Page 9 - 12 2020 ELASTIKA
P. 9
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
βίδα αέρα να βρίσκεται στο πάνω µισό µέρος του Με 80 χλμ./ώρα & προσοχή
ελαστικού. Με αυτόν τον τρόπο είναι δυνατή η στα- μέχρι το βουλκανιζατέρ
θεροποίηση της φιάλης µε το υγρό σφράγισης που
θα χρησιµοποιηθεί. Παράλληλα φροντίζουµε ώστε Αν η πίεση είναι σωστή, αφαιρούµε τη φιάλη από
η τρύπα να είναι όσο πιο ψηλά γίνεται στο πάνω µι- τη βαλβίδα (είναι φυσιολογικό να τρέξει λίγο επι-
σό του ελαστικού. Εάν στο ελαστικό έχει µπει κά- σφραγιστικό υγρό) και τοποθετούµε ξανά το καπά-
ποιο καρφί ή µια βίδα ΔΕΝ το αφαιρούµε. κι της τελευταίας. Τοποθετούµε το άδειο µπουκάλι
µε το ειδικό υγρό σε σακούλα για να το πετάξουµε
Κουμπώνει και φουσκώνει αργότερα µε ασφάλεια. Μετά οδηγούµε µε προσο-
χή και χαµηλή ταχύτητα για περίπου 5 χλµ. καθώς
Το κιτ περιλαµβάνει έναν ηλεκτρικό συµπιεστή αέ- ο αέρας µαζί µε το σφραγιστικό υλικό διαχέονται
ρα για να ξαναφουσκώσει το ελαστικό, µια φιάλη µε γύρω και πάνω από την περιοχή της τρύπας. Με-
το ειδικό σφραγιστικό υγρό και αυτοκόλλητα προει- τά σταµατάµε και ελέγχουµε ξανά το ελαστικό. Αν
δοποίησης. Πριν από οποιαδήποτε ενέργεια βάζου- φαίνεται να έχει πρόβληµα πρέπει να κληθεί οδι-
µε σε εµφανές σηµείο το προειδοποιητικό αυτοκόλ- κή βοήθεια. Αν παραµένει φουσκωµένο και είναι
λητο για την υπενθύµιση αλλαγής του ελαστικού, εντάξει, τοποθετούµε ξανά το κιτ και συνεχίζουµε
αλλά και τον περιορισµό στο όριο ταχύτητα του αυ- να φουσκώνουµε µέχρι την επιθυµητή πίεση. Τώρα
τοκινήτου (80 χλµ/ώρα). Φορώντας ειδικά προστα- µπορούµε να µετακινήσουµε µε ασφάλεια το αυτο-
τευτικά γάντια, αφαιρούµε το καπάκι της βαλβίδας κίνητο, αλλά µε ταχύτητα µέχρι 80 χλµ./ώρα. Επιτα-
του ελαστικού και βιδώνουµε σφιχτά τη φιάλη µε χύνουµε, στρίβουµε και φρενάρουµε πολύ απαλά
το ειδικό σφραγιστικό υγρό την οποία έχουµε κου- και µέχρι το κοντινότερο συνεργείο ή βουλκανιζα-
νήσει αρκετά και ελέγξει σχετικά µε την ηµεροµη- τέρ καθώς η επιδιόρθωση µε το κιτ επισκευής εί-
νία λήξης. Μετά αφαιρούµε το καπάκι που υπάρχει ναι µια εντελώς προσωρινή λύση που θα επιτρέψει
στην αντίθετη µεριά της φιάλης. Εκεί θα βιδώσουµε να φτάσουµε σε κάποιο βουλκανιζατέρ. Εκεί ο µη-
το λάστιχο που βγάζει αέρα από τον συµπιεστή και χανικός θα πρέπει να καθαρίσει καλά τη ζάντα και
σφίγγουµε γερά. Ο συµπιεστής έχει καλώδιο και το ελαστικό από τον αφρό ώστε να µη µείνουν υπο-
παίρνει ρεύµα από βοηθητική πρίζα ή τον αναπτή- λείµµατα (µε τον καιρό θα γίνουν µια µπάλα µέσα
ρα του αυτοκινήτου. στο ελαστικό και θα χαλάει την ζυγοστάθµιση του
Σε 10 λεπτά τροχού). Δεν ξεχνάµε να αγοράσουµε νέα φιάλη µε
Βάζουµε µπροστά τον κινητήρα (προσοχή στα ειδικό υγρό επισφράγισης.
µοντέλα µε χειροκίνητο κιβώτιο να µην έχει ξεχα-
στεί η πρώτη στο κιβώτιο) και θέτουµε σε λειτουρ-
γία το συµπιεστή. Ο αέρας µαζί µε το ειδικό υγρό
εισέρχονται στο ελαστικό, το οποίο σε λιγότερο
από 10 λεπτά θα πρέπει να έχει φουσκώσει σε ένα
αποδεκτό επίπεδο. Μετά σβήνουµε τον συµπιεστή
και πατώντας το ειδικό κουµπί που συνήθως δια-
θέτει ελέγχουµε την πίεση του ελαστικού. Αν το
ελαστικό δεν φουσκώνει ή αν δε φτάσει κοντά στο
βέλτιστο επίπεδο που αναφέρεται στο manual του
αυτοκινήτου, τότε θα χρειαστεί να καλέσουµε οδι-
κή βοήθεια.
9