Page 9 - 06 2021 ELASTIKA
P. 9
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
πληροφόρηση για το τι ζητάμε από ένα λάστιχο αυ- τασκευαστή σε διαστάσεις και δείκτες φορτίων και
τοκινήτου. Μία συνήθης πηγή συμβουλής είναι ο ταχύτητας.
έμπορος, που ξέρει μεν, δεν παύει όμως να θέλει Ανάμεσα σε αυτούς τους δύο «κόσμους» υπάρ-
να μεγιστοποιήσει και το κέρδος του. Φυσικό είναι χει και το ερώτημα φυσικά, τι θα κάνει το οικονομι-
λοιπόν να κατευθύνει τους πελάτες στο πιο ακριβό κό λάστιχο που ταιριάζει στην χρήση, όταν του ζη-
λάστιχο που, εκείνοι, είναι έτοιμοι να πληρώσουν. τηθεί κάτι παραπάνω γιατί έτυχε η δύσκολη στιγμή;
Είναι όμως αυτό το λάστιχο και αυτό που χρειά- Αντίστροφα όμως, πόσο σίγουρο είναι πως το σού-
ζονται; Το τι λάστιχο χρειάζεται ο καθένας στο αυ- περ-ελαστικό θα συμπεριφερθεί όπως όταν το φο-
τοκίνητό του, είναι μια ερώτηση που δεν απαντιέται ράει η Ferrari στην πίστα, αν απλά «στραβοπατήσει»
εύκολα. Σίγουρα η απάντηση δεν είναι «το ακριβό- σε ένα νορμάλ αυτοκίνητο που δεν έχει προλάβει
τερο». Αν και για πολύ καιρό φαίνεται πως το «ακρι- καν να το ζεστάνει;
βότερο=καλύτερο» πούλησε σε αρκετούς πανάκρι- Και ο γρίφος συνεχίζει. Το θέμα είναι εσείς πως
βα λάστιχα, που όμως ποτέ δεν έβγαλαν τα λεφτά το βλέπετε; Ανήκετε σε κάποια από τις δύο αυτές
τους. σχολές; Διαλέγετε με βάση τη χρήση σας ή με βά-
Γενικά η τάση είναι τα λάστιχα να έχουν κορυφαία ση την καλύτερη δυνατή απόδοση; Πόσο συμβι-
σπορ χαρακτηριστικά που μεταφράζονται αμέσως βάζετε την οικονομία με το όνομα ή τον τύπο του
και σε χαρακτηριστικά ασφαλείας, που αυτομάτως ελαστικού; Θεωρείτε πως τα σπορ λάστιχα θα απο-
προτιμώνται. Όμως ένα μικρομεσαίο με 140 ίππους δώσουν όταν χρειαστεί και στο δικό σας αυτοκίνη-
δεν είναι λίγο αστείο να φοράει την ίδια χάραξη το; Το έχετε σκεφτεί ποτέ πως η χρήση σας μπορεί
ελαστικού με ένα υπερ-αυτοκίνητο 500 και πλέον να μην τα φέρνει στο επίπεδο που χρειάζονται για
αλόγων; να αποδώσουν;
Μπορεί να είναι το απόλυτο λάστιχο, αφού «κρα-
τάει» ένα τέτοιο αυτοκίνητο στην άσφαλτο, όμως εί-
ναι αυτό που πρέπει να προτιμήσει κανείς για ένα
απλό κατά τα άλλα μοντέλο; Υπάρχουν δύο σχολές
εδώ. Η ρεαλιστική και η συντηρητική. Η δεύτερη
σχολή λέει πως δεν υπάρχει τιμή στην ασφάλεια και
πως πρέπει να αγοράσεις τα ακριβότερα και καλύ-
τερα λάστιχα που αντέχει η τσέπη σου. Υπάρχει μία
λογική εδώ στο ότι αν το χρειαστείς το λάστιχο να
κάνει το «μαγικό» του και να σε σώσει, θες πράγμα-
τι το λάστιχο με την καλύτερη απόδοση.
Πόσο στοιχίζει όμως; Και πόσα από αυτά τα «μα-
γικά» απαιτεί η δική σου χρήση; Η δεύτερη λοιπόν
σχολή λέει πως βλέπεις τι χρήση κάνεις, και διαλέ-
γεις ένα λάστιχο που να ταιριάζει σε αυτή. Αν δη-
λαδή το αυτοκίνητο πηγαινοέρχεται δουλειά, super
market, σχολείο και κάνει και ένα ταξίδι το χρόνο
στο χωριό, μάλλον δεν έχει ανάγκη να φοράει λά-
στιχα εξελιγμένα για τη …Ferrari. Μπορεί να του
ταιριάξει ένα οικονομικό στην αγορά και τη χρήση
λάστιχο, εντός φυσικά των προδιαγραφών του κα-
9