Page 3 - 04 2021 ACCESSORIES
P. 3

ACCESSORIES

        Oι 5 μύθοι του τούρμπο





        Έχουν ακουστεί πολλά για τον «βασιλιά» της βελτίωσης. Εσύ τα πιστεύεις;
         Έχουν μεγάλη κατανάλωση                              πει να «κρυώσεις» τον κινητήρα και μετά να τον

                                                              σβήσεις.
          Αρκετοί νομίζουν πως οι σύγχρονοι τούρμπο βεν-
        ζινοκινητήρες καίνε πολύ παραπάνω από τους πε-        ΝΟx κάτω από τα όρια
        τρελαιοκινητήρες, όμως κάνουν λάθος γιατί έχουν
        μείνει σε τεχνολογίες του 2010 ή και παλαιότερες.       Σίγουρα όταν μιλάει κανείς για εκπομπές βλαβε-
        Τότε ναι, οι τούρμπο κινητήρες βενζίνης έκαιγαν πο-   ρών καυσαερίων τα πρώτα που του έρχονται στο
        λύ γιατί στο επίκεντρο βρισκόταν η απόδοση και οι     νου είναι τα CO2, πλέον όμως -και συγκεκριμένα

        επιδόσεις, τώρα όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει.       τον τελευταίο χρόνο- στο παιχνίδι έχουν μπει και τα
                                                              NOx. Αυτά όπως ξετυλίχθηκε από το κουβάρι του
        Αργούν να… πάρουν μπρος                               dieselgate είναι στην περίπτωση των diesel κινητή-
                                                              ρων πολύ παραπάνω από τα επιτρεπτά όρια, ωστό-
          Πολλοί θα πουν πως μισούν τους τούρμπο κινη-        σο στους βενζινοκινητήρες, λόγω της βενζίνης ως
        τήρες γιατί δεν «στροφάρουν» ψηλά, ενώ αργούν         καυσίμου  τα  εκπεμπόμενα  NOx  βρίσκονται  κάτω

        να…  πάρουν  μπρος  όταν  πατάς  το  γκάζι,  έχουν    από τα επιτρεπτά όρια.
        δηλαδή το λεγόμενο turbo lag. Θα συμφωνήσου-
        με πως αυτό ισχύει για τους παλαιάς τεχνολογίας,      Είναι εξοπλισμένοι με σύστημα
        πλέον όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει. Οι κατα-        απενεργοποίησης των κυλίνδρων
        σκευαστές έχουν εξελίξει τουρμπίνες με στρόβιλο
        διπλής  διόδου  εισαγωγής  (twiscroll)  και  με  αυτό   Το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων εί-
        τον τρόπο έχουν εξαλείψει το turbo lag. Αυτό για-     ναι μια τεχνολογία που ουσιαστικά τώρα αρχίζει να
        τί τα twinscroll turbo επιτρέπουν την καλύτερη εκ-    βρίσκει  εφαρμογή  στους  τούρμπο  βενζινοκινητή-
        μετάλλευση των καυσαερίων στην εξαγωγή, αφού          ρες. Η λογική είναι να απενεργοποιούνται κάποιοι
        τα καυσαέρια περνούν μέσα από δύο κανάλια, με         από τους κυλίνδρους του κινητήρα όταν το φορτίο
        αποτέλεσμα την ταχύτερη ροή τους και τελικά το        του είναι μικρό και –για παράδειγμα- ο κινητήρας

        turbo επιτυγχάνει την μέγιστη πίεσης υπερπλήρω-       από 4κύλιδρος αν γίνεται 2κύλινδρος.
        σης πολύ γρήγορα.

        Περιμένεις να κρυώσει

        για το σβήσεις

          Το σβήσιμο του κινητήρα χωρίς να τον αφήσεις
        λίγο  να  κρυώσει  ήταν  παλιότερα  απαγορευμένο,
        σήμερα όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει. Πλέον,
        οι κατασκευαστές έχουν εξελίξει τα συστήματα λί-

        πανσης και ψύξης των τουρμπινών και πλέον δεν
        χρειάζεται να περιμένει ο οδηγός στο ρελαντί πριν
        γυρίσει προς τα αριστερά τη μίζα. Φυσικά, αν έχεις
        κάνει 10 γύρους σε πίστα, ή έχεις οδηγήσει για πο-
        λύ ώρα στο όριο, το παραπάνω δεν ισχύει. Θα πρέ-

                                                            3
   1   2   3   4   5   6   7   8