Page 32 - 09 2020 SERVICE
P. 32

SERVICE

        KTEO







        Αξίζει τελικά το σύστημα Start- Stop;





        Τα σημερινά αυτοκίνητα διαθέτουν σύστημα Start – Stop, με κύριο σκοπό

        την εξοικονόμηση καυσίμου. Κάνει όμως την δουλειά για την οποία υπόσχεται;





















        Πως λειτουργεί το Start – Stop                        Πόση είναι τελικά η μείωση

          Aν και είναι ευρέως γνωστό, το Stop-start είναι  στην κατανάλωση;

        ένα σύστημα, το οποίο σβήνει τον κινητήρα, όταν        Ωραία όλα αυτά, αλλά πόση είναι η μείωση στην κα-
        το  αυτοκίνητο  είναι  ακινητοποιημένο,  με  σκοπό    τανάλωση ενός αυτοκινήτου που εφοδιάζεται με σύ-
        να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκ-        στημα  Start-Stop;  Στους  τρέχοντες  τυποποιημένους
        πομπές.. Ο κινητήρας ξεκινά ξανά όταν ο συμπλέ-       κύκλους μέτρησης είναι από 0,2-1 λτ./100 χλμ. Ωστό-
        κτης είναι ενεργοποιημένος ή το φρένο ελευθε-         σο, σε ένα τυπικό σενάριο όπου το αυτοκίνητο πραγ-
        ρώνεται ή όταν ο οδηγός είναι έτοιμος να κινηθεί      ματοποιεί τις περισσότερες διαδρομές του εντός πό-

        ή να επιταχυνθεί ξανά.                                λης η μείωση είναι πιο κοντά στην ανώτερη τιμή. Για

        Ποιος οδηγός το χρειάζεται                            να το ποσοτικοποιήσουμε, αν ένα βενζινοκίνητο αυ-
                                                              τοκίνητο με Start-Stop έχει μέση κατανάλωση εντός
        και ποιος όχι                                         πόλης 6,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα και το αντίστοιχο χω-

          Σε γενικές γραμμές, η τεχνολογία stop-start εί-     ρίς Start-Stop 7 λίτρα/100 χιλιόμετρα και πραγματο-
        ναι  ιδιαίτερα  αποτελεσματική  για  τους  οδηγούς    ποιούν  10.000  χιλιόμετρα/έτος  με  μέση  τιμή  βενζί-
        που κινούνται στην πόλη και πρόκειται να  αφιερώ-     νης 1,5 ευρώ/λίτρο, τότε το κόστος καυσίμου για το
        σουν πολύ χρόνο περιμένοντας στα φανάρια. Από         συμβατικό όχημα είναι 1.050 ευρώ και για εκείνο με
        την άλλη δεν είναι και τόσο χρήσιμο για όσους τα-     το σύστημα Start-Stop είναι 930 ευρώ, δηλαδή 120
        ξιδεύουν  και  χρησιμοποιούν  μεγάλους  επαρχια-      ευρώ λιγότερα χρήματα για καύσιμα/έτος. Σε ότι αφο-

        κούς δρόμους, οι οποίοι δεν θα δουν μεγάλη δι-        ρά τους ρύπους CO2, το συμβατικό αυτοκίνητο με τα
        αφορά στην κατανάλωση καυσίμων, με τη χρήση           ανωτέρω δεδομένα παράγει περίπου 1.630 κιλά CO2/
        του συγκεκριμένου συστήματος.                         έτος και εκείνο με το σύστημα Start-Stop 1.440 κιλά/
                                                              έτος. Το αν αξίζει ή όχι, το αφήνουμε στην κρίση σας.

                                                            32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37