Page 3 - Daily 2019_06_13
P. 3

NONPAPER




            *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

          Όρια ταχύτητας:                                                           Κοινοποίηση             Σχόλια


          Δίνει κανείς σημασία;                                        Πόση σημασία δίνετε στα όρια ταχύτητας;


                                                                           Τα υπακούτε τυφλά; Τα λαμβάνετε ως

                                                                      προτεινόμενη ταχύτητα; Ή μήπως τα έχετε
                                                                     γραμμένα στα παλιά σας τα παπούτσια; Και
                                                                                    τελικά, πόση σημασία έχουν;

                                                                ρα όπου τα όρια ταχύτητας έχουν μάλλον διακοσμητι-
                                                                κό χαρακτήρα. Πολλοί θα πουν πως τοποθετούνται χω-
                                                                ρίς ιδιαίτερη μελέτη, και συχνά είναι παράλογα χαμηλά.

                                                                Δεν βοηθάνε και οι φήμες για μειωμένα όρια σε αυτο-
                                                                κινητοδρόμους με στόχο την σύλληψη παραβατών για
                                                                να κόβονται πρόστιμα. Άλλη μία φήμη είναι ότι σε αυτο-
            Η ταχύτητα είναι η πρώτη αιτία θανατηφόρων τρο-     κινητοδρόμους τα όρια μπαίνουν χαμηλά ώστε να μπο-

          χαίων σε όλη την Ευρώπη. Με αυτό το δεδομένο θα       ρούν οι διαφημιστικές πινακίδες να τοποθετούνται πιο
          έλεγε κανείς πως το όριο ταχύτητας είναι ο απόλυτος   κοντά στην άσφαλτο. Και η λίστα με θεωρίες γιατί τα
          νόμος, η μία και μοναδική πινακίδα που πρέπει να υπα-  όρια είναι «λάθος» μεγαλώνει.
          κούμε τυφλά. Και στην Ευρώπη αυτό ισχύει. Στην Ελ-
          λάδα όμως;                                                Τι πρέπει να κάνουμε όμως για να έχουμε όρια
            Το ξέρατε ότι το όριο ταχύτητας στο αστικό δίκτυο εί-  που σεβόμαστε χωρίς αντιρρήσεις, όρια που δεν ση-
          ναι βασικά 40 χλμ./ώρα; Και όμως, μια ματιά γύρω σας   κώνουν αμφιβολία, και όρια που τελικά εφαρμόζο-
          είναι αρκετή για να καταλάβετε πως ακόμη και μέσα                νται και σώζουν ζωές; Τι λέτε;
          στα στενά πολλοί οδηγοί πάνε πιο γρήγορα, εμφανώς
          αγνοώντας το όριο ή απλά αψηφώντας το.                  Αλήθεια είναι πως στην Ελλάδα δεν υπάρχει διαφά-

            Σε χώρες όπως η Αγγλία, τα όρια στις πόλεις μειώ-   νεια ως προς το πως και ποιος αποφασίζει τα όρια, δεν
          νονται από τα 40 στα 30 χλμ./ώρα, ενώ πλέον η τιμω-   υπάρχουν στατιστικές για τους δρόμους που τοποθετού-
          ρία των οδηγών γίνεται από το 1 χλμ./ώρα πάνω από     νται, δεν υπάρχουν νούμερα που να υποστηρίζουν μια
          το όριο, ενώ παλιότερα υπήρχε ένα 10% χαλαρότητας.    απόφαση. Αλήθεια είναι επίσης πως ακολουθώντας τα
            Όμως το 1 χλμ./ώρα έχει διαφορά ικανή να σκοτώσει.   όρια ταχύτητας τυφλά μπορεί να γίνεις πιο επικίνδυνος,
          Αρκεί να καταλάβει κανείς πως εκεί που θα σταματού-   ειδικά όταν στη μέση της εθνικής οδού θα βρει κανείς
          σε ένα αυτοκίνητο με 40χλμ./ώρα, ένα άλλο με 41χλμ/   όρια χαμηλά ως και 20 χλμ./ώρα, γιατί απλά αυτή η πι-
          ώρα ακόμη κινείται με 10 χλμ./ώρα. Η διαφορά είναι    νακίδα βρέθηκε εκείνη τη στιγμή για να «συνετίσει» τους

          μεγάλη, ειδικά αν η σύγκρουση είναι με πεζό, οπότε και   οδηγούς ως προς τον κίνδυνο. Το ίδιο ισχύει με πολύ χα-
          μπορεί να είναι μοιραία.                              μηλά όρια πριν από στροφές, σε δρόμους με όριο 80 που
            Όμως αυτά ακούγονται «ψιλά γράμματα» σε μία χώ-     ξαφνικά κατεβαίνει στα 30. Οπότε και αγνοείται. n

           NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER

                                                3
   1   2   3   4   5   6   7   8