Page 20 - 09 2020 ANTALLAKTIKA
P. 20

ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ





        Ποια είδη ανάρτησης υπάρχουν;

          Οι  δύο  μεγάλες  κατηγορίες  λοιπόν  των  αρχι-
        τεκτονικών  των  αναρτήσεων  είναι  οι  ανεξάρτη-
        τες και οι μη ανεξάρτητες διατάξεις. Ανεξάρτητη
        ανάρτηση  σημαίνει  πως  αυτά  που  αντιμετωπίζει
        ο ένας τροχός, ο άλλος δεν τα γνωρίζει ο άλλος,
        ενώ μη ανεξάρτητη σημαίνει ότι τα «προβλήματα»
        του ενός τροχού αφορούν και τον άλλο. Στις μέρες
        μας, η πιο κλασική μη (ήμι)ανεξάρτητη ανάρτηση

        είναι ο ημιάκαμπτος άξονας και η πιο κλασική ανε-
        ξάρτητη  είναι  ο  άξονας  πολλαπλών  συνδέσμων.      τομέα. Δεν μπορεί να συνυπάρχει η μέγιστη άνε-
        Στην κορυφή των αναρτήσεων τοποθετούνται τα           ση με τη μέγιστη πρόσφυση, όπως και η άνεση σε
        διπλά ψαλίδια, ενώ στην βάση ο άκαμπτος άξονας.
                                                              «ταχύτητες πόλεως», με την ευστάθεια σε υψηλές
        Πως γίνεται η επιλογή                                 ταχύτητες . Η κατανόηση των απαιτήσεων του οδη-

        μίας καινούριας ανάρτησης                             γού, είναι ένας σημαντικός παράγοντας επιλογής
                                                              αμορτισέρ-ελατηρίων, έχοντας πάντα κατά νου, ότι
          Η επιλογή του καταλληλότερου είδους ανάρτη- δεν μπορεί να υπάρξει σύστημα ανάρτησης χωρίς
        σης είναι μία δύσκολη απόφαση για τους μηχανι- συμβιβασμούς. Για παράδειγμα, μια σκληρή ανάρ-
        κούς των αυτοκινητοβιομηχανιών, μιας και πρέπει  τηση  προσφέρει  κατά  κανόνα,  καλύτερο  έλεγχο

        να βρεθεί η «χρυσή τομή» ανάμεσα στην άνεση,  του  οχήματος  όμως  είναι  ανυπόφορη  σε  καθη-
        την  οδική  συμπεριφορά  και  την  πολυπλοκότητα  μερινή  χρήση,  ειδικά  σε  ελληνικού  τύπου  οδο-
        της κατασκευής (κόστος).                              στρώματα. Μια μαλακή ανάρτηση είναι εξαιρετικά
          Η σχεδίαση ενός συστήματος ανάρτησης και πιο  άνετη σε καθημερινή χρήση, όταν όμως οι ρυθ-
                                                              μοί ανέβουν ή οι στροφές έρθουν, ο έλεγχος του
                                                              οχήματος είναι προβληματικός δημιουργώντας αί-
                                                                σθημα ανασφάλειας σε οδηγό και επιβάτες. Ας
                                                                          προσπαθήσουμε  να  ψηλαφίσουμε,  τι
                                                                                       καθορίζει  τις  κύριες  ιδι-
                                                                                          ότητες των αναρτήσε-

                                                                                                 ων.













        συγκεκριμένα  η  επιλογή  ελα-
        τηρίων και αμορτισέρ, δεν είναι πο-
        τέ «τέλεια». Είναι πολύ καλή για μια συγκεκρι-
        μένη χρήση, αλλά πάντα θα υστερεί σε κάποιον


                                                            20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25