Page 16 - 09 2020 SERVICE
P. 16

SERVICE




          3 μύθοι για τα diesel




          Σίγουρα τους έχεις ακούσει; Ισχύουν τελικά η όχι;

























        1.Τούρμπο και ντίζελ δεν πάνε μαζί                    3. To diesel είναι πιο αποδοτικό

          Εντελώς λανθασμένος ισχυρισμός. Ακόμα και αν  από την βενζίνη

        συναντήσεις κάποιον που όντως έπαθε κάτι τέτοιο,       Πρόκειται  για  μια  άποψη  που  έχει  επικρατήσει
        δεν είναι θέμα του τούρμπο. Ο μόνος ρόλος του εί-     (λανθασμένα)  καθώς  πολλοί  συσχετίζουν  την  τε-
        ναι η παροχή επιπλέον αέρα. Σε αντίθεση με άλ-        χνολογία  ντίζελ  με  οχήματα  μεγάλου  όγκου  που
        λους τύπους κινητήρων, η επιπλέον παροχή αέρα         όντως κινούνται αργά.Τα δεδομένα όμως δείχνουν

        βοηθά στη μείωση της θερμοκρασίας του κινητήρα.       ότι αυτό δεν ισχύει. Μάλιστα, οι κινητήρες ντίζελ εί-
        Η άνοδός της προκαλείται από το καύσιμο.              ναι σε μερικές περιπτώσεις πιο αποδοτικοί από τους
          Ο «ένοχος» στην περίπτωση τέτοιου προβλήμα-         αντίστοιχους  που  χρησιμοποιούν  βενζίνη,  καθώς
        τος θα είναι ή λάθος εγκατάσταση του συστήματος       παράγουν μεγαλύτερο μέγιστο φορτίο ροπής.
        ψεκασμού καυσίμου ή κάποιο πρόβλημα στο σύ-            Επίσης, η ροπή αυτή παράγεται σε σχετικά χαμη-
        στημα ψύξης.                                          λές στροφές κινητήρα και διατηρείται για ένα μεγά-

        2. Κάνουν πολύ θόρυβο τα diesel                       λο φάσμα αυτών.

          Για να δοθεί σαφής απάντηση σε αυτό τον ισχυ- Και μία αλήθεια: Προσφέρουν

        ρισμό,  θα  πρέπει  να  προσδιοριστεί  η  χρονική     μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου
        περίοδος  παραγωγής  του  κινητήρα  στον  οποίο
        αναφερόμαστε. Τα επίπεδα θορύβου σε παλαιό-            Η συγκεκριμένη πρόταση δε θα μπορούσε να απέ-
        τερους κινητήρες ντίζελ ήταν όντως υψηλά, όμως        χει περισσότερο από την αλήθεια! Ο κύκλος καύ-
        η συνεχής εξέλιξη της τεχνολογίας έχει εξαλεί-        σης των κινητήρων ντίζελ έχει σημαντικά μεγαλύτε-
        ψει αυτό το πρόβλημα, την τελευταία 10ετία πε-        ρη θερμική απόδοση από τον κύκλο Ότο (οι αρχές
        ρίπου, το οποίο είχε προσδιοριστεί ως NVH από         του χρησιμοποιούνται από τους κινητήρες εσωτε-

        τα αρχικά Noise, Vibration, Harshness (θόρυβος        ρικής καύσης που λειτουργούν με βενζίνη), γεγο-
        – δόνηση – σκληρότητα).                               νός το οποίο προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη οικονο-
                                                              μία καυσίμου.


                                                            16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21