Page 16 - 02 2021 ANTALLAKTIKA
P. 16

ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ


        45.000 χιλιόμετρα,  το  μπουζί πλατίνας  με- του μπουζί. Στη συνέχεια, καλό θα ήταν το μπουζί
        τά από 70.000 χιλιόμετρα, το μπουζί διπλής  που θα επιλέξετε να πληροί κάποια βασικά σχε-
        πλατίνας μετά από 80.000 χιλιόμετρα, ενώ το  διαστικά χαρακτηριστικά, όπως σταθερή με-
        μπουζί ιριδίου μετά από 60.000 με 120.000  τάδοση υψηλής τάσης έως και 40.000 volt,

        χιλιόμετρα, ανάλογα με την κατασκευή του ηλε- εξαιρετική μονωτική ικανότητα ακόμα και σε
        κτροδίου του. Ασφαλώς, τα χιλιόμετρα αυτά είναι  θερμοκρασίες που αγγίζουν τους 1.000°C, ανθε-
        ενδεικτικά, καθώς το μπουζί χρειάζεται άμεση αντι- κτικότητα στη διάβρωση και στα υπολείμ-
        κατάσταση εάν έχει φθαρεί αισθητά.                    ματα της καύσης και αντίσταση σε θερμι-
                                                              κό σοκ.
        Λάθος μπουζί = Δυσλειτουργία

        ή και καταστροφή του κινητήρα                         Μπούζι ιριδίου, αν έχεις LPG

          Υπάρχουν  τόσα  διαφορετικά  είδη  μπουζί,  όμως    ή CNG κινητήρα
        πως  επιλέγουμε  το  κατάλληλο  για  το  αυτοκίνητό     Ως γνωστόν, οι κινητήρες LPG και CNG λειτουρ-

        μας; Το κάθε μπουζί είναι κατασκευασμένο για συ- γούν  διαφορετικά  από  τους  βενζινοκίνητους,  κα-
        γκεκριμένου είδους κινητήρες, οπότε είναι υψίστης  θώς απαιτείται πολύ υψηλότερη θερμοκρασία για
        σημασίας να βρείτε το σωστό μπουζί. Εάν χρησιμο- τη λειτουργία τους. Η διάρκεια ζωής ενός μπουζί
        ποιήσετε λάθος μπουζί, τότε ο κινητήρας σας δε θα  σε έναν τέτοιο κινητήρα είναι σημαντικά μικρότερη,
        λειτουργήσει σωστά και μπορεί ακόμα και να προ- λόγω της υψηλής θερμοκρασίας και της αυξημέ-
        κληθεί σοβαρή ζημιά.                                  νης ηλεκτρικής διάβρωσης των εναλλακτικών καυ-
          Το είδος λοιπόν του κινητήρα είναι το βασι- σίμων. Επίσης, και η τάση ανάφλεξης διαφέρει
        κό κριτήριο επιλογής μας, όπως επίσης και το υλι- στους κινητήρες φυσικού αερίου, αφού χρειάζονται
                   κό από το οποίο είναι κατασκευ- πολύ υψηλότερη τάση, περίπου 25-30 kV σε αντί-
                    ασμένο το κεντρικό ηλεκτρόδιο  θεση με τους κινητήρες βενζίνης που απαιτούν μό-

                                                              λις 10-15 kV.
                                                                Έτσι, στους κινητήρες φυσικού αερίου τοποθετεί-
                                                                 ται συνήθως μπουζί ιριδίου με ηλεκτρόδια
                                                                                       από πλατίνα, προκειμέ-
                                                                                        νου να καλυφθεί η ανά-
                                                                                          γκη για την υψηλή αυτή
                                                                                            αναφλεξιμότητα.



























                                                            16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21