Page 3 - 03 2021 FANOPOIIA
P. 3
ΦΑΝΟΠΟΙΙΑ
που φανοποιΐας θα πρέπει να έχουν επισκευαστεί μα απλώνεται με τη χρήση ειδικού σπόγγου φινι-
πριν το γυάλισμα. Σε αντίθετη περίπτωση, το γυά- ρίσματος. Ανάμεσα στα στάδια επάλειψης και μετά
λισμα όχι μόνο δεν θα είναι επιτυχημένο, αλλά και την τελική επάλειψη, η επιφάνεια του αμαξώματος
οι όποιες ατέλειες θα είναι ακόμη πιο έντονες μετά καθαρίζεται σχολαστικά με πανί από μικροΐνες.
απ' αυτό. Με λίγα λόγια, το αυτοκίνητο που προ-
ορίζεται για γυάλισμα πρέπει να είναι (εξωτερικά) Το τελικό γυάλισμα
σε πολύ καλή κατάσταση. Φυσικά, πριν ξεκινήσει Αφού θα έχει ολοκληρωθεί το στάδιο απάλει-
η κυρίως διαδικασία του γυαλίσματος, θα μονω- ψης με τις κρέμες που βγάζουν το «βαρύ» μέρος
θούν προσεκτικά όλες οι γύρω διάφανες επιφά- της όλης περιποίησης, έρχεται η σειρά της τελικής
νειες από τους αρμούς τους, δηλαδή τα ελαστικά επίστρωσης με το υλικό προστασίας που θα φρο-
που οριοθετούν τις γυάλινες επιφάνειες του οχή- ντίσει στη διατήρηση της γυαλάδας του αμαξώ-
ματος. ματος. Υπάρχουν κυρίως 3 είδη προστασίας που
Το αρχικό στάδιο μπορεί κανείς να επιλέξει, ανάλογα με την παλαι-
ότητα του οχήματος και τη χρονική διάρκεια που
Η πρώτη επάλειψη γίνεται με μία ειδική παχύ- σκοπεύει να έχει στην κατοχή του το αυτοκίνητο.
ρευστη αλοιφή που καλύπτει τυχόν χοντρές αμυ- Η επάλειψη της επιλεχθείσας προστασίας γίνεται
χές. Αυτή η κρέμα «κατεβάζει» απειροελάχιστα το σε όλες τις περιπτώσεις με τη χρήση ειδικού έκκε-
βερνίκι του χρώματος έτσι ώστε να εξαλειφθούν ντρου αλοιφαδόρου, που κάνει ταυτόχρονα περι-
όλες οι γρατζουνιές και οι αυλακώσεις, ορατές στροφική και παλινδρομική κίνηση προς κάθε κα-
και μη, που έχουν δημιουργηθεί από διάφορες τεύθυνση.
αιτίες κατά το χρονικό διάστημα που μεσολάβη- Σε κάθε περίπτωση, επιλέγεται ένα εκ των τριών
σε από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του αυτο- επιπέδων προστασίας και δεν μπορούν να χρησιμο-
κινήτου μέχρι σήμερα. Η χρήση αυτής της ειδικής ποιηθούν ταυτόχρονα δύο ή περισσότερες. Στην πε-
παχύρευστης κρέμας γίνεται μόνο στην περίπτω- ρίπτωση που έχει επιλεγεί η μικρή σε διάρκεια προ-
ση μεγάλης (φυσιολογικής ή όχι) φθοράς και λό- στασία και παρέλθει ο χρόνος της διάρκειάς της, η
γω μεγάλης παλαιότητας του οχήματος. Σε αυτο- διαδικασία γυαλίσματος του αυτοκινήτου θα γίνει
κίνητα μικρότερης ηλικίας ή με λιγότερες φθορές από την αρχή, αλλά δεν θα γίνουν όλα τα στάδια της
αποφεύγεται αυτή η περίπτωση. Για την επάλειψη αρχικής επάλειψης, καθώς η αναμενόμενη φθορά
της παχύρευστης κρέμας χρησιμοποιείται μία ειδι-
κή βούρτσα από μαλλί, προσαρμοσμένη στο ειδι-
κό μηχάνημα για το άπλωμά της στο εξωτερικό μέ-
ρος του αυτοκινήτου.
Ακολούθως, γίνεται επάλειψη κατά τον ίδιο τρό-
πο με μία «ενδιάμεση» κρέμα, η οποία έρχεται να
καλύψει κάθε τυχόν ατέλεια που θα έχει αφήσει
η προηγούμενη (παχύρευστη) κρέμα. Μία 3η, πιο
«λεπτή» σε πάχος αλοιφή, θα κάνει το ίδιο για λο-
γαριασμό της κάθε τυχόν ατέλειας που θα έχει
αφήσει η «ενδιάμεση» κρέμα. Η επάλειψη της
«ενδιάμεσης» κρέμας γίνεται με τη χρήση μίας
ίδιας βούρτσας για την παχύρευστη κρέμα, αλλά
με μάλλινη λεπτότερη τρίχα, ενώ η «λεπτή» κρέ-
3