Page 11 - 03 2021 ANTALLAKTIKA
P. 11
ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ
ΑΝ Τ ΑΛΛΑΚΤΙΚΑ
ται από το χώρο του κινητήρα, το πιθανότερο είναι Ο κινητήρας παρουσιάζει
να έχει φθαρεί ο ιμάντας του δυναμό ή να έχει «χα- «ρετάρισμα» ή «κόμπιασμα»!
λαρώσει». Τέντωμα ή ακόμα και αντικατάσταση εί-
ναι αντιστοίχως δύο ενέργειες, στις οποίες πρέπει να Συνήθως το φαινόμενο του «κομπιάσματος» παρα-
προβείς μέσω των ειδικών. τηρείται όταν ο οδηγός πατάει το πεντάλ του γκαζιού,
ώστε να επιταχύνει το αυτοκίνητο από χαμηλές στρο-
Τα φώτα «τρεμοπαίζουν» ή φές. Αυτή η δυσλειτουργία συνήθως εμφανίζεται λό-
χαμήλωσε απότομα η έντασή τους! γω κάποιου προβλήματος καύσης του κινητήρα, το
οποίο μπορεί να οφείλεται σε νοθευμένο καύσιμο ή
Σε περίπτωση που έχεις ανάψει τα φώτα του αυτοκι- κάποιο χαλασμένο ηλεκτρικό σύστημα.
νήτου σου και κάθε φορά που πατάς φρένο, οπότε και Καλό θα είναι να επισκεφθείς έγκαιρα κάποιο συ-
ανάβουν τα φώτα STOP, πέφτει η έντασή τους, πιθα- νεργείο, διότι κατά ένα μεγάλο ποσοστό το πρόβλημα
νότατα να αντιμετωπίζεις κάποιο πρόβλημα με το δυ- αυτό μπορεί να χειροτερέψει και να θέσει εκτός λει-
ναμό ή με την μπαταρία του αυτοκινήτου σου. Η με- τουργίας τον κινητήρα.
γαλύτερη πλειοψηφία μπαταριών τύπου μολύβδου
– οξέος «ζουν» κατά μέσο όρο 3 με 4 χρόνια. Εάν η Αισθάνεσαι ότι το αυτοκίνητο
δική σου φτάσει ή περάσει αυτό το χρονικό περιθώ- «πατινάρει»!
ριο, δεν υπάρχει δυνατότητα επαναφόρτισης με κάποιο
τρόπο. Είναι η περίπτωση που είναι ευρέως γνωστή ως Μία από τις πιο συνηθισμένες βλάβες που παρου-
«νεκρή» μπαταρία καθώς δεν ανταποκρίνεται σε καμία σιάζονται στο συμπλέκτη είναι το λεγόμενο «πατινά-
ενέργεια, όπως για παράδειγμα στις απόπειρες επανα- ρισμα». Το γλίστρημα του συμπλέκτη, είναι μία από
φόρτισής της. τις πιο συνηθισμένες βλάβες, η οποία όμως επηρεά-
Ο σωστός έλεγχος και η φροντίδα της μπαταρίας εί- ζει έντονα την οδήγηση σου, κάνοντας την άβολη και
ναι πολύ σημαντικά και για αυτό, κάθε φορά που επι- συγχρόνως επικίνδυνη. Στην ουσία το «πατινάρισμα»
σκέπτεστε το συνεργείο (ή και μόνοι σας) θα πρέπει να συμβαίνει όταν η δύναμη της τριβής ανάμεσα στο συ-
ελέγχετε αν αυτή είναι αποφορτισμένη ή όχι. Αν αυτή μπλέκτη το δίσκο και το βολάν δεν είναι στο βαθμό που
έχει «πέσει», π.χ. ο κινητήρας δυσκολεύεται να πάρει πρέπει και όταν έρχονται τα παραπάνω εξαρτήματα σε
μπροστά, πρέπει είτε να τη συντηρήσετε (ανοικτού τύ- επαφή «πατινάρουν». Το πρόβλημα αυτό είναι πιο έντο-
που), είτε να την αντικαταστήσετε (κλειστού τύπου). νο όταν θέλεις να κινηθείς σε δύσκολους δρό
11