Page 11 - 10 2020 FANOPOIIA
P. 11
ΦΑΝΟΠΟΙΙΑ
Ξέρεις γιατί διάλεξες αυτό το χρώμα;
Υπάρχει λόγος που το αυτοκίνητο που αγόρασες έχει το συγκεκριµένο χρώµα.
Έχει να κάνει µε το χαρακτήρα σου. Δες γιατί.
Πιο συγκεκριμένα: δεν χρεώνονται, µέχρι τα µεταλλικά που προσφέ-
ρονται µε κάποιο σχετικό αντίτιµο φυσικά και τις ει-
Το κόκκινο συµβολίζει νεανική και δυναµική δικές παραγγελίες. Οι τελευταίες φυσικά αφορούν
προσωπικότητα, συνδυάζοντας παράλληλα επιθετι- µόνο σε ακριβά µοντέλα πολυτελείας, όπου η πα-
κή διάθεση, ακόµα και οργή. ρασκευή του χρώµατος γίνεται αποκλειστικά σύµ-
Το µαύρο εκφράζει φιλοδοξία, επιτυχία και µε- φωνα µε την επιθυµία του πελάτη.
γάλο ποσοστό κύρους. Έτσι υπάρχει παράδειγµα, που κυρία στο εξωτε-
Το ασηµί ταιριάζει περισσότερο σε ανθρώπους ρικό παρήγγειλε µια Bentley στο χρώµα του µανό
που θέλουν να προτάσσουν το πλεονέκτηµα του της και επειδή αυτό ήταν µοναδικό, για να αφήσει
επιτυχηµένου, αλλά και του ασφαλούς οδηγού. δείγµα έβαψε το νύχι του πωλητή!
Το λευκό συµβαδίζει µε το χαρακτήρα ανθρώ- Για να µην πούµε για παλαιότερα παραδείγµατα,
πων που θέλουν να θεωρούν τους εαυτούς τους όταν ο σκηνοθέτης Ροµπέρτο Ροσελίνι παρήγγει-
αξιόπιστους και συστηµατικούς στην προσέγγιση λε µια Ferrari 375 MM για τη γυναίκα του Ίνγκριντ
των πραγµάτων. Μπέργκµαν, σε ιδιαίτερο γκρι χρώµα που δεν υπήρ-
Το µπλε θεωρείται ότι εκφράζει περισσότερο χε στη γκάµα της φίρµας. Στη σύγχρονη εποχή το
ανθρώπους αθλητικούς, κοινωνικούς και δραστή- χρώµα αυτό προστέθηκε στη γκάµα των µοντέλων
ριους. Όµως, στην παράδοση των αγγλοσαξονικών παραγωγής και λέγεται «Grigio Ingrid».
χωρών, το µπλε λογίζεται ως το χρώµα της θλίψης
και της στενοχώριας.
Το κίτρινο, από την άλλη, θεωρείται παραδοσια-
κά ως το χρώµα της ταχύτητας, εκφράζοντας όσους
είναι περισσότερο νευρικοί και επιθετικοί ως οδη-
γοί.
Το πράσινο είναι ένα χρώµα που σπανίζει στην
Ελλάδα. Εκφράζει την ηρεµία, το καθαρό µυαλό,
την αρµονία και την ισορροπία της φύσης.
Επιλογές που έγραψαν ιστορία
«Ο πελάτης µπορεί να διαλέξει το αυτοκίνητο σε
όποιο χρώµα επιθυµεί, αρκεί αυτό να είναι το µαύ-
ρο...» είχε πει ο Χ. Φορντ στις αρχές του περασµένου
αιώνα µε αφορµή του λανσάρισµα του Ford Model T.
Από τότε κύλησε αρκετό νερό στο τεχνολογικό
αυλάκι για να φτάσουµε στο σήµερα, όπου έχου-
µε επιλογές από απλά, µη µεταλλικά χρώµατα (λευ-
κό, κόκκινο και µαύρο σε γενικές γραµµές), που
11