Page 6 - 07_2020 ELASTIKA
P. 6

ΕΛΑΣΤΙΚΑ
        Ρεαλιστής ή συντηρητικός;                                                Πως μπορεί κάποιος να

                                                                                 διαλέξει κανείς λάστιχα

        Στην επιλογή ελαστικών                                                   χωρίς να συμβιβαστεί στην
                                                                                 ασφάλεια αλλά και χωρίς να

                                                                                 «τινάξει τον προϋπολογισμό
                                                                                 του» στον αέρα;
              α ελαστικά είναι τα ακριβότερα αναλώσιμα του
              αυτοκινήτου  μας.  Πρέπει  να  βρίσκονται  πά- ρεαλιστική και η συντηρητική. Η δεύτερη σχολή λέ-
        Τντα σε άριστη κατάσταση για λόγους, οδικής,  ει πως δεν υπάρχει τιμή στην ασφάλεια και πως πρέ-
        ασφάλειας (δικής μας μα και των άλλων που κυκλο- πει να αγοράσεις τα ακριβότερα και καλύτερα λάστι-
        φορούν γύρω μας).                                     χα που αντέχει η τσέπη σου. Υπάρχει μία λογική εδώ
          Η αγορά ελαστικών είναι από τις πιο δύσκολες υπο- στο ότι αν το χρειαστείς το λάστιχο να κάνει το «μαγι-

        θέσεις στην Ελλάδα. Γιατί στην Ελλάδα; Γιατί ακόμη και  κό» του και να σε σώσει, θες πράγματι το λάστιχο με
        η αγορά αναλωσίμων για το αυτοκίνητό μας μετατρά- την καλύτερη απόδοση.
        πηκε για πολλά χρόνια σε ένα είδος «lifestyle» δρα-    Πόσο στοιχίζει όμως; Και πόσα από αυτά τα «μαγι-
        στηριότητας, δηλαδή θεωρήσαμε πως και τα λάστιχα  κά» απαιτεί η δική σου χρήση; Η δεύτερη λοιπόν σχο-
        που διαλέγαμε για το αυτοκίνητό μας έχουν «να πουν- λή λέει πως βλέπεις τι χρήση κάνεις, και διαλέγεις ένα
        δείξουν κάτι» για εμάς. Είναι δυνατόν;                λάστιχο που να ταιριάζει σε αυτή. Αν δηλαδή το αυ-
          Το πρόβλημα φυσικά πηγάζει από την ελάχιστη πλη- τοκίνητο πηγαινοέρχεται δουλειά, super market, σχο-
        ροφόρηση για το τι ζητάμε από ένα λάστιχο αυτοκινή- λείο και κάνει και ένα ταξίδι το χρόνο στο χωριό, μάλ-

        του. Μία συνήθης πηγή συμβουλής είναι ο έμπορος,  λον δεν έχει ανάγκη να φοράει λάστιχα εξελιγμένα για
        που ξέρει μεν, δεν παύει όμως να θέλει να μεγιστο- τη …Ferrari. Μπορεί να του ταιριάξει ένα οικονομικό
        ποιήσει και το κέρδος του. Φυσικό είναι λοιπόν να κα- στην αγορά και τη χρήση λάστιχο, εντός φυσικά των
        τευθύνει τους πελάτες στο πιο ακριβό λάστιχο που,  προδιαγραφών του κατασκευαστή σε διαστάσεις και
        εκείνοι, είναι έτοιμοι να πληρώσουν.                  δείκτες φορτίων και ταχύτητας.
          Είναι όμως αυτό το λάστιχο και αυτό που χρειάζο-     Ανάμεσα σε αυτούς τους δύο «κόσμους» υπάρχει
        νται; Το τι λάστιχο χρειάζεται ο καθένας στο αυτοκί- και το ερώτημα φυσικά, τι θα κάνει το οικονομικό λά-
        νητό του, είναι μια ερώτηση που δεν απαντιέται εύκο- στιχο που ταιριάζει στην χρήση, όταν του ζητηθεί κάτι
        λα. Σίγουρα η απάντηση δεν είναι «το ακριβότερο».  παραπάνω γιατί έτυχε η δύσκολη στιγμή; Αντίστροφα
        Αν  και  για  πολύ  καιρό  φαίνεται  πως  το  «ακριβότε- όμως, πόσο σίγουρο είναι πως το σούπερ-ελαστικό θα

        ρο=καλύτερο» πούλησε σε αρκετούς πανάκριβα λά- συμπεριφερθεί όπως όταν το φοράει η Ferrari στην πί-
        στιχα, που όμως ποτέ δεν έβγαλαν τα λεφτά τους.       στα, αν απλά «στραβοπατήσει» σε ένα νορμάλ αυτοκί-
          Γενικά η τάση είναι τα λάστιχα να έχουν κορυφαία  νητο που δεν έχει προλάβει καν να το ζεστάνει;
        σπορ χαρακτηριστικά που μεταφράζονται αμέσως και
        σε χαρακτηριστικά ασφαλείας, που αυτομάτως προτι-
        μώνται. Όμως ένα μικρομεσαίο με 140 ίππους δεν εί-
        ναι λίγο αστείο να φοράει την ίδια χάραξη ελαστικού
        με ένα υπερ-αυτοκίνητο 500 και πλέον αλόγων;
          Μπορεί να είναι το απόλυτο λάστιχο, αφού «κρατά-

        ει» ένα τέτοιο αυτοκίνητο στην άσφαλτο, όμως είναι
        αυτό που πρέπει να προτιμήσει κανείς για ένα απλό
        κατά τα άλλα μοντέλο; Υπάρχουν δύο σχολές εδώ. Η


        6 6                                                  6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11