Page 3 - 04 2021 ELASTIKA
P. 3

ΕΛΑΣΤΙΚΑ


        βίδα αέρα να βρίσκεται στο πάνω μισό μέρος του        Με 80 χλμ./ώρα & προσοχή
        ελαστικού. Με αυτόν τον τρόπο είναι δυνατή η στα-     μέχρι το βουλκανιζατέρ
        θεροποίηση της φιάλης με το υγρό σφράγισης που
        θα χρησιμοποιηθεί. Παράλληλα φροντίζουμε ώστε          Αν η πίεση είναι σωστή, αφαιρούμε τη φιάλη από
 Πως δουλεύει το κιτ επισκευής ελαστικού;  η τρύπα να είναι όσο πιο ψηλά γίνεται στο πάνω μι- τη βαλβίδα (είναι φυσιολογικό να τρέξει λίγο επι-
        σό του ελαστικού. Εάν στο ελαστικό έχει μπει κά- σφραγιστικό υγρό) και τοποθετούμε ξανά το καπά-
        ποιο καρφί ή μια βίδα ΔΕΝ το αφαιρούμε.               κι της τελευταίας. Τοποθετούμε το άδειο μπουκάλι
                                                              με το ειδικό υγρό σε σακούλα για να το πετάξουμε
        Κουμπώνει και φουσκώνει                               αργότερα με ασφάλεια. Μετά οδηγούμε με προσο-

          Το κιτ περιλαμβάνει έναν ηλεκτρικό συμπιεστή αέ-    χή και χαμηλή ταχύτητα για περίπου 5 χλμ. καθώς
        ρα για να ξαναφουσκώσει το ελαστικό, μια φιάλη με     ο αέρας μαζί με το σφραγιστικό υλικό διαχέονται
        το ειδικό σφραγιστικό υγρό και αυτοκόλλητα προει-     γύρω και πάνω από την περιοχή της τρύπας. Με-
        δοποίησης. Πριν από οποιαδήποτε ενέργεια βάζου-       τά σταματάμε και ελέγχουμε ξανά το ελαστικό. Αν

        με σε εμφανές σημείο το προειδοποιητικό αυτοκόλ-      φαίνεται να έχει πρόβλημα πρέπει να κληθεί οδι-
        λητο για την υπενθύμιση αλλαγής του ελαστικού,        κή βοήθεια. Αν παραμένει φουσκωμένο και είναι
        αλλά και τον περιορισμό στο όριο ταχύτητα του αυ-     εντάξει, τοποθετούμε ξανά το κιτ και συνεχίζουμε
        τοκινήτου (80 χλμ/ώρα). Φορώντας ειδικά προστα-       να φουσκώνουμε μέχρι την επιθυμητή πίεση. Τώρα
        τευτικά γάντια, αφαιρούμε το καπάκι της βαλβίδας      μπορούμε να μετακινήσουμε με ασφάλεια το αυτο-
        του ελαστικού και βιδώνουμε σφιχτά τη φιάλη με        κίνητο, αλλά με ταχύτητα μέχρι 80 χλμ./ώρα. Επιτα-
        το ειδικό σφραγιστικό υγρό την οποία έχουμε κου-      χύνουμε, στρίβουμε και φρενάρουμε πολύ απαλά
        νήσει αρκετά και ελέγξει σχετικά με την ημερομη-      και μέχρι το κοντινότερο συνεργείο ή βουλκανιζα-
        νία λήξης. Μετά αφαιρούμε το καπάκι που υπάρχει       τέρ καθώς η επιδιόρθωση με το κιτ επισκευής εί-
        στην αντίθετη μεριά της φιάλης. Εκεί θα βιδώσουμε     ναι μια εντελώς προσωρινή λύση που θα επιτρέψει

        το λάστιχο που βγάζει αέρα από τον συμπιεστή και      να φτάσουμε σε κάποιο βουλκανιζατέρ. Εκεί ο μη-
        σφίγγουμε  γερά.  Ο  συμπιεστής  έχει  καλώδιο  και   χανικός θα πρέπει να καθαρίσει καλά τη ζάντα και
        παίρνει ρεύμα από βοηθητική πρίζα ή τον αναπτήρα      το ελαστικό από τον αφρό ώστε να μη μείνουν υπο-
        του αυτοκινήτου.                                      λείμματα (με τον καιρό θα γίνουν μια μπάλα μέσα
                                                              στο ελαστικό και θα χαλάει την ζυγοστάθμιση του
        Σε 10 λεπτά                                           τροχού). Δεν ξεχνάμε να αγοράσουμε νέα φιάλη με


          Βάζουμε μπροστά τον κινητήρα (προσοχή στα μο-       ειδικό υγρό επισφράγισης.
        ντέλα με χειροκίνητο κιβώτιο να μην έχει ξεχαστεί
        η πρώτη στο κιβώτιο) και θέτουμε σε λειτουργία το
        συμπιεστή. Ο αέρας μαζί με το ειδικό υγρό εισέρχο-
        νται στο ελαστικό, το οποίο σε λιγότερο από 10 λε-
        πτά θα πρέπει να έχει φουσκώσει σε ένα αποδεκτό
        επίπεδο. Μετά σβήνουμε τον συμπιεστή και πατώ-
        ντας το ειδικό κουμπί που συνήθως διαθέτει ελέγ-
        χουμε την πίεση του ελαστικού. Αν το ελαστικό δεν

        φουσκώνει ή αν δε φτάσει κοντά στο βέλτιστο επί-
        πεδο που αναφέρεται στο manual του αυτοκινήτου,
        τότε θα χρειαστεί να καλέσουμε οδική βοήθεια.



                                                            3
   1   2   3   4   5   6   7   8