Page 6 - Net.autotriti.gr 23 Ιουλίου 2020
P. 6
NONPAPER Κοινοποίηση
*ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ Σχόλια
Πως ρίχνουμε την
κατανάλωση στο ταξίδι;
ιακοπές σημαίνει πως το αυτοκίνητο μας θα Κλιματισμός ή ανοιχτό παράθυρο; Μπαγκαζιέρα
«γράψει» πολλά χιλιόμετρα φορτωμένο με βα- ή βαλίτσα στην οροφή; Τι κάνουμε για να
Δλίτσες και διάφορα πράγματα με ταυτόχρονη
χρήση κλιματιστικού. Έξτρα βάρος, αεροδυναμική αντί- μειώσουμε την κατανάλωση;
σταση και κατανάλωση ενέργειας από εξοπλισμό είναι νεται η αντίσταση.
εχθροί της οικονομίας. Επειδή όμως θέλουμε άνεση Τι συμφέρει εν τέλει περισσότερο; Σύμφωνα με έρευ-
και οικονομία μαζί, ας δούμε πως θα επιβάλουμε την νες αν η ταχύτητα κίνησης είναι κάτω από 80 χλμ./ώρα
κατανάλωση σε καθεστώς…capital control! πιο οικονομική λύση φαίνεται να είναι το παράθυρο και
από τα 80 χλμ./ώρα και πάνω ο κλιματισμός.
Ωραία το λύσαμε το θέμα της ζέστης, με τα μπαγκάζια
που θυμίζουν μετακόμιση τι κάνουμε; Πάλι σύμφωνα με
μελέτες ισχύει πως για κάθε 100 κιλά που φορτώνουμε
επιβαρύνουμε την κατανάλωση κατά 5% περίπου.
Σε αυτό προσθέστε και την επιβάρυνση που προκύ-
πτει όταν μεταφέρουμε και πράγματα εκτός πορτμπα-
γκαζ. Το δέσιμο βαλιτσών σε σχάρες κατά προσέγγιση
προσθέτει ένα 40% στην κατανάλωση ανάλογα με την
επιφάνειας που προσπίπτει στον άνεμο. Από την άλλη οι
H επιβάρυνση της κατανάλωσης με τη χρήση του μπαγκαζιέρες λόγω της αεροδυναμικής σχεδίασης είναι
κλιματισμού είναι 2,7% ως 3,3%, για βενζινοκίνητα
και ντίζελ αντίστοιχα, σε αυτοκινητόδρομο και λίγο πιο οικονομικές, ωστόσο και πάλι παρατηρείται μία
5,1% ως 6,3% στην πόλη. επιβάρυνση της τάξεως του 20% σε κατανάλωση.
Το αιώνιο δίλλημα στο θέμα της κατανάλωσης εί- Βλέπουμε λοιπόν πως δεν υπάρχει «μπούσουλας»
ναι κλιματισμός ή ανοιχτό παράθυρο; Έρευνα της οικονομίας, αφού οι παράμετροι διαφέρουν αναλόγως
Emissions Analytics απέδειξε πως η επιβάρυνση της των συνθηκών. Όμως εσείς τι κάνετε για να μειώσετε
κατανάλωσης με τη χρήση του κλιματισμού είναι 2,7% την κατανάλωση στο ταξίδι σας; Προτιμάτε ένα δροσε-
ως 3,3%, για βενζινοκίνητα και ντίζελ αντίστοιχα, σε αυ- ρό περιβάλλον ή να σας φυσάει αεράκι; Που έχετε κα-
τοκινητόδρομο και 5,1% ως 6,3% στην πόλη. ταλήξει από τα «πειράματά» σας; n
Πριν νιώσουν δικαιωμένοι όσοι ανοίγουν το παράθυ-
ρο, θα πρέπει να γνωρίζουν πως ο αέρας που εισέρχε- Όμως εσείς τι κάνετε για να μειώσετε την κα-
ται αυξάνει την αεροδυναμική αντίσταση του οχήματος. τανάλωση στο ταξίδι σας; Προτιμάτε ένα δροσε-
Μάλιστα όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα και όσο πε- ρό περιβάλλον ή να σας φυσάει αεράκι; Που έχε-
τε καταλήξει από τα «πειράματά» σας;
ρισσότερο κατεβάσουμε το τζάμι τόσο μεγαλύτερη γί-
NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER
6
#DAILY 23_07-nea-brosta.indd 6 23/7/2020 3:48:22