Page 6 - 12 2020 ANTALLAKTIKA
P. 6

ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ







        Αξίζει τελικά το σύστημα Start- Stop;





        Τα σηµερινά

        αυτοκίνητα
        διαθέτουν σύστηµα
        Start – Stop,

        µε κύριο σκοπό
        την εξοικονόµηση
        καυσίµου.

        Κάνει όµως την
        δουλειά για την

        οποία υπόσχεται;


        Πως λειτουργεί το Start Stop                          Πόση είναι τελικά η μείωση

          Aν και είναι ευρέως γνωστό, το Stop-start είναι  στην κατανάλωση;

        ένα σύστηµα, το οποίο σβήνει τον κινητήρα, όταν        Ωραία όλα αυτά, αλλά πόση είναι η µείωση στην κα-
        το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιηµένο, µε σκοπό να      τανάλωση ενός αυτοκινήτου που εφοδιάζεται µε σύ-
        µειώσει  την  κατανάλωση  καυσίµου  και  τις  εκπο-   στηµα Start-Stop; Στους τρέχοντες τυποποιηµένους

        µπές.. Ο κινητήρας ξεκινά ξανά όταν ο συµπλέκτης      κύκλους µέτρησης είναι από 0,2-1 λτ./100 χλµ. Ωστό-
        είναι ενεργοποιηµένος ή το φρένο ελευθερώνεται        σο, σε ένα τυπικό σενάριο όπου το αυτοκίνητο πραγ-
        ή όταν ο οδηγός είναι έτοιµος να κινηθεί ή να επι- µατοποιεί τις περισσότερες διαδροµές του εντός πό-
        ταχυνθεί ξανά.                                        λης η µείωση είναι πιο κοντά στην ανώτερη τιµή. Για
                                                              να το ποσοτικοποιήσουµε, αν ένα βενζινοκίνητο αυτο-
        Ποιος οδηγός το χρειάζεται                            κίνητο µε Start-Stop έχει µέση κατανάλωση εντός πό-

        και ποιος όχι                                         λης 6,2 λίτρα/100 χιλιόµετρα και το αντίστοιχο χωρίς
                                                              Start-Stop 7 λίτρα/100 χιλιόµετρα και πραγµατοποι-
          Σε γενικές γραµµές, η τεχνολογία stop-start εί-     ούν 10.000 χιλιόµετρα/έτος µε µέση τιµή βενζίνης 1,5

        ναι  ιδιαίτερα  αποτελεσµατική  για  τους  οδηγούς    ευρώ/λίτρο, τότε το κόστος καυσίµου για το συµβατικό
        που κινούνται στην πόλη και πρόκειται να  αφι-        όχηµα είναι 1.050 ευρώ και για εκείνο µε το σύστηµα
        ερώσουν  πολύ  χρόνο  περιµένοντας  στα  φανά-        Start-Stop είναι 930 ευρώ, δηλαδή 120 ευρώ λιγότε-
        ρια. Από την άλλη δεν είναι και τόσο χρήσιµο για  ρα χρήµατα για καύσιµα/έτος. Σε ότι αφορά τους ρύ-
        όσους ταξιδεύουν και χρησιµοποιούν µεγάλους  πους CO2, το συµβατικό αυτοκίνητο µε τα ανωτέρω

        επαρχιακούς δρόµους, οι οποίοι δεν θα δουν µε- δεδοµένα παράγει περίπου 1.630 κιλά CO2/έτος και
        γάλη διαφορά στην κατανάλωση καυσίµων, µε τη  εκείνο µε το σύστηµα Start-Stop 1.440 κιλά/έτος. Το
        χρήση του συγκεκριµένου συστήµατος.                   αν αξίζει ή όχι, το αφήνουµε στην κρίση σας.

                                                            6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11