Page 24 - 07_2020 ELASTIKA
P. 24

ΕΛΑΣΤΙΚΑ

        Πως θα συντηρήσεις τα ελαστικά σου





        Τα ελαστικά πρέπει να τα φροντίζεις για να σε κρατούν ασφαλή στο δρόμο.
        Δες με ποιο τρόπο θα τα έχεις πάντα στην …πένα.

        Τσέκαρε αρχικά το πέλμα                               Πότε θα τα αλλάξεις;


          Η σχετική νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανα-       Εκτός του έλεγχου του πέλματος που ήδη αναλύσα-
        φέρει πώς το ελάχιστο βάθος πέλματος ενός ελαστι-     με, πώς αλλιώς μπορείς να καταλάβεις ότι ήρθε η ώρα
        κού θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 1.6 χιλιοστά έτσι   της αλλαγής;
        ώστε να είναι σίγουρος πως οδηγείς με τη μέγιστη δυ-   Βλέπεις  ότι  έχουν  φθαρεί  ανομοιόμορφα.  Αποτε-
        νατή ασφάλεια τόσο σε στεγνό αλλά και σε βρεγμένο     λεί τον ευκολότερο από όλους τους ελέγχους καθώς
        οδόστρωμα. Το βάθος που προτείνουν οι ειδικοί είναι,   γίνεται μόνο οπτικά και φαίνεται αμέσως αν ορισμέ-

        συνήθως, υπερδιπλάσιο από τα 1,6 χιλιοστά που ανα-    να σημεία έχουν «φαγωθεί» περισσότερο από κάποια
        φέραμε και ορίζεται στα 4 χιλιοστά ή ακόμα και περισ-  άλλα. Αρχικά, παίρνουμε ως δεδομένο ότι ελέγχεις
        σότερο. Τι ρόλο παίζει, όμως, αυτό το όριο και τι θα   τακτικά την πίεση των ελαστικών και τη διατηρείς πά-
        συμβεί αν το αμελήσεις και οδηγείς με «αυλάκια» μι-   ντα στα σωστά επίπεδα. Αν δεν το κάνεις αυτό, τότε ο
        κρότερου βάθους;                                      πιθανότερος «ένοχος» για την παραπάνω φθορά είναι
          Όσον αφορά την οδήγηση σε στεγνό δρόμο, αυξά-       κάποιο λάθος σε αυτά. Το βάθος του πέλματος είναι
        νεται η απόσταση φρεναρίσματος καθώς όταν το ελα-     χαμηλότερο από το προτεινόμενο. Αποτελεί λόγο αλ-
        στικό είναι λείο, χωρίς «αυλάκια» δηλαδή, τα χαρα-    λαγής των ελαστικών ώστε να είναι σε θέση να αποδί-
        κτηριστικά του αλλοιώνονται από τη στιγμή που δεν     δουν το 100% των δυνατοτήτων τους.
        υπάρχει το απαιτούμενο «γάντζωμα» στο οδόστρωμα.       Εντόπισες διάτρηση (τρύπα) πάνω στο λάστιχο. Όσο
                                                              μικρή και αν είναι, όσο ασήμαντη και αν φαίνεται, όσο
        Ο ρόλος της ζυγοστάθμισης                             λίγο αέρα κι αν δείχνει ότι χάνει το λάστιχο, η αλλαγή
                                                              είναι υποχρεωτική. Δε μπορείς να είσαι ποτέ σίγουρος
          Πρόκειται για μια όχι και τόσο διαδεδομένη διαδι-
        κασία η οποία δεν πραγματοποιείται όποτε είναι ανα-   ότι δε θα «σκάσει» ξαφνικά το λάστιχο με απρόβλε-
        γκαία από μια μεγάλη μερίδα οδηγών. Πρόκειται για     πτες συνέπειες.

        πολύ μεγάλο λάθος για τον εξής λόγο: Σε αντίθεση
        με αυτό που πιστεύουν κάποιοι, η ζυγοστάθμιση δεν
        αφορά μόνο τους τροχούς ενός αυτοκινήτου, αλλά
        προστατεύει από ορισμένες φθορές και άλλα μέρη
        του όπως οι αναρτήσεις, τα ρουλεμάν και το σύστη-
        μα του τιμονιού. Αν αυτό δε σου φαίνεται αρκετό, δες
        τι ζητήματα προκύπτουν αν δεν την κάνεις:
         Προκαλούνται περισσότεροι κραδασμοί κατά τη δι-
        άρκεια της οδήγησης
         Το πέλμα των ελαστικών φθείρεται ανομοιόμορφα

        και γρηγορότερα σε σχέση με πριν
          Το  μπροστινό  σύστημα  του  αυτοκινήτου  επίσης
        φθείρεται γρηγορότερα



                                                             24
   19   20   21   22   23   24   25   26