Page 23 - 02 2021 ANTALLAKTIKA
P. 23
ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ
αποθήκευσής του και με τη βοήθεια μίας αντλί- στημα τροφοδοσίας είναι το βουλωμένο φίλτρο από
ας «ταξιδεύει» προς τον κινητήρα με απώτερο σκο- τις ακαθαρσίες του καυσίμου. Αυτό μπορείτε να το
πό να φτάσει στο μπεκ, όπου και θα ψεκαστεί για να καταλάβετε όταν ο κινητήρας αργεί να πάρει μπρος
γίνει η καύση. Τι σημαίνει όμως ηλεκτρονικά ελεγ- και δεν λειτουργεί αποδοτικά. Άλλη μία ένδειξη εί-
χόμενη καύση; Στα σύγχρονα αυτοκίνητα, η ποσό- ναι το αναμμένο check engine. Επιπλέον μία ακόμα
τητα του καυσίμου που θα εισχωρήσει στον κινη- βλάβη είναι η ελαττωματική αντλία καυσίμου. Αυτό
τήρα εξαρτάται από τις συνθήκες οδήγησης, αλλά είναι εύκολο να το αντιληφθείτε, αφού δεν θα παίρ-
και από τις συνθήκες που επικρατούν πριν και μετά νει μπρος ο κινητήρας του αυτοκινήτου, όταν γυρ-
την έγχυση του καυσίμου. Ειδικοί αισθητήρες συλ- νάτε το κλειδί στην μίζα. Τέλος, η βλάβη μπορεί να
λέγουν τα δεδομένα από αυτές τις συνθήκες και οφείλεται και στα μπεκ καυσίμου. Αν διαθέτουν φίλ-
η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου είναι αυτή που θα τρο, υπάρχει περίπτωση να δημιουργηθούν επικα-
αποφασίσει πότε θα ψεκαστεί το καύσιμο, σε τι πο- θίσεις. Στα μπεκ του άμεσου ψεκασμού μπορεί να
σότητα και με τι διάρκεια. Για παράδειγμα, η θερμο- δημιουργηθούν επιπλέον και επικαθίσεις άνθρακα.
κρασία και το φορτίο του κινητήρα, η ποσότητα και Οι επικαθίσεις αυτές, μπορεί να αλλάξουν σε με-
η θερμοκρασία του εισερχόμενου αέρα και τα καυ- γάλο βαθμό τα χαρακτηριστικά του μπεκ, μειώνο-
σαέρια που προκύπτουν από την καύση του μείγ- ντας την ικανότητα παροχής του κατά 25%. Και το
ματος αξιολογούνται από την ECU με αποτέλεσμα κακό δεν σταματάει εκεί. Το μέγεθος των σταγονι-
η καύση να είναι πολύ πιο ακριβής και ποιοτικότε- δίων του καυσίμου αυξάνεται σημαντικά και μπορεί
ρη, με θετικό αντίκτυπο στην απόδοση, την οικονο- να αλλάζει το σχήμα και η κατεύθυνση της δέσμης,
μία και τις εκπομπές ρύπων. με αποτέλεσμα την κακή ανάμιξη αέρα/καυσίμου.
Ποιες είναι οι βλάβες Συνεπώς προετοιμαστείτε για τρελαμένο κινητήρα
σε σχέση με την κατανάλωση καυσίμου και τη διάρ-
Το πιο συχνό πρόβλημα που εμφανίζεται σε σύ- κεια ζωής του καταλύτη και των αισθητήρων.
23