Page 3 - 03 2021 SERVICE
P. 3

SERVICE



        στην κρύα και παγωμένη εκκίνηση, πλένει και κρα- να οδηγήσει μέχρι και σε ολοκληρωτική καταστρο-
        τά καθαρό το εσωτερικό του κινητήρα και όλα αυτά  φή του ίδιου του κινητήρα ή και εξαρτημάτων του
        για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα  (turbo)και του συστήματος αντιρρύπανσής του (φίλ-
        μέχρι την επόμενη αντικατάστασή του.                  τρο σωματιδίων, αισθητήρες του συστήματος δια-
                                                              χείρισης κινητήρα κ.λπ.).
        Tips αγοράς                                             Σήμερα όλα τα νέα πετρελαιοκίνητα οχήματα εί-

          Ψάχνοντας γενικά για λάδια, θα πρέπει να προσέ-     ναι  εξοπλισμένα  με  διάφορα  συστήματα  αντιρρύ-
        ξουμε τα εξής πολύ βασικά σημεία:                     πανσης  που  οδηγούν  στην  ελαχιστοποίησητων
          •  Το  ιξώδες  του  λαδιού  που  αναγράφεται  στην   εκπομπών ρύπων τους. Τα συστήματα αυτά, με ση-
        εκάστοτε συσκευασία. Για παράδειγμα ένας κινητή-      μαντικότερο το φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου, το

        ρας Diesel που πρέπει να δουλέψει με εξωτερική        λεγόμενο DPF, επηρεάζονται λειτουργικά από την
        θερμοκρασία +40ο C το καλοκαίρι, ο κατασκευα-         περιεκτικότητα των λιπαντικών σε τέφρα (ή αλλιώς
        στής μας δίνει την δυνατότητα χρήσης είτε 5W30        «στάχτη», λόγω της διύλισης τους από το αργό πε-
        είτε 5W40 με 100% συνθετική σύσταση.                  τρέλαιο). Ιδιαίτερα το φίλτρο σωματιδίων πετρελαί-
          • Προδιαγραφές που καλύπτει εργαστηριακά και        ου μπορεί και να καταστραφεί ολοσχερώς.
        πειραματικά  (θα  πρέπει  να  αναγράφει  η  συσκευ-     Η έγκαιρη αλλαγή των λιπαντικών του κινητήρα
        ασία εξωτερικά και ευανάγνωστα ACEA ή/και API         του  αυτοκινήτου  είναι  μείζονος  σημασίας,  καθώς
        προδιαγραφές)                                         από αυτήν εξαρτάται η καλή λειτουργία του. Μειώ-
          • Τις εγκρίσεις των εργοστασίων που καλύπτει και    νει τις τριβές των μηχανικών μερών του κινητήρα,
        τους αντίστοιχους κωδικούς τους (VW 504.00, M-B       απορροφά τις υψηλές θερμοκρασίες που δημιουρ-

        229.5, BMW LL04, FORD 913A κτλ.)                      γούνται στο εσωτερικό του και τον καθαρίζει από τα
          • Όσο μεγαλύτερες είναι οι θερμοκρασίες ανά-        υπολείμματα καύσης που δημιουργούνται με το πέ-
        φλεξης, τόσο καλύτερης ποιότητας είναι το λιπα-       ρασμα του χρόνου. Με αυτόν τον τρόπο αποτρέπε-
        ντικό. Με την υψηλή θερμοκρασία εξατμίζονται τα       ται η φθορά των μερών του.
        πτητικά  συστατικά  του  και  αναφλέγονται,  το  λάδι
        καίγεται, το πάχος της λιπαντικής μεμβράνης μειώ-
        νεται και οι μεταλλικές επιφάνειες φθείρονται.

          • Και βέβαια αυτά πάντα συμβουλευμένοι το ερ-
        γοστασιακό εγχειρίδιο του αυτοκινήτου μας και πά-
        ντα σε σχέση με τις συνθήκες που το χρησιμοποι-
        ούμε ή τις εξωτερικές συνθήκες.


        Η λάθος επιλογή

        θα έχει ολέθριες συνέπειες

          Στιγμιαία ίσως ο οδηγός παρατηρήσει ακόμα και
        μικρή αύξηση της κατανάλωσης, θόρυβο, τρέμου-
        λο κατά την λειτουργία, κάπνισμα πιο έντονο κατά
        την εκκίνηση ή την επιτάχυνση, αυξημένες αναθυ-

        μιάσεις λαδιού, καύση και κατανάλωση του λαδιού.
        Αν  αυτό  συνεχιστεί  για  αρκετό  διάστημα,  μπορεί



                                                            3
   1   2   3   4   5   6   7   8