Page 8 - Daily 2019_06_18
P. 8
NONPAPER
*ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Χωματερή γερμανικών Κοινοποίηση Σχόλια
ελαστικών η Ελλάδα; Γιατί αγοράζουμε τα λάστιχα που ο
Γερμανός έχει για πέταμα;
ιατί ένα λάστιχο που ο Γερμανός το αλλάζει ως έχει δει την αγοραστική του δύναμη να μειώνεται σημα-
ακατάλληλο για το αυτοκίνητό του, ο Έλληνας ντικά τα τελευταία δέκα χρόνια.
Γτο θεωρεί κελεπούρι και πληρώνει να το βάλει Όμως η χαμηλή τιμή αυτή είναι για ένα ελαστικό που
στο δικό του; Είναι τα μεταχειρισμένα λάστιχα η απά- έχει χάσει ήδη τα δύο τρίτα του βάθους πέλματος, αφή-
ντηση στο κόστος αλλαγής ή μήπως όχι; νοντας συνήθως 2 χιλιοστά ζωής πριν κριθεί παράνομο
και στην Ελλάδα. Αυτό σημαίνει πως αντίθετα με ένα
καινούργιο σετ, τα μεταχειρισμένα δεν κρατάνε πάνω
από λίγες χιλιάδες χιλιόμετρα, οπότε και πρέπει να αλ-
λαχθούν ξανά. Συμφέρει;
Το πρόβλημα είναι πως με κάθε αλλαγή ρισκάρεις
να βρεθείς και με ένα ελαστικό που έχει πρόβλημα. Σε
έρευνα που έγινε σε πέντε χώρες της Ευρώπης, τα με-
ταχειρισμένα ελαστικά βρέθηκαν κατά 94% να είναι
εκτός προδιαγραφών. Συνήθως είχαν κάποιο καρού-
Τα μεταχειρισμένα λάστιχα έχουν κάνει την είσοδό μπαλο στα πλαϊνά ή κάποιο βαθύ σκίσιμο, ενώ το ένα
τους δυναμικά στην Ελληνική αγορά, με χώρα εισα- τρίτο κρίθηκε επικίνδυνο. Και όσο πιο συχνά τα αλλά-
γωγής κυρίως τη Γερμανία. Οι Γερμανοί βρήκαν τρό- ζεις, τόσο πιο πιθανό να σου τύχει εσένα ένα τέτοιο.
πο να ξεφορτώνονται τα παλιά τους ελαστικά χωρίς
ανάγκη να τα ανακυκλώνουν, αυξάνοντας το όριο στο Εσείς; Αγοράζετε μεταχειρισμένα λάστιχα; Φθηνά
βάθος πέλματος στα 3 χιλιοστά, έναντι του 1,6 χιλιο- λάστιχα τρίτων κατασκευαστών ή ζευγάρι επώνυμα
στού που ισχύει για τις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώ- κάθε δεύτερη φορά; Και τελικά τι άποψη έχετε για
ρες και την Ελλάδα. Έτσι τα λάστιχα αυτά εισάγονται τα μεταχειρισμένα και πως νοιώθετε να αγοράζετε
αυτά που πετάνε οι Γερμανοί;
στην Ελλάδα για να τελειώσουν τη ζωή τους ως δεύ-
τερο χέρι εδώ και μετά με κάποιο τρόπο να ανακυ- Ποια είναι όμως η εναλλακτική; Η αναγόμωση έχει
κλωθούν. Το αν η Ελλάδα είναι η καλύτερη χώρα για πεθάνει από τη στιγμή που γεμίσαμε με λάστιχα τρί-
να ανακυκλώσει ελαστικά αυτοκινήτων είναι μια άλ- των κατασκευαστών από την άπω ανατολή. Με χα-
λη συζήτηση, όπως και το που τελικά καταλήγουν όλα μηλό κόστος, σχεδόν όσο τα επώνυμα μεταχειρισμέ-
αυτά τα ελαστικά, το ζουμί εδώ είναι πόσο καλή αγο- να, αυτά τα ελαστικά έχουν καλύτερη απόκριση στο
ρά αποτελούν τα μεταχειρισμένα λάστιχα. δρόμο, ειδικά όταν υπάρχει νερό, χάρη στο βαθύ τους
Σίγουρα με χαμηλότερο κόστος, ένα μεταχειρισμέ- πέλμα. Άλλοι, που προτιμούν επώνυμα ελαστικά, μοι-
νο λάστιχο γνωστού κατασκευαστή και υψηλών επιδό- ράζουν το κόστος αλλάζοντάς τους ανά άξονα, δηλα-
σεων μπορεί να αποκτηθεί από τον Έλληνα οδηγό που δή δύο τη φορά. n
NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER
8