Page 10 - 02 2021 SERVICE
P. 10

SERVICE


        Πως χαλάνε οι turbodiesel κινητήρες





        Οι turbodiesel κινητήρες παθαίνουν ζημιές. Δες ποιες περιπτώσεις συμφέρει η επισκευή
        και σε ποιες η αντικατάσταση, αλλά και πως θα προστατευτείτε.

                                                                Έλλειψη απόδοσης ή καθυστέρηση κατά την επι-

                                                              τάχυνση
                                                                Ασυνήθιστη αύξηση κατανάλωσης λαδιών μεταξύ
                                                              των καθορισμένων service.

                                                              Πιθανότερες αιτίες φθοράς

                                                              της τουρμπίνας


                                                                Κακή λίπανση: αν η τουρμπίνα δεν τροφοδο-
              χεδόν όλοι οι καινούριοι diesel κινητήρες, εί-  τείται με την σωστή ποσότητα λαδιού ή η ποιότη-
              ναι με υπερπλήρωση turbo. Φυσικά και αυ-        τα του είναι χαμηλή, έχουμε πρόωρη φθορά μιας
        Στό χρήζει μεγάλης προσοχής, κατά την φά-             και η τουρμπίνα περιστρέφεται με πολλαπλάσιες

        ση των περιοδικών ελέγχων του αυτοκινήτου σας,        στροφές από τον κινητήρα
        ώστε ο κινητήρας να δουλεύει σωστά με χαμηλή            Διαρροή λαδιού της τουρμπίνας: πιθανό-
        κατανάλωση και χαμηλές εκπομπές ρύπων. Ο πιο  τατα λόγω υπερβολικής ποσότητας πλήρωσης λα-
        απλοποιημένος έλεγχος του είναι αν μπορεί να ση- διού στον κινητήρα ή φραγμού στον αγωγό επι-
        κώνει σωστή πίεση λειτουργίας, χωρίς «περίεργο»  στροφής λαδιού εισαγωγή ξένου σωματιδίου από
        θόρυβο. Επίσης σημαντικό είναι να μην διαφεύγουν  τον κινητήρα και την πολλαπλή εξαγωγής με κύ-
        καυσαέρια ή πίεση από το κέλυφος, λάδι από την  ριες  αιτίες  π.χ.  σπασμένο  ελατήριο  εμβόλου,

        μεριά του ελαιαγωγού υψηλής πίεσης ή το έδρα- βαλβίδας, ακάθαρτο η ελαττωματικό φίλτρο αέ-
        νο του άξονα της φτερωτής του (φέρνοντας αρκε- ρα κ.λπ.
        τή ποσότητα λαδιού στους σωλήνες εισαγωγής γε-          Υπερστροφία: κυρίως λόγω παραβίασης των
        μίζοντάς τους με επικαθίσεις).                        επιτρεπομένων από τον κατασκευαστή μέγιστων
          Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μετά την πάροδο αρ-       ορίων στροφών/λεπτό («πουσάρισμα» κινητήρα),
        κετών χιλιομέτρων (κοντά στις 200.000), ίσως χρει-    η βλάβης του ρυθμιστή πίεσης.
        αστεί, ακόμα και προληπτικά η επισκευή του, ώστε        Υπερβολική θερμοκρασία καυσαερίων:
        να μην προχωρήσουμε λίγο αργότερα στην εξ`ο-          Από την υψηλή θερμοκρασία προκαλούνται κυρί-
        λοκλήρου αντικατάστασή του. Για αυτό τον σκοπό        ως ρωγμές-ρήγματα στα σαλιγκάρια μα αποτέλε-

        συνήθως υπάρχουν εξειδικευμένοι επισκευαστές,         σμα την μειωμένη απόδοση της τουρμπίνας ή την
        στους οποίους και εμπιστευόμαστε για την διαδικα-     καταστροφής της.
        σία αυτή.                                               Το κόστος καθορίζει αν συμφέρει η επι-

        Συνηθέστερα συμπτώματα                                σκευή
                                                                Το μέγεθος της ζημιάς και κατ` επέκταση το συ-
        χαλασμένης τουρμπίνας                                 νολικό κόστος επισκευής είναι αυτό που θα καθο-

          Ήχος (σφύριγμα) συνήθως στις υψηλές στροφές         ρίσει αν συμφέρει να επισκευάσουμε ή να αντι-
          Λευκός καπνός από την εξάτμιση στο ρελαντί          καταστήσουμε την τουρμπίνα του κινητήρα μας.


                                                            10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15