Page 4 - 05 2021 ANTALLAKTIKA
P. 4

ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

        Ποια είναι η δουλειά της ανάρτησης;





        Νιώθεις ότι το αυτοκίνητό
        σου πάει «πάνω-κάτω»
        σαν βάρκα στο κύμα; Δεν

        αισθάνεσαι άνετα στις
        στροφές; Μάλλον έχεις
        κάποιο πρόβλημα στην

        ανάρτηση του αυτοκινήτου
        σου; Πριν προβείς σε
        αλλαγές δες ποια είναι

        η λειτουργία της και
        πως θα επιλέξεις ένα

        καινούριο σύστημα.
        Τι είναι η ανάρτηση                                   και τον άλλο. Στις μέρες μας, η πιο κλασική μη (ήμι)

                                                              ανεξάρτητη ανάρτηση είναι ο ημιάκαμπτος άξονας και
          Με τον όρο ανάρτηση ενός οχήματος αναφερόμα-        η πιο κλασική ανεξάρτητη είναι ο άξονας πολλαπλών
        στε σε μια κατασκευή, η οποία αποτελείται από τα γνω-  συνδέσμων. Στην κορυφή των αναρτήσεων τοποθε-
        στά σε όλους μας αμορτισέρ, τα ελατήρια, την αντι-    τούνται τα διπλά ψαλίδια, ενώ στην βάση ο άκαμπτος

        στρεπτική δοκό και κάποια εξαρτήματα συγκράτησης,     άξονας.
        όπως αρθρώσεις και ράβδους. Ο τρόπος σχεδίασης
        των τελευταίων καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το είδος  Πως γίνεται η επιλογή

        της ανάρτησης. Ουσιαστικά, η ανάρτηση είναι το σύ-    μίας καινούριας ανάρτησης

        νολο των εξαρτημάτων που διαχωρίζουν την αναρτη-
                                                               Η επιλογή του καταλληλότερου είδους ανάρτησης
        μένη μάζα (πλαίσιο, κινητήρας, σύστημα μετάδοσης)     είναι μία δύσκολη απόφαση για τους μηχανικούς των
        από τη μη αναρτημένη μάζα του οχήματος (ζάντες, δι-   αυτοκινητοβιομηχανιών, μιας και πρέπει να βρεθεί η
        σκόφρενα, ελαστικά). Η ύπαρξη συστήματος ανάρτη-      «χρυσή τομή» ανάμεσα στην άνεση, την οδική συμπε-
        σης είναι ζωτικής σημασίας για ένα αυτοκίνητο, τόσο   ριφορά και την πολυπλοκότητα της κατασκευής (κό-

        για την εξασφάλιση υψηλού επιπέδου άνεσης των επι-    στος).  Η  σχεδίαση  ενός  συστήματος  ανάρτησης  και
        βατών, όσο για την οδική συμπεριφορά και τη βελτίω-   πιο συγκεκριμένα η επιλογή ελατηρίων και αμορτισέρ,
        ση της ενεργητικής ασφάλειας.                         δεν είναι ποτέ «τέλεια». Είναι πολύ καλή για μια συ-

        Ποια είδη ανάρτησης υπάρχουν;                         γκεκριμένη χρήση, αλλά πάντα θα υστερεί σε κάποιον
                                                              τομέα. Δεν μπορεί να συνυπάρχει η μέγιστη άνεση με
          Οι δύο μεγάλες κατηγορίες λοιπόν των αρχιτεκτο-     τη μέγιστη πρόσφυση, όπως και η άνεση σε «ταχύτη-
        νικών των αναρτήσεων είναι οι ανεξάρτητες και οι μη   τες πόλεως», με την ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες .
        ανεξάρτητες διατάξεις. Ανεξάρτητη ανάρτηση σημαί- Η κατανόηση των απαιτήσεων του οδηγού, είναι ένας
        νει πως αυτά που αντιμετωπίζει ο ένας τροχός, ο άλ- σημαντικός παράγοντας επιλογής αμορτισέρ-ελατηρί-

        λος δεν τα γνωρίζει ο άλλος, ενώ μη ανεξάρτητη ση- ων, έχοντας πάντα κατά νου, ότι δεν μπορεί να υπάρ-
        μαίνει ότι τα «προβλήματα» του ενός τροχού αφορούν  ξει σύστημα ανάρτησης χωρίς συμβιβασμούς.

                                                            4
   1   2   3   4   5   6   7   8   9