Page 30 - 07_2020 SERVICE
P. 30
SERVICE
LPG: Κάθε πότε πρέπει να το ελέγχεις
Οι κινητήρες υγραερίου πρέπει να περνούν από service, μετά από κάποια χιλιόμετρα.
Δες πως γίνεται η συντήρηση και τι αναλώσιμα πρέπει να αλλάξεις.
την πλειοψηφία των περιπτώσεων, η τακτική που 20 με 50 ευρώ.
συντήρηση του συστήματος πραγματοποιεί-
Σ ται περίπου κάθε 25.000 με 30.000 χιλιό- Το «μεγάλο» service
μετρα και, εκτός από ένα γενικό έλεγχο, περιλαμ- Μετά από κάθε 90.000 χλμ. περίπου, καλό είναι
βάνει αλλαγή του φίλτρου υγραερίου που κοστίζει να γίνεται το μεγάλο service, ώστε να είσαι σίγου-
περίπου 5 με 10 ευρώ. ρος πως το κιτ δουλεύει στην εντέλεια. Το service αυ-
Ωστόσο, μετά τη πρώτη χιλιάδα χιλιομέτρων που τό περιλαμβάνει εκτός από τους ελέγχους του μικρού
θα «γράψει» το κοντέρ σου καλό είναι να πραγμα- service, επισκευή του υποβιβαστή πίεσης (πνεύμονα),
τοποιήσεις έναν προληπτικό οπτικό έλεγχο. Αυτός επισκευή των μπεκ υγραερίου καθώς και επαναπρο-
περιλαμβάνει: γραμματισμό της ηλεκτρονική μονάδας ελέγχου του
• Επιθεώρηση των μηχανικών και ηλεκτρικών συστήματος.
μερών του συστήματος. Στο πνεύμονα αλλάζονται τα εσωτερικά του μέ-
• Έλεγχο διαρροών υγραερίου ή αντιψυκτικού ρη (μεμβράνη – ελατήριο – μειωτήρας) και ρυθμίζε-
υγρού του κυκλώματος ψύξης του κινητήρα. ται ξανά η πίεσή του. Στα μπεκ υγραερίου θα πρέπει
• Έλεγχος παραμέτρων (βενζίνης – αερίου) με τη να αντικατασταθούν τα εσωτερικά μέρη του, να καθα-
χρήση Η/Υ καθώς και τον έλεγχο των παρελκόμε- ριστεί εσωτερικά και να ρυθμιστεί ξανά έτσι ώστε να
νων μερών του συστήματος. έχουν όλα τον ίδιο ψεκασμό.
Το ρεζερβουάρ υγραερίου καλό είναι να αντικα- Στην συνέχεια θα πρέπει να γίνει επαναπρογραμμα-
θίσταται σε διάστημα περίπου 10 ετών, με μέσο κό- τισμός του συστήματος. Το service αυτό είναι λίγο πιο
στος 90 ευρώ. Στα 50.000 χιλιόμετρα, πρέπει να πολύπλοκο, όχι όμως ακριβό, αν και η τιμή εξαρτάται
καθαριστούν τα μπεκ, εργασία που κοστίζει περί- βέβαια και από τον εγκαταστάτη.
30