Page 12 - 09 2020 ELASTIKA
P. 12

ΕΛΑΣΤΙΚΑ
        Ζευγάρι ή τετράδα;





        Πολλοί θα σπεύσουν να πουν πως τα λάστιχα πρέπει να αλλάζουν τέσσερα μαζί.
        Άλλοι θα πουν κάποιοι βάζοντας και τη ρεζέρβα στο παιχνίδι. Ποιο είναι όμως το σωστό;

































                υτό που συμβαίνει είναι ότι τα εμπρός λά- λει μούτρα, αφήνεις το γκάζι και τα μαζεύει. Και αυ-
                στιχα που μεταδίδουν την κίνηση και στρί- τή η αντίδραση είναι η πιο απλή και πιο αναμενόμε-
        Α βουν,  αφήνουν  περισσότερη  γόμμα  στο  νη. Ακόμη και ο πιο άπειρος οδηγός, όταν δει κάτι
        δρόμο και έτσι φθείρονται πιο γρήγορα από τα πίσω  να πηγαίνει στραβά (ή ίσια ενώ θέλει να στρίψει σε
        που γενικά ακολουθούν και πιέζονται μόνο σε γρή- αυτή την περίπτωση) αφήνει το γκάζι.
        γορες στροφές. Μιλάμε πάντα για την πλειοψηφία
        των αυτοκινήτων που είναι προσθιοκίνητα.              Τα πίσω θα υστερούν σε πρόσφυση

          Αυτό σημαίνει πως αν αλλάξεις και τα πίσω όταν       Αν όμως τα φρέσκα λάστιχα πάνε εμπρός, τότε τα πί-
        αλλάξεις τα εμπρός, πιθανώς να πετάς λάστιχα με       σω υστερούν σε πρόσφυση. Οπότε το πρόβλημα αντι-
        πολύ  «ψωμί»  πάνω  τους.  Ιδανικά  θα  ήθελες  να    στρέφεται. Η πιθανότερη συμπεριφορά δεν είναι το
        κρατήσεις τα πίσω και να αγοράσεις μόνο ένα νέο       αμάξι να βγάλει μούτρα, αλλά να βάλει τη μούρη στη
        ζευγάρι. Οπότε έχεις το εξής δίλημμα:  Που θα βά-     στροφή και να αφήσει την ουρά να γυρίσει. Η υπερ-
        λεις τα καινούργια; Εμπρός ή πίσω;                    στροφή θέλει ανάποδο τιμόνι και γκάζι για να διορθω-
          Σε πρώτη ανάγνωση, και η κλασσική συμβουλή          θεί. Κάτι που ακόμη και έμπειροι οδηγοί θα βρουν δύ-
        είναι τα νέα, φρέσκα λάστιχα να μπουν εμπρός. Στο     σκολο να κάνουν, πόσο μάλλον οι άπειροι. Αυτός είναι

        κάτω κάτω είναι ο άξονας που κάνει όλη τη δου-        και ο λόγος που κάποιοι προτείνουν τα νέα λάστιχα να
        λειά και άρα θες την καλύτερη δυνατή πρόσφυση.        μπαίνουν στον πίσω άξονα ώστε αν γλιστρήσει κάτι ,
        Με τα φρέσκα λάστιχα εμπρός μειώνεις την περί-        να είναι το εμπρός μέρος που διορθώνεται απλά και
        πτωση γλιστρήματος του εμπρός άξονα, της υπο-         μόνο αφήνοντας αντανακλαστικά το γκάζι. Στο κάτω
        στροφής δηλαδή όπου εσύ στρίβεις το τιμόνι και το     κάτω, τα παλιά δεν θα είναι τόσο φθαρμένα για να μην
        αμάξι πάει ευθεία, όπως όταν έχει πάγο. Όμως η        έχει πρόσφυση ο εμπρός άξονας, ενώ ο πίσω, που εί-
        υποστροφή διορθώνεται εύκολα. Αν το αμάξι βγά-        ναι και ελαφρύτερος, κινδυνεύει παραπάνω.


                                                            12                                                                                                                     13
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17