Page 8 - 02 2021 ANTALLAKTIKA
P. 8
ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ
ριου κυλίνδρου είναι να συμπιέζει το υγρό φρένων. ρισσότερη δύναμη χρειάζεται, ώστε να ασκηθεί πί-
Η πίεση αυτή με τη σειρά της προκαλεί τα φρένα, εση, που χρειάζονται τα φρένα για να λειτουργούν.
ώστε να ακουμπούν στους τροχούς. Αν λοιπόν ο Aρα υπάρχει η πιθανότητα το σύστημα πέδησής σου
κύριος κύλινδρος δεν λειτουργεί σωστά ή λειτουρ- να μην είναι σε θέση να παράγει τη αναγκαία δύνα-
γεί μόνο μερικές φορές, το φρενάρισμα σου θα χά- μη. Έτσι, εάν το πεντάλ φτάνει συχνά στο πάτωμα
σει την δύναμη του και περιστασιακά το πεντάλ του και δεν μπορείς να βρεις μηχανικό λόγο, ίσως πρέ-
φρένου σου θα ακουμπήσει το πάτωμα. πει να σκεφτείς να αλλάξεις το στυλ οδήγησης σου.
Από την άλλη μπορεί να ευθύνεται και ένας κα- Πως θα καταλάβεις
κός ενισχυτής φρένων. Ο ενισχυτής είναι ένας μη-
χανισμός που χρησιμοποιεί πίεση κενού, για να ενι- ότι υπάρχει πρόβλημα
σχύσει την δύναμη που ασκείται στο πεντάλ του 1. Ανάβει η λυχνία των φρένων
φρένου. Εάν ο ενισχυτής αυτός είναι σε κακή κατά- 2. Ακούς περίεργους ήχους κατά το φρενάρισμα.
σταση, τότε δεν θα εφαρμοστεί η πλήρης δύναμη Είναι ένας τσιριχτός μακρόσυρτος ήχος που σταμα-
που απαιτείται, για να ενεργοποιηθεί ο κύριος κύ- τάει μόλις ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο ή ένα επα-
λινδρος, ώστε να συμπιεστεί το υγρό των φρένων. ναλαμβανόμενο «τακ-τακ» που μπορεί να σημαίνει
Το πεντάλ θα πάει μέχρι το πάτωμα και το αυτοκίνη- ότι το φρένο έχει στραβώσει.
το θα σταματήσει πιο δύσκολα. 3. Νιώθεις σκληρό ή μαλακό το πετάλ
Τέλος ακόμα μία αιτία, είσαι εσύ ο ίδιος! Κι όμως! 4. Τρέμει το πετάλ στο φρενάρισμα
Πρέπει να ξέρεις, ότι όσο περισσότερο χρησιμο- 5. Το φρενάρισμα σου είναι άνισο. Όταν φρενά-
ποιείς τα φρένα, τόσο πιο θερμό γίνεται το υγρό ρεις το αυτοκίνητο σου κλίνει προς μια κατεύθυν-
φρένων, με αποτέλεσμα να ρευστοποιείται περισ- ση. Το πιο πιθανό αίτιο είναι ότι τα τακάκια σας
σότερο. Όσο πιο «λεπτό» είναι το υγρό, τόσο πε- έχουν φθαρεί περισσότερο από τη μία πλευρά.
8