Page 16 - 12 2020 FANOPOIIA
P. 16
ΦΑΝΟΠΟΙΙΑ
ΦΑΝ Ο ΠΟΙΙΑ
Ξέρεις γιατί διάλεξες αυτό το χρώμα;
Υπάρχει λόγος που το αυτοκίνητο που αγόρασες
έχει το συγκεκριµένο χρώµα. Έχει να κάνει µε
το χαρακτήρα σου. Δες γιατί.
Πιο συγκεκριµένα: Επιλογές που έγραψαν ιστορία
• Το κόκκινο συµβολίζει νεανική και δυναµική
προσωπικότητα, συνδυάζοντας παράλληλα επιθετι- «Ο πελάτης µπορεί να διαλέξει το αυτοκίνητο σε
κή διάθεση, ακόµα και οργή. όποιο χρώµα επιθυµεί, αρκεί αυτό να είναι το µαύ-
• Το µαύρο εκφράζει φιλοδοξία, επιτυχία και µε- ρο...» είχε πει ο Χ. Φορντ στις αρχές του περασµένου
γάλο ποσοστό κύρους. αιώνα µε αφορµή του λανσάρισµα του Ford Model T.
Από τότε κύλησε αρκετό νερό στο τεχνολογικό αυ-
• Το ασηµί ταιριάζει περισσότερο σε ανθρώπους λάκι για να φτάσουµε στο σήµερα, όπου έχουµε επι-
που θέλουν να προτάσσουν το πλεονέκτηµα του λογές από απλά, µη µεταλλικά χρώµατα (λευκό,
επιτυχηµένου, αλλά και του ασφαλούς οδηγού. κόκκινο και µαύρο σε γενικές γραµµές), που δεν χρε-
• Το λευκό συµβαδίζει µε το χαρακτήρα ανθρώ- ώνονται, µέχρι τα µεταλλικά που προσφέρονται µε κά-
πων που θέλουν να θεωρούν τους εαυτούς τους ποιο σχετικό αντίτιµο φυσικά και τις ειδικές παραγγε-
αξιόπιστους και συστηµατικούς στην προσέγγιση λίες. Οι τελευταίες φυσικά αφορούν µόνο σε ακριβά
των πραγµάτων. µοντέλα πολυτελείας, όπου η παρασκευή του χρώµα-
• Το µπλε θεωρείται ότι εκφράζει περισσότερο τος γίνεται αποκλειστικά σύµφωνα µε την επιθυµία του
ανθρώπους αθλητικούς, κοινωνικούς και δραστή- πελάτη. Έτσι υπάρχει παράδειγµα, που κυρία στο εξω-
ριους. Όµως, στην παράδοση των αγγλοσαξονικών τερικό παρήγγειλε µια Bentley στο χρώµα του µανό
χωρών, το µπλε λογίζεται ως το χρώµα της θλίψης της και επειδή αυτό ήταν µοναδικό, για να αφήσει δείγ-
και της στενοχώριας. µα έβαψε το νύχι του πωλητή! Για να µην πούµε για πα-
• Το κίτρινο, από την άλλη, θεωρείται παραδοσια- λαιότερα παραδείγµατα, όταν ο σκηνοθέτης Ροµπέρτο
κά ως το χρώµα της ταχύτητας, εκφράζοντας όσους Ροσελίνι παρήγγειλε µια Ferrari 375 MM για τη γυναί-
είναι περισσότερο νευρικοί και επιθετικοί ως οδηγοί. κα του Ίνγκριντ Μπέργκµαν, σε ιδιαίτερο γκρι χρώµα
• Το πράσινο είναι ένα χρώµα που σπανίζει στην που δεν υπήρχε στη γκάµα της φίρµας. Στη σύγχρονη
Ελλάδα. Εκφράζει την ηρεµία, το καθαρό µυαλό, εποχή το χρώµα αυτό προστέθηκε στη γκάµα των µο-
την αρµονία και την ισορροπία της φύσης. ντέλων παραγωγής και λέγεται «Grigio Ingrid».
16