Page 9 - 06 2021 ELASTIKA
P. 9

ΕΛΑΣΤΙΚΑ


        πληροφόρηση για το τι ζητάμε από ένα λάστιχο αυ- τασκευαστή σε διαστάσεις και δείκτες φορτίων και
        τοκινήτου. Μία συνήθης πηγή συμβουλής είναι ο  ταχύτητας.
        έμπορος, που ξέρει μεν, δεν παύει όμως να θέλει         Ανάμεσα σε αυτούς τους δύο «κόσμους» υπάρ-
        να μεγιστοποιήσει και το κέρδος του. Φυσικό είναι  χει και το ερώτημα φυσικά, τι θα κάνει το οικονομι-
        λοιπόν να κατευθύνει τους πελάτες στο πιο ακριβό  κό λάστιχο που ταιριάζει στην χρήση, όταν του ζη-
        λάστιχο που, εκείνοι, είναι έτοιμοι να πληρώσουν.     τηθεί κάτι παραπάνω γιατί έτυχε η δύσκολη στιγμή;
          Είναι όμως αυτό το λάστιχο και αυτό που χρειά- Αντίστροφα όμως, πόσο σίγουρο είναι πως το σού-

        ζονται; Το τι λάστιχο χρειάζεται ο καθένας στο αυ- περ-ελαστικό θα συμπεριφερθεί όπως όταν το φο-
        τοκίνητό του, είναι μια ερώτηση που δεν απαντιέται  ράει η Ferrari στην πίστα, αν απλά «στραβοπατήσει»
        εύκολα. Σίγουρα η απάντηση δεν είναι «το ακριβό- σε ένα νορμάλ αυτοκίνητο που δεν έχει προλάβει
        τερο». Αν και για πολύ καιρό φαίνεται πως το «ακρι- καν να το ζεστάνει;
        βότερο=καλύτερο» πούλησε σε αρκετούς πανάκρι-           Και ο γρίφος συνεχίζει. Το θέμα είναι εσείς πως
        βα λάστιχα, που όμως ποτέ δεν έβγαλαν τα λεφτά  το βλέπετε; Ανήκετε σε κάποια από τις δύο αυτές
        τους.                                                 σχολές; Διαλέγετε με βάση τη χρήση σας ή με βά-
          Γενικά η τάση είναι τα λάστιχα να έχουν κορυφαία  ση την καλύτερη δυνατή απόδοση; Πόσο συμβι-

        σπορ χαρακτηριστικά που μεταφράζονται αμέσως  βάζετε την οικονομία με το όνομα ή τον τύπο του
        και σε χαρακτηριστικά ασφαλείας, που αυτομάτως  ελαστικού; Θεωρείτε πως τα σπορ λάστιχα θα απο-
        προτιμώνται. Όμως ένα μικρομεσαίο με 140 ίππους  δώσουν όταν χρειαστεί και στο δικό σας αυτοκίνη-
        δεν  είναι  λίγο  αστείο  να  φοράει  την  ίδια  χάραξη  το; Το έχετε σκεφτεί ποτέ πως η χρήση σας μπορεί
        ελαστικού με ένα υπερ-αυτοκίνητο 500 και πλέον  να μην τα φέρνει στο επίπεδο που χρειάζονται για
        αλόγων;                                               να αποδώσουν;
          Μπορεί να είναι το απόλυτο λάστιχο, αφού «κρα-
        τάει» ένα τέτοιο αυτοκίνητο στην άσφαλτο, όμως εί-
        ναι αυτό που πρέπει να προτιμήσει κανείς για ένα
        απλό κατά τα άλλα μοντέλο; Υπάρχουν δύο σχολές

        εδώ. Η ρεαλιστική και η συντηρητική. Η δεύτερη
        σχολή λέει πως δεν υπάρχει τιμή στην ασφάλεια και
        πως πρέπει να αγοράσεις τα ακριβότερα και καλύ-
        τερα λάστιχα που αντέχει η τσέπη σου. Υπάρχει μία
        λογική εδώ στο ότι αν το χρειαστείς το λάστιχο να
        κάνει το «μαγικό» του και να σε σώσει, θες πράγμα-
        τι το λάστιχο με την καλύτερη απόδοση.
          Πόσο στοιχίζει όμως; Και πόσα από αυτά τα «μα-

        γικά» απαιτεί η δική σου χρήση; Η δεύτερη λοιπόν
        σχολή λέει πως βλέπεις τι χρήση κάνεις, και διαλέ-
        γεις ένα λάστιχο που να ταιριάζει σε αυτή. Αν δη-
        λαδή το αυτοκίνητο πηγαινοέρχεται δουλειά, super
        market, σχολείο και κάνει και ένα ταξίδι το χρόνο
        στο χωριό, μάλλον δεν έχει ανάγκη να φοράει λά-
        στιχα εξελιγμένα για τη …Ferrari. Μπορεί να του
        ταιριάξει ένα οικονομικό στην αγορά και τη χρήση
        λάστιχο, εντός φυσικά των προδιαγραφών του κα-


                                                            9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14