Page 19 - 09 2020 FANOPOIIA
P. 19

ΦΑΝΟΠΟΙΙΑ
                                                ΦΑΝ
                                                          Ο
                                                             ΠΟΙΙΑ
        Γυάλισμα/Κέρωμα: Πότε το καθένα και γιατί!




        Το γυάλισμα και το κέρωμα είναι δύο διαδικασίες που θα του δώσουν την παλιά του λάμψη.
        Πότε όμως είναι αναγκαία η καθεμία;

               ο γυάλισμα και το κέρωμα του αυτοκινή- του αυτοκινήτου, αφού αν είναι λεία τότε η φθο-

               του συχνά συγχέονται ως έννοιες, παρότι  ρά βρίσκεται στο υπόστρωμα και χρειάζεται γυά-
        Τ στην πράξη, πρόκειται για δύο διαδικασί- λισμα, ενώ αντίστοιχα, αν η επιφάνεια είναι πιο
        ες που είναι εντελώς διαφορετικές και παράγουν  «άγρια»  τότε  ένα  απλό  κέρωμα  είναι  συνήθως
        διαφορετικά  αποτελέσματα.  Το  γυάλισμα  είναι  αρκετό.
        μια ήπια στιλβωτική διαδικασία που χρησιμοποι-
        είται για να διορθώσει ελαττώματα βαφής και η         Χρήσιμες πληροφορίες
        οποία βοηθάει στη λείανση της βαμμένης επιφά-          Στο σύνολό της, η όποια επεξεργασία πρέπει να
        νειας και τη κάνει να γυαλίζει. Μια τέτοια διαδι-     γίνεται με ειδικά υλικά, κατάλληλα για κάθε τύπο
        κασία  εκτός  από  επαγγελματικά  υλικά,  απαιτεί     βαφής, ώστε να μην χαλάσουμε τελικά το χρώμα.
        και τεχνογνωσία για το ποιες αλοιφές είναι κα-         Το γυάλισμα του αυτοκινήτου, δεν θα πρέπει να

        τάλληλες για κάθε περίπτωση και ποια επαγγελ-         γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα σε αντίθεση
        ματικά εργαλεία να χρησιμοποιηθούν.                   με το κέρωμα, το οποίο καλό θα είναι να πραγμα-
          Από  την  άλλη,  το  κέρωμα  είναι  μια  λειαντική   τοποιείται 3-4 φορές το χρόνο. Το συχνό κέρωμα
        επίστρωση,  η  οποία  προστατεύει  τη  βαφή  από      μάλιστα, μπορεί πολλές φορές να αποτρέψει μα-
        σκόνη, βρωμιά και ακτινοβολία.                        κροχρόνια, τη διαδικασία του γυαλίσματος.

        Τι προσφέρει το καθένα


          Κάθε  φορά  που  πραγματοποιούμε  ένα  γυάλι-
        σμα, αφαιρούμε μια επίστρωση βαφής και άρα
        αυτή η μέθοδος θα πρέπει να εφαρμόζεται, είτε
        όταν το χρώμα του οχήματος έχει αρχίσει να ξε-
        θωριάζει με τη πάροδο του χρόνου είτε όταν θέ-
        λουμε να καλύψουμε ατέλειες ή γρατζουνιές του
        αμαξώματος.
          Αντιθέτως,  με  το  κέρωμα  προσθέτουμε  μία

        στρώση  στην  επιφάνεια  του  αμαξώματος  και
        επομένως το κέρωμα μπορεί να αποτελέσει και
        το επόμενο «βήμα» του γυαλίσματος σε ένα αυ-
        τοκίνητο, ενισχύοντας την εμφάνιση και την προ-
        στασία του.

        Πότε το γυάλισμα

        και πότε το κέρωμα;

          Όσον αφορά την επιλογή ανάμεσα στα δύο, ση-
        μαντικό ρόλο παίζει η κατάσταση της επιφάνειας


                                                            19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24