Page 14 - 11 2020 ANTALLAKTIKA
P. 14

ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ







        3 μύθοι για τα diesel




        Σίγουρα τους έχεις ακούσει; Ισχύουν τελικά η όχι;

                                                              φερόµαστε. Τα επίπεδα θορύβου σε παλαιότερους
                                                              κινητήρες ντίζελ ήταν όντως υψηλά, όµως η συνε-
                                                              χής εξέλιξη της τεχνολογίας έχει εξαλείψει αυτό το
                                                              πρόβληµα, την τελευταία 10ετία περίπου, το οποίο
                                                              είχε προσδιοριστεί ως NVH από τα αρχικά Noise,
                                                              Vibration, Harshness (θόρυβος – δόνηση – σκλη-
                                                              ρότητα).


                                                              3. To diesel είναι πιο αποδοτικό
                                                              από την βενζίνη


                                                               Πρόκειται  για  µια  άποψη  που  έχει  επικρατήσει
                                                              (λανθασµένα)  καθώς  πολλοί  συσχετίζουν  την  τε-
                                                              χνολογία  ντίζελ  µε  οχήµατα  µεγάλου  όγκου  που
                                                              όντως κινούνται αργά.
                                                               Τα δεδοµένα όµως δείχνουν ότι αυτό δεν ισχύει.
                                                              Μάλιστα, οι κινητήρες ντίζελ είναι σε µερικές περι-
        1.Τούρμπο και ντίζελ δεν πάνε μαζί                    πτώσεις πιο αποδοτικοί από τους αντίστοιχους που


          Εντελώς λανθασµένος ισχυρισµός. Ακόµα και αν  χρησιµοποιούν βενζίνη, καθώς παράγουν µεγαλύ-
        συναντήσεις κάποιον που όντως έπαθε κάτι τέτοιο,  τερο µέγιστο φορτίο ροπής.
        δεν είναι θέµα του τούρµπο. Ο µόνος ρόλος του εί-      Επίσης, η ροπή αυτή παράγεται σε σχετικά χαµη-
        ναι η παροχή επιπλέον αέρα. Σε αντίθεση µε άλ- λές στροφές κινητήρα και διατηρείται για ένα µεγά-
        λους τύπους κινητήρων, η επιπλέον παροχή αέρα  λο φάσµα αυτών.
        βοηθά στη µείωση της θερµοκρασίας του κινητήρα.

        Η άνοδός της προκαλείται από το καύσιµο.              Και μία αλήθεια: Προσφέρουν
          Ο «ένοχος» στην περίπτωση τέτοιου προβλήµα- μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου

        τος θα είναι ή λάθος εγκατάσταση του συστήµατος        Η συγκεκριµένη πρόταση δε θα µπορούσε να απέ-
        ψεκασµού καυσίµου ή κάποιο πρόβληµα στο σύ-           χει περισσότερο από την αλήθεια! Ο κύκλος καύ-
        στηµα ψύξης.                                          σης των κινητήρων ντίζελ έχει σηµαντικά µεγαλύτε-


        2.Κάνουν πολύ θόρυβο τα diesel                        ρη θερµική απόδοση από τον κύκλο Ότο (οι αρχές
                                                              του χρησιµοποιούνται από τους κινητήρες εσωτερι-
          Για να δοθεί σαφής απάντηση σε αυτό τον ισχυ- κής καύσης που λειτουργούν µε βενζίνη), γεγονός
        ρισµό, θα πρέπει να προσδιοριστεί η χρονική πε- το οποίο προσφέρει ακόµα µεγαλύτερη οικονοµία
        ρίοδος παραγωγής του κινητήρα στον οποίο ανα- καυσίµου.



                                                            14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19