Page 3 - Daily 2019_08_30
P. 3

NONPAPER                                                                                  Κοινοποίηση





            *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ                       Σχόλια
           Πίνακας οργάνων μέσα, πάνω



           ή δίπλα από το τιμόνι;                                Εσείς που έχετε συνηθίσει να βλέπετε τον πίνακα


                                                                      οργάνων; Με τις καμπίνες των αυτοκινήτων
                    έχρι σήμερα ο πίνακας ήταν συνήθως φωλια-           να αλλάζουν, τα τιμόνια να μικραίνουν και
                    σμένος πίσω από το τιμόνι και ο οδηγός μπο-        να χάνουν το σχήμα τους, και τις οθόνες να
           Μ ρούσε  να  τον  δει  κοιτάζοντας  μέσα  από  το     αναλαμβάνουν έναντι των αναλογικών οργάνων,

           τιμόνι, στο πάνω κενό που υπήρχε, με τις ακτίνες να βρί-  εσείς πως θέλετε να βλέπετε τον πίνακα, μέσα,
           σκονται στο πλάι και κάτω μέρος.
            Η συμβατική αυτή τοποθέτηση του πίνακα έφερνε τα                           πάνω ή δίπλα από το τιμόνι;
           όργανα στο οπτικό πεδίο του οδηγού που με μόλις μια   ιδέα,  με  ένα  σωρό  αυτοκίνητα  εδώ  και  δεκαετίες  να
           ματιά, χωρίς να αλλάξει γωνία, μπορούσε να δει ταχύτη-  έχουν τον πίνακα στο κέντρο. Αυτό γινόταν για λόγους
           τα, στροφές και ότι άλλο χρειαζόταν. Τα περισσότερα αυ-  εργονομίας και κόστους, αφού άφηνε χώρο αποθήκευ-
           τοκίνητα, ακόμη και με ψηφιακές οθόνες στη θέση των   σης πίσω από το τιμόνι, και επέτρεπε την κατασκευή ενός

           οργάνων, διατηρούν τον πίνακα μέσα από το τιμόνι.     μόνο ταμπλό τόσο για τα αριστεροτίμονα όσο και δεξιοτί-
                                                                 μονα μοντέλα.
                                                                  Όμως ο οδηγός πρέπει να πάρει τα μάτια του από την
                                                                 ευθεία εμπρός του για να δει τον πίνακα. Η Mini βρήκε
                                                                 την ενδιάμεση λύση, βάζοντας κοντέρ/στροφόμετρο μέ-

                                                                 σα από το τιμόνι και αφήνοντας τα υπόλοιπα στο κέντρο.
                                                                 Όμως και έτσι ο οδηγός πάλι πρέπει να κοιτάζει δεξιά-
                                                                 αριστερά, και να θυμάται που είναι τι.
                                                                  Η  άλλη  λύση  είναι  αυτή  που  πλέον  εφαρμόζει  η
                                                                 Peugeot, έχουμε δει στο παρελθόν κάποιες εφαρμογές
                                                                 και στην Honda. Ο πίνακας είναι πάνω από το τιμόνι, και
            Όμως αυτό έχει πλέον κάποια προβλήματα. Το τιμόνι    έτσι μπορεί να είναι όσο μεγάλος χρειάζεται. Η θέση εί-
           πρέπει να είναι αρκετά μεγάλο ώστε το στεφάνι να μην   ναι καλή εργονομικά, όμως σπρώχνει το τιμόνι προς τα
           κρύβει τα όργανα. Αυτό δεν ήταν πρόβλημα όσο τα όρ-   κάτω ενώ το αναγκάζει να μικρύνει πολύ σε μέγεθος και
           γανα ήταν λίγα και όλα μαζεμένα κοντά μεταξύ τους,    να χάσει το κυκλικό του σχήμα και στο πάνω μέρος του.
           όμως η κατάσταση έχει αλλάξει. Ο πίνακας μεταμορφώ-    Το μικρό τιμόνι μπορεί να γίνει νευρικό, ενώ η θέση
           νεται σταδιακά σε μία οθόνη, που όπως όλες οι οθόνες,   οδήγησης μπορεί να μη βολεύει κάποιους. n
           όσο μεγαλύτερη τόσο το καλύτερο. Έλα όμως που το τι-

           μόνι την κρύβει.                                         Εσείς όμως τι λέτε; Ποιά τοποθέτηση πίνακα προτι-
            Η απλή λύση είναι να φύγει ο πίνακας από μέσα από  μάτε; Μέσα από το τιμόνι, δίπλα στο τιμόνι ή πάνω από
           το τιμόνι και να πάει στο πλάι. Αυτό επίσης δεν είναι νέα   το τιμόνι; Ποιά έχετε δοκιμάσει και ποιά σας βόλεψε;


           NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER


                                                3
   1   2   3   4   5   6   7   8