Page 2 - 08_2020 ELASTIKA
P. 2

ΕΛΑΣΤΙΚΑ







        Με φθαρμένα ελαστικά «καις»




        περισσότερο




        Η φροντίδα και ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών δεν επηρεάζει μόνο την ασφάλεια σου
        στο δρόμο, αλλά και την κατανάλωση. Δες πόσα χρήματα χάνεις και ποια είναι τα «σημάδια»
        των φθαρμένων ελαστικών, έτσι ώστε να τα αλλάξεις με την πρώτη ευκαιρία.


        Παρατηρείς ότι το αυτοκίνητο                          χνά προκαλεί και υπερβολική φθορά του ελαστικού

        «καίει» περισσότερο!                                  στο κέντρο του πέλματος. Αν κάτι τέτοιο συμβαίνει θα
                                                              πρέπει να ελέγξεις το μέγεθος του προβλήματος και

         Εκ πρώτης όψεως, δεν σχετίζεται με τα ελαστικά,  σίγουρα να μειώσεις την πίεση του ελαστικού.
        όμως αν η πίεση στα ελαστικά σου είναι χαμηλότερη
        από αυτή που ορίζεται ως κανονική, το αυτοκίνητο θα  Το βάθος του «πέλματος» είναι


        «ζορίζεται» περισσότερο κατά την κίνηση με αποτέλε-   μικρότερο από αυτό που πρέπει!
        σμα να καταναλώνει περισσότερο καύσιμο.
                                                               Σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε., το ελαστικό πρέ-
        «Σφήνωσε» κάτι στο πέλμα το                           πει να έχει βάθος πέλματος τουλάχιστον 1,6 χιλ. στην

        οποίο δεν αφαιρείται!                                 περιφέρεια, προκειμένου να θεωρηθεί ασφαλές για
                                                              οδήγηση, αλλά συνήθως οι ειδικοί συνιστούν να δια-
          Ανά τακτικά χρονικά διαστήματα θα πρέπει να ελέγ- τηρείς ένα βάθος τουλάχιστον 4 χιλ. ή και ακόμη με-
        χεις το ελαστικό και για μικρά αντικείμενα (π.χ. πε- γαλύτερο.
        τραδάκια) που μπορεί να σφηνώσουν στο πέλμα. Αν        Όπως απέδειξαν και οι μετρήσεις του περιοδικού

        δεν μπορείς να τα αφαιρέσεις μόνος σου ή αν δεις ότι  Auto Τρίτη, ακόμη και με ελαστικά των 4 χιλ., η διαφο-
        έχουν τρυπήσει το καουτσούκ, απευθύνσου σε κά- ρά στο φρενάρισμα σε σχέση με τα καινούργια ελαστι-
        ποιο εξειδικευμένο τεχνικό.                           κά, είναι τεράστια για την ασφάλειά σου.
                                                               Σε κάθε περίπτωση, όταν κάνεις τον έλεγχο του βά-
        Το κέντρο των ελαστικών έχει                          θους, φρόντισε να μετρήσεις τόσο την εσωτερική όσο

        φθαρεί υπερβολικά!                                    και την εξωτερική πλευρά κάθε πέλματος.

         Η υπερβολική πίεση στον αέρα του ελαστικού, συ-      Οδηγείς και νιώθεις το τιμόνι να

                                                              «παίζει»!


                                                               Το φαινόμενο αυτό παρουσιάζεται συνήθως όταν τα
                                                              ελαστικά τού αυτοκινήτου σου έχουν φθαρεί ανομοιό-
                                                              μορφα. Με το που παρατηρήσεις να συμβαίνει κάτι τέ-
                                                              τοιο, έστω και σε πολύ μικρό βαθμό, θα πρέπει να επι-
                                                              σκεφθείς κάποιον ειδικό.


                                                             2
   1   2   3   4   5   6   7