Page 21 - 03 2021 ANTALLAKTIKA
P. 21

ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ



        είναι ιδιαίτερα ευάλωτα στο κακό καύσιμο και η αντι-     Βλάβη  στο  σύστημα  έγχυσης  καυσίμου.  Τα
        κατάστασή τους κοστίζει ακριβά. Σημαντικό είναι το  5γνωστά σε όλους μπεκ, αν δεν μπορούν να ψεκά-
        πρόβλημα  όμως  και  για  τους  σύγχρονους  βενζινο- σουν σωστά το καύσιμο, δεν θα λειτουργήσει ομαλά
        κινητήρες,  αφού  το  νοθευμένο  καύσιμο  αρχικά  θα  ο κινητήρας. Θα πρέπει να τα καθαρίσεις ή να τα επι-
        «βουλώσει» το φίλτρο βενζίνης, έπειτα τα μπεκ και  σκευάσεις με την βοήθεια ενός επαγγελματία.
        στη συνέχεια θα επέλθει η φθορά στην τρόμπα βεν-         Ρετάρισμα κινητήρα. Είναι το φαινόμενο, όπου
        ζίνης. Ο τρόπος να το λύσεις είναι πολύ απλός, αρκεί  6για  συγκεκριμένους  λόγους  κάποιος  κύλινδρος

        να βάλεις καλύτερης ποιότητας καύσιμο και να αλλά- στον κινητήρα δε δουλεύει. Το καταλαβαίνεις, καθώς
        ξεις το φίλτρο.                                       το αυτοκίνητό σου έχει πολύ λιγότερη δύναμη από τη
            Υπάρχει αέρας στο σύστημα καυσίμου. Αν η  συνηθισμένη, ενώ συχνά μπορεί να συνοδεύεται και
        2τάπα δεν είναι καλά σφραγισμένη, υπάρχει η πι- από έντονο θόρυβο και τρέμουλο του κινητήρα.
        θανότητα να μπει αέρας στο σύστημα καυσίμου. Αυ-         Κατεστραμμένο  μπουζί.  Επειδή  χρησιμοποιεί-
        τό έχει ως αποτέλεσμα να χάνει  την ορμητικότητα του  7ται συνεχώς, διάφορα κατάλοιπα από την καύση
        ο ανεφοδιασμός. Σε αυτή την περίπτωση πάλι θα δεις  και άλλες ουσίες προκαλούν γρήγορα την φθορά του,
        το check engine να αναβοσβήνει.                       κι έτσι πρέπει να αντικαθίσταται αρκετά συχνά. Για να

           Χαμηλή στάθμη λαδιού. Δεν είναι λίγες φορές  εντοπίσεις ποιο είναι, θα πρέπει να τραβήξεις ένα -
        3που κάτω από τον κινητήρα του αυτοκινήτου σχη- ένα τα μπουζοκαλώδια και σε όποιο δεν παρατηρηθεί
        ματίζονται κηλίδες από λάδια. Παρόλο που αυτό το  επιπλέον ρετάρισμα, ανήκει το μπουζί που χρειάζεται
        φαινόμενο είναι συνηθισμένο, κυρίως στα παλιά αυ- αντικατάσταση.
        τοκίνητα και δεν προκαλεί πια την περιέργεια των πε-     Δεν  λειτουργεί  σωστά  ο  αισθητήρας  οξυγό-
        ρισσοτέρων, καλό είναι να γίνει άμεσος έλεγχος και  8νου. Πρόκειται για την πιο συνηθισμένη αιτία, κα-
        να επισκευαστεί -αν χρειάζεται. Η πρώτη κίνηση για  τά την οποία θα δεις αναμμένο το check engine. Αυτό
        να διαπιστώσεις το μέγεθος του προβλήματος, είναι  μπορεί να οφείλεται στη συσσώρευση βρωμιάς ή αι-
        να ελέγξεις συστηματικά τη στάθμη του λαδιού του κι- θάλης στην επιφάνεια του φίλτρου. Φυσικά θα πρέπει
        νητήρα και αν δεις να πέφτει, έστω και λίγο, τότε το  να προβείς σε αντικατάσταση του.

        πρόβλημα πρέπει να λυθεί σύντομα.                        Πρόβλημα στο καταλύτη. Ο καταλύτης ενός αυ-
           Πρόβλημα στην αντλία καυσίμου ή φραγμένο  9τοκινήτου είναι υπεύθυνος για τη μετατροπή των
        4φίλτρο. Για να καταλάβεις ότι ισχύει το εν λόγω  βλαβερών ουσιών που παράγει ο κινητήρας από την
        πρόβλημα θα χρειαστείς έναν μετρητή πίεσης, για να  καύση  σε  μη  βλαβερές.  Οι  κατασκευαστές  προτεί-
        μετρήσεις την πίεση στην παροχή καυσίμου. Αν με- νουν την αντικατάστασή του, για τυχόν ξαφνικές βλά-
        τρήσεις λιγότερες από 3 ατμόσφαιρες, πήγαινε γρή- βες, κάθε 100.000 Χλμ περίπου. Όμως επειδή το κό-
        γορα στο συνεργείο για να επιδιορθώσεις τα προβλή- στος είναι μεγάλο οι περισσότεροι περιμένουν κάποια
        ματα στο σύστημα τροφοδοσίας.                         ένδειξη για να τον αντικαταστήσουν.





















                                                           21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26