Page 19 - 01 2021 ELASTIKA
P. 19

ΕΛΑΣΤΙΚΑ


          εσης των ελαστικών. Στην πραγματικότητα το λαν-     Aμεσα συστήματα (ενεργητικά)
        θασμένο φούσκωμα των ελαστικών δεν είναι το μό-
        νο τεράστιο ζήτημα ασφάλειας. Τα μεγάλα πλεονε-         Σε ένα άμεσο σύστημα κάθε τροχός είναι εφοδι-
        κτήματα των σωστά φουσκωμένων ελαστικών είναι         ασμένος με έναν αισθητήρα μέτρησης της πίεσης

        η  εξοικονόμηση  καυσίμων,  η  διάρκεια  ζωής  των    ελαστικών και ανάλογα με τον τύπο, μπορεί επίσης
        ελαστικών και η απόδοση στο φρενάρισμα. Δεδο-         να ελέγξει τη θερμοκρασία. Οι πληροφορίες αυτές
        μένου ότι η τοποθέτηση TPMS (συμπεριλαμβανο-          αποστέλλονται (σε ασύρματη λειτουργία σε μία συ-
        μένων των αισθητήρων) μπορεί να διαρκέσει όσο         χνότητα των 433Mhz στην Ευρώπη (ή 315 Mhz σε
        τρεις αλλαγές ελαστικών ή και περισσότερο, τότε η     Αμερική) σε ένα σταθμό παραγωγής ενέργειας που
        αξία της τοποθέτησης είναι υψηλή και θα γλιτώσει      τις εξετάζει και εμφανίζει μια προειδοποίηση (στον
        τον καταναλωτή - οδηγό από σημαντικά λειτουργι-       πίνακα εργαλείων ή σε μία κατάλληλη οθόνη) αν

        κά κόστη κατά τη διάρκεια της ζωής του οχήματος.      βρεθεί χαμηλή πίεση.
                                                                Κύρια πλεονεκτήματα του άμεσου συστήματος:
        Έμμεσα συστήματα (παθητικά)                              Είναι ταχύτερο και πιο ακριβές στις λεπτομέρειες.

          Αυτά τα συστήματα σε σχέση με τις ενδείξεις προ-       Διαθέτει ένδειξη της πίεσης και της θερμοκρασί-
        έρχονται από τους αισθητήρες ταχύτητας του ABS.       ας του κάθε ελαστικού (συμπεριλαμβανομένης της
        Ένα λογισμικό συγκρίνει την ταχύτητα των τροχών.      ρεζέρβας), ακόμη και όταν είναι ακόμη στο όχημα.

        Αν η ταχύτητα του τροχού αλλάζει ως συνέπεια της         Δεν αναφέρει εάν οι μεταβολές της πίεσης των
        διαφορετικής περιμέτρου του τροχού, που προκα-        ελαστικών είναι λόγω της αύξησης του φορτίου ή
        λείται από τη μείωση της πίεσης, το σύστημα το εντο-  των αλλαγών του ελαστικού.
        πίζει  και  στέλνει  τις  λεπτομέρειες  στο  σταθμό  πα-  Η άμεση τεχνολογία TPMS προορίζεται να επι-
        ραγωγής ενέργειας (ECU = Μονάδα Ηλεκτρονικού  κρατήσει σε σχέση με την έμμεση, καθώς είναι πιο
        Ελέγχου), όταν αυτή η αλλαγή δεν μπορεί να αποδο- πλήρης. Ήδη το 60% των οχημάτων που πωλήθη-
        θεί στις κανονικές συνθήκες οδήγησης (π.χ. Αλλαγή  καν στην Ευρώπη το 2015 είχε άμεσο TPMS, αλλά

        των τροχών, ταχύτητα σε μια στροφή), ενεργοποιεί  από το 2016 το ποσοστό αυτό έχει αρχίσει να με-
        ένα σήμα συναγερμού.                                  γαλώνει ώστε να φτάσει το 2018 στο 85%.


































                                                            19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24