Page 10 - 02 2021 FANOPOIIA
P. 10
ΦΑΝΟΠΟΙΙΑ
Ξέρεις γιατί διάλεξες αυτό το χρώμα;
Υπάρχει λόγος που το αυτοκίνητο που αγόρασες έχει το συγκεκριμένο χρώμα.
Έχει να κάνει με το χαρακτήρα σου. Δες γιατί.
Πιο συγκεκριμένα: Επιλογές που έγραψαν ιστορία
Το κόκκινο συμβολίζει νεανική και δυναμική προ- «Ο πελάτης μπορεί να διαλέξει το αυτοκίνητο σε
σωπικότητα, συνδυάζοντας παράλληλα επιθετική διά- όποιο χρώμα επιθυμεί, αρκεί αυτό να είναι το μαύ-
θεση, ακόμα και οργή. ρο...» είχε πει ο Χ. Φορντ στις αρχές του περασμένου
Το μαύρο εκφράζει φιλοδοξία, επιτυχία και μεγάλο αιώνα με αφορμή του λανσάρισμα του Ford Model T.
ποσοστό κύρους. Από τότε κύλησε αρκετό νερό στο τεχνολογικό αυ-
Το ασημί ταιριάζει περισσότερο σε ανθρώπους που λάκι για να φτάσουμε στο σήμερα, όπου έχουμε επιλο-
θέλουν να προτάσσουν το πλεονέκτημα του επιτυχη- γές από απλά, μη μεταλλικά χρώματα (λευκό, κόκκινο
μένου, αλλά και του ασφαλούς οδηγού. και μαύρο σε γενικές γραμμές), που δεν χρεώνονται,
Το λευκό συμβαδίζει με το χαρακτήρα ανθρώπων μέχρι τα μεταλλικά που προσφέρονται με κάποιο σχε-
που θέλουν να θεωρούν τους εαυτούς τους αξιόπι- τικό αντίτιμο φυσικά και τις ειδικές παραγγελίες. Οι
στους και συστηματικούς στην προσέγγιση των πραγ- τελευταίες φυσικά αφορούν μόνο σε ακριβά μοντέλα
μάτων. πολυτελείας, όπου η παρασκευή του χρώματος γίνε-
Το μπλε θεωρείται ότι εκφράζει περισσότερο αν- ται αποκλειστικά σύμφωνα με την επιθυμία του πελά-
θρώπους αθλητικούς, κοινωνικούς και δραστήριους. τη. Έτσι υπάρχει παράδειγμα, που κυρία στο εξωτερι-
Όμως, στην παράδοση των αγγλοσαξονικών χωρών, κό παρήγγειλε μια Bentley στο χρώμα του μανό της
το μπλε λογίζεται ως το χρώμα της θλίψης και της στε- και επειδή αυτό ήταν μοναδικό, για να αφήσει δείγμα
νοχώριας. έβαψε το νύχι του πωλητή! Για να μην πούμε για πα-
Το κίτρινο, από την άλλη, θεωρείται παραδοσιακά λαιότερα παραδείγματα, όταν ο σκηνοθέτης Ρομπέρτο
ως το χρώμα της ταχύτητας, εκφράζοντας όσους είναι Ροσελίνι παρήγγειλε μια Ferrari 375 MM για τη γυναί-
περισσότερο νευρικοί και επιθετικοί ως οδηγοί. κα του Ίνγκριντ Μπέργκμαν, σε ιδιαίτερο γκρι χρώμα
Το πράσινο είναι ένα χρώμα που σπανίζει στην Ελ- που δεν υπήρχε στη γκάμα της φίρμας. Στη σύγχρονη
λάδα. Εκφράζει την ηρεμία, το καθαρό μυαλό, την αρ- εποχή το χρώμα αυτό προστέθηκε στη γκάμα των μο-
μονία και την ισορροπία της φύσης. ντέλων παραγωγής και λέγεται «Grigio Ingrid».
10