Page 26 - 09 2020 ELASTIKA
P. 26

ΕΛΑΣΤΙΚΑ
        Ζευγάρι ή τετράδα;





        Πολλοί θα σπεύσουν να πουν πως τα λάστιχα πρέπει να αλλάζουν τέσσερα μαζί.
        Άλλοι θα πουν κάποιοι βάζοντας και τη ρεζέρβα στο παιχνίδι. Ποιο είναι όμως το σωστό;


                υτό που συμβαίνει είναι ότι τα εμπρός λά- δηλαδή όπου εσύ στρίβεις το τιμόνι και το αμάξι πά-

                στιχα που μεταδίδουν την κίνηση και στρί- ει ευθεία, όπως όταν έχει πάγο.
        Αβουν,  αφήνουν  περισσότερη  γόμμα  στο               Όμως η υποστροφή διορθώνεται εύκολα. Αν το
        δρόμο και έτσι φθείρονται πιο γρήγορα από τα πίσω  αμάξι βγάλει μούτρα, αφήνεις το γκάζι και τα μα-
        που γενικά ακολουθούν και πιέζονται μόνο σε γρή- ζεύει. Και αυτή η αντίδραση είναι η πιο απλή και
        γορες στροφές. Μιλάμε πάντα για την πλειοψηφία  πιο αναμενόμενη. Ακόμη και ο πιο άπειρος οδηγός,
        των αυτοκινήτων που είναι προσθιοκίνητα.              όταν δει κάτι να πηγαίνει στραβά (ή ίσια ενώ θέλει
          Αυτό σημαίνει πως αν αλλάξεις και τα πίσω όταν  να στρίψει σε αυτή την περίπτωση) αφήνει το γκάζι.
        αλλάξεις τα εμπρός, πιθανώς να πετάς λάστιχα με
        πολύ  «ψωμί»  πάνω  τους.  Ιδανικά  θα  ήθελες  να    Τα πίσω θα υστερούν σε πρόσφυση
        κρατήσεις τα πίσω και να αγοράσεις μόνο ένα νέο        Αν όμως τα φρέσκα λάστιχα πάνε εμπρός, τότε τα

        ζευγάρι. Οπότε έχεις το εξής δίλημμα:  Που θα βά-     πίσω υστερούν σε πρόσφυση. Οπότε το πρόβλημα
        λεις τα καινούργια; Εμπρός ή πίσω;                    αντιστρέφεται. Η πιθανότερη συμπεριφορά δεν εί-
          Σε πρώτη ανάγνωση, και η κλασσική συμβουλή          ναι το αμάξι να βγάλει μούτρα, αλλά να βάλει τη
        είναι τα νέα, φρέσκα λάστιχα να μπουν εμπρός. Στο     μούρη στη στροφή και να αφήσει την ουρά να γυ-
        κάτω κάτω είναι ο άξονας που κάνει όλη τη δουλειά     ρίσει.
        και άρα θες την καλύτερη δυνατή πρόσφυση. Με           Η υπερστροφή θέλει ανάποδο τιμόνι και γκάζι για
        τα φρέσκα λάστιχα εμπρός μειώνεις την περίπτωση       να διορθωθεί. Κάτι που ακόμη και έμπειροι οδηγοί
        γλιστρήματος του εμπρός άξονα, της υποστροφής         θα βρουν δύσκολο να κάνουν, πόσο μάλλον οι άπει-

                                                                                         ροι.  Αυτός  είναι  και  ο
                                                                                         λόγος που κάποιοι προ-
                                                                                         τείνουν  τα  νέα  λάστι-
                                                                                         χα  να  μπαίνουν  στον
                                                                                         πίσω άξονα ώστε αν γλι-
                                                                                         στρήσει κάτι , να είναι το
                                                                                         εμπρός μέρος που διορ-

                                                                                         θώνεται  απλά  και  μόνο
                                                                                         αφήνοντας  αντανακλα-
                                                                                         στικά το γκάζι. Στο κάτω
                                                                                         κάτω,  τα  παλιά  δεν  θα
                                                                                         είναι τόσο φθαρμένα για
                                                                                         να μην έχει πρόσφυση ο
                                                                                         εμπρός  άξονας,  ενώ  ο
                                                                                         πίσω, που είναι και ελα-

                                                                                         φρύτερος,  κινδυνεύει
                                                                                         παραπάνω.


                                                            26                                                                                                                     27
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31