Page 8 - Daily 2019_06_18
P. 8

NONPAPER




            *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

           Χωματερή γερμανικών                                                      Κοινοποίηση             Σχόλια



           ελαστικών η Ελλάδα;                                               Γιατί αγοράζουμε τα λάστιχα που ο

                                                                                      Γερμανός έχει για πέταμα;

                 ιατί ένα λάστιχο που ο Γερμανός το αλλάζει ως  έχει δει την αγοραστική του δύναμη να μειώνεται σημα-
                 ακατάλληλο για το αυτοκίνητό του, ο Έλληνας  ντικά τα τελευταία δέκα χρόνια.
           Γτο θεωρεί κελεπούρι και πληρώνει να το βάλει          Όμως η χαμηλή τιμή αυτή είναι για ένα ελαστικό που
           στο δικό του; Είναι τα μεταχειρισμένα λάστιχα η απά- έχει χάσει ήδη τα δύο τρίτα του βάθους πέλματος, αφή-
           ντηση στο κόστος αλλαγής ή μήπως όχι;                 νοντας συνήθως 2 χιλιοστά ζωής πριν κριθεί παράνομο
                                                                 και στην Ελλάδα. Αυτό σημαίνει πως αντίθετα με ένα
                                                                 καινούργιο σετ, τα μεταχειρισμένα δεν κρατάνε πάνω
                                                                 από λίγες χιλιάδες χιλιόμετρα, οπότε και πρέπει να αλ-
                                                                 λαχθούν ξανά. Συμφέρει;
                                                                  Το πρόβλημα είναι πως με κάθε αλλαγή ρισκάρεις

                                                                 να βρεθείς και με ένα ελαστικό που έχει πρόβλημα. Σε
                                                                 έρευνα που έγινε σε πέντε χώρες της Ευρώπης, τα με-
                                                                 ταχειρισμένα ελαστικά βρέθηκαν κατά 94% να είναι
                                                                 εκτός προδιαγραφών. Συνήθως είχαν κάποιο καρού-
            Τα μεταχειρισμένα λάστιχα έχουν κάνει την είσοδό  μπαλο στα πλαϊνά ή κάποιο βαθύ σκίσιμο, ενώ το ένα
           τους δυναμικά στην Ελληνική αγορά, με χώρα εισα- τρίτο κρίθηκε επικίνδυνο. Και όσο πιο συχνά τα αλλά-
           γωγής κυρίως τη Γερμανία. Οι Γερμανοί βρήκαν τρό- ζεις, τόσο πιο πιθανό να σου τύχει εσένα ένα τέτοιο.
           πο να ξεφορτώνονται τα παλιά τους ελαστικά χωρίς

           ανάγκη να τα ανακυκλώνουν, αυξάνοντας το όριο στο       Εσείς; Αγοράζετε μεταχειρισμένα λάστιχα; Φθηνά
           βάθος πέλματος στα 3 χιλιοστά, έναντι του 1,6 χιλιο-  λάστιχα τρίτων κατασκευαστών ή ζευγάρι επώνυμα
           στού που ισχύει για τις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώ-    κάθε δεύτερη φορά; Και τελικά τι άποψη έχετε για
           ρες και την Ελλάδα. Έτσι τα λάστιχα αυτά εισάγονται    τα μεταχειρισμένα και πως νοιώθετε να αγοράζετε
                                                                            αυτά που πετάνε οι Γερμανοί;
           στην Ελλάδα για να τελειώσουν τη ζωή τους ως δεύ-
           τερο χέρι εδώ και μετά με κάποιο τρόπο να ανακυ-       Ποια είναι όμως η εναλλακτική; Η αναγόμωση έχει
           κλωθούν. Το αν η Ελλάδα είναι η καλύτερη χώρα για  πεθάνει από τη στιγμή που γεμίσαμε με λάστιχα τρί-
           να ανακυκλώσει ελαστικά αυτοκινήτων είναι μια άλ- των κατασκευαστών από την άπω ανατολή. Με χα-
           λη συζήτηση, όπως και το που τελικά καταλήγουν όλα  μηλό κόστος, σχεδόν όσο τα επώνυμα μεταχειρισμέ-
           αυτά τα ελαστικά, το ζουμί εδώ είναι πόσο καλή αγο- να, αυτά τα ελαστικά έχουν καλύτερη απόκριση στο

           ρά αποτελούν τα μεταχειρισμένα λάστιχα.               δρόμο, ειδικά όταν υπάρχει νερό, χάρη στο βαθύ τους
            Σίγουρα με χαμηλότερο κόστος, ένα μεταχειρισμέ- πέλμα. Άλλοι, που προτιμούν επώνυμα ελαστικά, μοι-
           νο λάστιχο γνωστού κατασκευαστή και υψηλών επιδό- ράζουν το κόστος αλλάζοντάς τους ανά άξονα, δηλα-

           σεων μπορεί να αποκτηθεί από τον Έλληνα οδηγό που  δή δύο τη φορά. n
           NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER


                                                                                8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13