Page 38 - 03 2021 ANTALLAKTIKA
P. 38

ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

        Πως λειτουργεί το σύστημα ανάφλεξης;




        Η λειτουργία του
        συστήματος ανάφλεξης

        ενός οχήματος απαιτεί
        ακριβή χρονισμό

        από την πλευρά των
        διαφόρων συστημάτων
        που εμπλέκονται.

        Η εκκίνηση ενός
        οχήματος συνεπάγεται

        πολύ περισσότερα από
        την απλή περιστροφή
        ενός κλειδιού

        στο διακόπτη…

                πάρχει μία σειρά διαδικασιών που εκτελού- αυτεπαγωγής. Η τάση πλέον έχει αυξηθεί στα επιθυ-
                νται  από  διάφορα  εξαρτήματα  ώστε  τα  12  μητά επίπεδα και προχωράμε στο τελευταίο στάδιο
        Υ volt του συνεχούς ρεύματος να γίνουν περί- πριν το ρεύμα φτάσει στο μπουζί. Το εξάρτημα που
        που 20.000 και, εν τέλει, να έχουμε καύση.            θα αναλάβει αυτή την εργασία ονομάζεται διανομέ-


        Τι συμβαίνει όταν γυρνάς                              ας. Αποτελείται από έναν άξονα που περιστρέφεται
                                                              με τη μισή ταχύτητα σε σχέση με τον στροφαλοφόρο
        το κλειδί;                                            άξονα και φέρει κάποιες επαφές, οι οποίες την κα-


          Η  λειτουργία  του  συστήματος  ανάφλεξης  ξεκινά   τάλληλη στιγμή περνούν το ρεύμα υψηλής τάσης στο
        από τις πηγές ρεύματος χαμηλής τάσης, που δεν εί-     κατάλληλο μπουζί. Ασφαλώς οι επαφές είναι ίσες με
        ναι άλλες από τη γνωστή σε όλους μπαταρία ή το δυ-    τον αριθμό των κυλίνδρων. Τέλος, τα μπουζί έχουν
        ναμό. Το αμέσως επόμενο βήμα είναι η αύξηση της       πλέον την απαραίτητη τάση για να δημιουργήσουν
        τάσης του ρεύματος και για να γίνει αυτό αναλαμβά-    σπινθήρα και η φάση της καύσης του μείγματος μπο-
        νει δράση ο πολλαπλασιαστής.                          ρεί να ξεκινήσει!

          Αποτελείται κυρίως από δύο πηνία που είναι τυλιγ-   Ξέρετε ότι:
        μένα γύρω από έναν μεταλλικό πυρήνα. Το ένα πη-
        νίο ονομάζεται πρωτεύον και αποτελείται από χοντρό      Στους σύγχρονους κινητήρες, κάθε μπουζί έχει τον
        σύρμα τυλιγμένο σε λίγες σπείρες, ενώ αντίθετα το  δικό του πολλαπλασιαστή. Η τάση στις πρώτες γε-
        άλλο ονομάζεται δευτερεύον και το χάλκινο σύρμα  νιές πολλαπλασιαστών έφτανε περίπου στα 20.000
        του είναι πολύ λεπτό, ενώ οι σπείρες πολύ περισσό- Volt, ενώ οι σύγχρονοι πολλαπλασιαστές αγγίζουν τα
        τερες. Μόλις «φορτιστεί» το πρώτο πηνίο με το ρεύ- 45.000 Volt.

        μα των 12 volt, παράγει ένα μαγνητικό πεδίο. Κατά       Το  σύστημα  στροφαλοφόρος  άξονας-διανομέας
        την απότομη διακοπή του ρεύματος στο πρωτεύον,  έχει σχέση μετάδοσης 2:1, δηλαδή ο άξονας του δι-
        διαδικασία που γίνεται με τις «πλατίνες», δημιουργεί- ανομέα περιστρέφεται με τη μισή ταχύτητα σε σχέση
        ται τάση χιλιάδων Volt στο δευτερεύον πηνίο λόγω  με τον στρόφαλο.


                                                            38
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43