Page 3 - 06 2021 ELASTIKA
P. 3
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
σκευής δε θα μπορέσει να βοηθήσει και θα πρέπει νει ή αν δε φτάσει κοντά στο βέλτιστο επίπεδο που
να κληθεί οδική βοήθεια. Μετακινούμε το αυτοκί- αναφέρεται στο manual του αυτοκινήτου, τότε θα
νητο προσεκτικά έτσι ώστε η βαλβίδα αέρα να βρί- χρειαστεί να καλέσουμε οδική βοήθεια.
σκεται στο πάνω μισό μέρος του ελαστικού.
Με αυτόν τον τρόπο είναι δυνατή η σταθεροποί- Με 80 χλμ./ώρα & προσοχή
ηση της φιάλης με το υγρό σφράγισης που θα χρη- μέχρι το βουλκανιζατέρ
σιμοποιηθεί. Παράλληλα φροντίζουμε ώστε η τρύ- Αν η πίεση είναι σωστή, αφαιρούμε τη φιάλη από
πα να είναι όσο πιο ψηλά γίνεται στο πάνω μισό του τη βαλβίδα (είναι φυσιολογικό να τρέξει λίγο επι-
ελαστικού. Εάν στο ελαστικό έχει μπει κάποιο καρ- σφραγιστικό υγρό) και τοποθετούμε ξανά το καπάκι
φί ή μια βίδα ΔΕΝ το αφαιρούμε.
της τελευταίας. Τοποθετούμε το άδειο μπουκάλι με
Κουμπώνει και φουσκώνει το ειδικό υγρό σε σακούλα για να το πετάξουμε αρ-
γότερα με ασφάλεια.
Το κιτ περιλαμβάνει έναν ηλεκτρικό συμπιεστή Μετά οδηγούμε με προσοχή και χαμηλή ταχύτη-
αέρα για να ξαναφουσκώσει το ελαστικό, μια φιά- τα για περίπου 5 χλμ. καθώς ο αέρας μαζί με το
λη με το ειδικό σφραγιστικό υγρό και αυτοκόλλητα σφραγιστικό υλικό διαχέονται γύρω και πάνω από
προειδοποίησης. Πριν από οποιαδήποτε ενέργεια την περιοχή της τρύπας. Μετά σταματάμε και ελέγ-
βάζουμε σε εμφανές σημείο το προειδοποιητικό χουμε ξανά το ελαστικό. Αν φαίνεται να έχει πρό-
αυτοκόλλητο για την υπενθύμιση αλλαγής του ελα- βλημα πρέπει να κληθεί οδική βοήθεια.
στικού, αλλά και τον περιορισμό στο όριο ταχύτητα Αν παραμένει φουσκωμένο και είναι εντάξει, το-
του αυτοκινήτου (80 χλμ/ώρα). ποθετούμε ξανά το κιτ και συνεχίζουμε να φουσκώ-
Φορώντας ειδικά προστατευτικά γάντια, αφαιρού- νουμε μέχρι την επιθυμητή πίεση. Τώρα μπορούμε
με το καπάκι της βαλβίδας του ελαστικού και βιδώ- να μετακινήσουμε με ασφάλεια το αυτοκίνητο, αλ-
νουμε σφιχτά τη φιάλη με το ειδικό σφραγιστικό λά με ταχύτητα μέχρι 80 χλμ./ώρα.
υγρό την οποία έχουμε κουνήσει αρκετά και ελέγ-
ξει σχετικά με την ημερομηνία λήξης. Μετά αφαι-
ρούμε το καπάκι που υπάρχει στην αντίθετη μεριά
της φιάλης. Εκεί θα βιδώσουμε το λάστιχο που βγά-
ζει αέρα από τον συμπιεστή και σφίγγουμε γερά.
Ο συμπιεστής έχει καλώδιο και παίρνει ρεύμα από
βοηθητική πρίζα ή τον αναπτήρα του αυτοκινήτου.
Σε 10 λεπτά
Βάζουμε μπροστά τον κινητήρα (προσοχή στα μο-
ντέλα με χειροκίνητο κιβώτιο να μην έχει ξεχαστεί
η πρώτη στο κιβώτιο) και θέτουμε σε λειτουργία το
συμπιεστή.
Ο αέρας μαζί με το ειδικό υγρό εισέρχονται στο
ελαστικό, το οποίο σε λιγότερο από 10 λεπτά θα
πρέπει να έχει φουσκώσει σε ένα αποδεκτό επίπε-
δο. Μετά σβήνουμε τον συμπιεστή και πατώντας το
ειδικό κουμπί που συνήθως διαθέτει ελέγχουμε την
πίεση του ελαστικού. Αν το ελαστικό δεν φουσκώ-
3