Page 14 - 11 2020 ANTALLAKTIKA
P. 14
ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ
3 μύθοι για τα diesel
Σίγουρα τους έχεις ακούσει; Ισχύουν τελικά η όχι;
φερόµαστε. Τα επίπεδα θορύβου σε παλαιότερους
κινητήρες ντίζελ ήταν όντως υψηλά, όµως η συνε-
χής εξέλιξη της τεχνολογίας έχει εξαλείψει αυτό το
πρόβληµα, την τελευταία 10ετία περίπου, το οποίο
είχε προσδιοριστεί ως NVH από τα αρχικά Noise,
Vibration, Harshness (θόρυβος – δόνηση – σκλη-
ρότητα).
3. To diesel είναι πιο αποδοτικό
από την βενζίνη
Πρόκειται για µια άποψη που έχει επικρατήσει
(λανθασµένα) καθώς πολλοί συσχετίζουν την τε-
χνολογία ντίζελ µε οχήµατα µεγάλου όγκου που
όντως κινούνται αργά.
Τα δεδοµένα όµως δείχνουν ότι αυτό δεν ισχύει.
Μάλιστα, οι κινητήρες ντίζελ είναι σε µερικές περι-
1.Τούρμπο και ντίζελ δεν πάνε μαζί πτώσεις πιο αποδοτικοί από τους αντίστοιχους που
Εντελώς λανθασµένος ισχυρισµός. Ακόµα και αν χρησιµοποιούν βενζίνη, καθώς παράγουν µεγαλύ-
συναντήσεις κάποιον που όντως έπαθε κάτι τέτοιο, τερο µέγιστο φορτίο ροπής.
δεν είναι θέµα του τούρµπο. Ο µόνος ρόλος του εί- Επίσης, η ροπή αυτή παράγεται σε σχετικά χαµη-
ναι η παροχή επιπλέον αέρα. Σε αντίθεση µε άλ- λές στροφές κινητήρα και διατηρείται για ένα µεγά-
λους τύπους κινητήρων, η επιπλέον παροχή αέρα λο φάσµα αυτών.
βοηθά στη µείωση της θερµοκρασίας του κινητήρα.
Η άνοδός της προκαλείται από το καύσιµο. Και μία αλήθεια: Προσφέρουν
Ο «ένοχος» στην περίπτωση τέτοιου προβλήµα- μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου
τος θα είναι ή λάθος εγκατάσταση του συστήµατος Η συγκεκριµένη πρόταση δε θα µπορούσε να απέ-
ψεκασµού καυσίµου ή κάποιο πρόβληµα στο σύ- χει περισσότερο από την αλήθεια! Ο κύκλος καύ-
στηµα ψύξης. σης των κινητήρων ντίζελ έχει σηµαντικά µεγαλύτε-
2.Κάνουν πολύ θόρυβο τα diesel ρη θερµική απόδοση από τον κύκλο Ότο (οι αρχές
του χρησιµοποιούνται από τους κινητήρες εσωτερι-
Για να δοθεί σαφής απάντηση σε αυτό τον ισχυ- κής καύσης που λειτουργούν µε βενζίνη), γεγονός
ρισµό, θα πρέπει να προσδιοριστεί η χρονική πε- το οποίο προσφέρει ακόµα µεγαλύτερη οικονοµία
ρίοδος παραγωγής του κινητήρα στον οποίο ανα- καυσίµου.
14