Page 11 - 01 2021 ELASTIKA
P. 11

ΕΛΑΣΤΙΚΑ

        Ζευγάρι ή τετράδα;                                        Πολλοί θα σπεύσουν να πουν

                                                                  πως τα λάστιχα πρέπει να αλλάζουν
                                                                  τέσσερα μαζί. Άλλοι θα πουν κάποιοι

                                                                  βάζοντας και τη ρεζέρβα στο παιχνίδι.
                                                                  Ποιο είναι όμως το σωστό;




























                υτό που συμβαίνει είναι ότι τα εμπρός λά- ζεύει. Και αυτή η αντίδραση είναι η πιο απλή και
                στιχα που μεταδίδουν την κίνηση και στρί- πιο αναμενόμενη. Ακόμη και ο πιο άπειρος οδηγός,
        Α βουν,  αφήνουν  περισσότερη  γόμμα  στο  όταν δει κάτι να πηγαίνει στραβά (ή ίσια ενώ θέλει
        δρόμο και έτσι φθείρονται πιο γρήγορα από τα πίσω  να στρίψει σε αυτή την περίπτωση) αφήνει το γκάζι.

        που γενικά ακολουθούν και πιέζονται μόνο σε γρή-
        γορες στροφές. Μιλάμε πάντα για την πλειοψηφία        Τα πίσω θα υστερούν
        των αυτοκινήτων που είναι προσθιοκίνητα.              σε πρόσφυση
          Αυτό σημαίνει πως αν αλλάξεις και τα πίσω όταν        Αν όμως τα φρέσκα λάστιχα πάνε εμπρός, τότε τα πί-
        αλλάξεις τα εμπρός, πιθανώς να πετάς λάστιχα με       σω υστερούν σε πρόσφυση. Οπότε το πρόβλημα αντι-
        πολύ  «ψωμί»  πάνω  τους.  Ιδανικά  θα  ήθελες  να    στρέφεται. Η πιθανότερη συμπεριφορά δεν είναι το

        κρατήσεις τα πίσω και να αγοράσεις μόνο ένα νέο       αμάξι να βγάλει μούτρα, αλλά να βάλει τη μούρη στη
        ζευγάρι. Οπότε έχεις το εξής δίλημμα:  Που θα βά-     στροφή και να αφήσει την ουρά να γυρίσει. Η υπερ-
        λεις τα καινούργια; Εμπρός ή πίσω; Σε πρώτη ανά-      στροφή θέλει ανάποδο τιμόνι και γκάζι για να διορθω-
        γνωση, και η κλασσική συμβουλή είναι τα νέα, φρέ-     θεί. Κάτι που ακόμη και έμπειροι οδηγοί θα βρουν δύ-
        σκα λάστιχα να μπουν εμπρός. Στο κάτω κάτω είναι      σκολο να κάνουν, πόσο μάλλον οι άπειροι.

        ο άξονας που κάνει όλη τη δουλειά και άρα θες την       Αυτός είναι και ο λόγος που κάποιοι προτείνουν τα
        καλύτερη δυνατή πρόσφυση. Με τα φρέσκα λάστι-         νέα λάστιχα να μπαίνουν στον πίσω άξονα ώστε αν
        χα  εμπρός  μειώνεις  την  περίπτωση  γλιστρήματος  γλιστρήσει κάτι , να είναι το εμπρός μέρος που διορ-
        του εμπρός άξονα, της υποστροφής δηλαδή όπου  θώνεται  απλά  και  μόνο  αφήνοντας  αντανακλαστικά
        εσύ  στρίβεις  το  τιμόνι  και  το  αμάξι  πάει  ευθεία,  το γκάζι. Στο κάτω κάτω, τα παλιά δεν θα είναι τόσο
        όπως όταν έχει πάγο.                                  φθαρμένα για να μην έχει πρόσφυση ο εμπρός άξο-

          Όμως η υποστροφή διορθώνεται εύκολα. Αν το  νας, ενώ ο πίσω, που είναι και ελαφρύτερος, κινδυ-
        αμάξι βγάλει μούτρα, αφήνεις το γκάζι και τα μα- νεύει παραπάνω.

                                                            11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16