Page 19 - 10 2020 ACCESSORIES
P. 19
ESS
O
ACCESSORIESRIES
ACC
πίσω µέρος ενός Smart ForTwo, όπου το διαφορικό δέσµων στις ακριβότερες. Κάτι τέτοιο συναντάµε
βρίσκεται πάνω στο αµάξωµα ώστε να µειωθεί το στο νέο Audi Q2, όπου οι απλές εκδόσεις έχουν
µη αναρτηµένο βάρος και κατΆ επέκταση να βελτι- ηµιάκαµπτο άξονα, ενώ οι εκδόσεις που εξοπλίζο-
ωθεί η οδική συµπεριφορά. νται µε σύστηµα «quattro» διαθέτουν διάταξη πολ-
λαπλών συνδέσµων στον πίσω άξονα.
Ημιάκαμπτος άξονας:
Η «στάνταρ» επιλογή Διπλά ψαλίδια: Με F1 καταβολές
Αποτελεί τη συχνότερη επιλογή των µηχανικών Στην κορυφή της πυραµίδας των αρχιτεκτονι-
για τον πίσω άξονα σε αυτοκίνητα πόλης, µικροµε- κών ανάρτησης του πίσω άξονα βρίσκονται τα δι-
σαία και όχι µόνο. Ο λόγος που συναντάµε αυτή τη πλά ψαλίδια, διάταξη που συναντάµε σε κορυφαία
διάταξη σε πολλά µοντέλα της αγοράς είναι η κα- supercars, όπως η Mercedes-AMG GT. Στον κάθε
τασκευαστική απλότητα, οι µειωµένες ανάγκες χώ- τροχό τοποθετούνται δύο ανισοµεγέθεις βραχίο-
ρου και η ικανοποιητική οδική συµπεριφορά που νες, ένας στο πάνω κι ένας στο κάτω µέρος, που
προσφέρει. Αποτελείται από έναν εγκάρσια τοπο- σχεδιαστικά µοιάζουν µε το ελληνικό κεφαλαίο
θετηµένο άξονα, ο οποίος στις άκρες του ενώνε-
ται µε δύο παράλληλους διαµήκεις βραχίονες. Πά-
νω σε αυτούς τους βραχίονες εδράζονται οι τροχοί.
Η συγκεκριµένη διάταξη ανήκει ξεκάθαρα στην κα-
τηγορία των µη ανεξάρτητων αρχιτεκτονικών. Πα-
ρΆ όλα αυτά, λόγω της ελαστικότητας του άξονα, οι
µικρές ταλαντώσεις του ενός τροχού µπορεί να µην
επηρεάσουν τη συµπεριφορά του απέναντι, µε απο-
τέλεσµα πολλοί να χαρακτηρίζουν αυτή τη διάταξη
ως ηµιανεξάρτητη.
Ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων:
«Το 10 το καλό»
Σε αυτοκίνητα κατηγορίας sedan, coupe, ή επι-
δόσεων, όπου η οδική συµπεριφορά είναι ψηλά
στη λίστα των προτεραιοτήτων, συνηθίζουν σήµε-
ρα οι κατασκευαστές να τοποθετούν στον πίσω άξο-
να ανάρτηση πολλαπλών συνδέσµων (multi-link).
Πρόκειται για µία ανεξάρτητη διάταξη που δεν έχει
συγκεκριµένη αρχιτεκτονική, αλλά πάντα οι βραχί- λάµδα (Λ) και συνδέονται αρθρωτά µε το πλαίσιο
ονες είναι από τρεις έως πέντε. Μπορεί η σχεδια- του αυτοκινήτου. Η οδική συµπεριφορά απογειώ-
στική της φιλοσοφία να έχει απαιτήσεις χωροταξι- νεται, το βάρος µειώνεται αισθητά και δεν είναι τυ-
κά και να ανεβάζει το κόστος, αλλά η διαφορά στο χαίο ότι αυτό το είδος ανάρτησης χρησιµοποιείται
«στήσιµο» του αυτοκινήτου είναι εντυπωσιακή. Αξί- και στα µονοθέσια της Formula 1. Αρνητικό είναι το
ζει να σηµειώσουµε ότι πολλές εταιρείες εξοπλί- γεγονός ότι απαιτείται αρκετός χώρος για τέτοιου
ζουν τα ίδια µοντέλα µε ανάρτηση ηµιάκαµπτου είδους κατασκευές, ενώ επίσης η πολυπλοκότητα
άξονα στις «απλές» εκδόσεις και πολλαπλών συν- της δοµής ανεβάζει αισθητά το κόστος.
19