεγάλη διαφορά τιμής

        οποία έχουν χαμηλή αντίστασης κύλισης και συμβάλ-     ίδιων ελαστικών από έμπορο σε έμπορο μπορεί να
        λουν στην εξοικονόμηση καυσίμου. Κάθε όχημα έχει      κρύβει «μπαγιάτικα» ελαστικά, που πρέπει να φύγουν.
        ελαστικά με συγκεκριμένα χαρα-
        κτηριστικά  κατασκευής  και  λει-
        τουργίας, καθώς και ένα ορισμέ-
        νο εύρος διάστασης.

        3. Δεν κοιτάς ποτέ

        την ετικέτα

          Αυτή  είναι  η  ταυτότητα  κάθε

        νέου ελαστικού και το συνοδεύ-
        ει  υποχρεωτικά  από  το  Νοέμ-
        βριο  του  2012.  Εκεί  υπάρχουν
        πληροφορίες  πρώτα  από  όλα
        για  την  οικονομία  καυσίμου  με
        δείκτες από το A… (το καλύτε-


                                                             16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21